Hovedmeny

Nyeste innlegg

#11
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Halogenpære/Slakk styrearm...
Siste innlegg av Belgau - tirsdag 02 08 2022 @ 21:02:14
Sitat fra: spoten på mandag 01 08 2022 @ 22:04:18
...benytter slagvåpen for å få den ut.  Noen tips her?  Hva angår lyspærer er det ikke så enkelt å finne de gamle pærene lengre. Derfor tenkte jeg på halogen, men blir uansett å benytte de "originale".

Mvh
Tor-Erik Olsen
Jeg svarte visst tidligere da denne tråden var lagt ut under utenomsnakk..... :)
Ettersom problemet med styringen ikke var styreledd men kingbolten har du fått et bittelitegrann verre problem å hanskes med. Det er fort gjort å ødelegge hullet i svingarmen ved å forsøke seg med brutal makt (stor hammer) med svingarmen montert på bilen. Det som er foretrukket er å ta av svingarm med nav og bruke en 20T eller lignede hydraulisk benkpresse. Med et bredt utvalg av standard pressemothold og en gammal kingbolt og litt annet grafs er det trygt og jeg tipper det er metoden Classic Parts bruker. Et ødelagt hull gjør at en ny kinbolt blir sittende løst der den skal være fast og det er jo ingen tjent med.
#12
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Halogenpære/Slakk styrearm...
Siste innlegg av spoten - mandag 01 08 2022 @ 22:04:18
Takker så mye for svar.  Når det gjelder oljelekasjen skrev denne seg fra girkassen og tetteringen der.  Slakken som ble antydet på PKK skrev seg fra kingbolten, - og den er ikke helt enkel å hanskes med. Sitter som bare det.  Noen som har erfaring med Burton sitt hydrauliske verktøy? Dyr er den i alle fall.  Classic Parts har ikke det verktøyet hvor men bruker slagvåpen for å få den ut.  Noen tips her?  Hva angår lyspærer er det ikke så enkelt å finne de gamle pærene lengre. Derfor tenkte jeg på halogen, men blir uansett å benytte de "originale".

Mvh
Tor-Erik Olsen
#13
Mekkekroken / Sv: Ekstralys
Siste innlegg av Otto - mandag 01 08 2022 @ 20:19:08
.



#14
Mekkekroken / Sv: Ekstralys
Siste innlegg av Otto - mandag 01 08 2022 @ 20:15:07
,
#15
Mekkekroken / Sv: Ekstralys
Siste innlegg av Otto - mandag 01 08 2022 @ 20:13:58


.
#16
Mekkekroken / Sv: Ekstralys
Siste innlegg av Otto - mandag 01 08 2022 @ 19:42:12
.
#17
2CV ønskes / AMI Super søkes
Siste innlegg av Atle Odd Hovden - lørdag 30 07 2022 @ 10:09:07
AMI super ønskes.   Kan gjerne være i elendig stand, ettersom den skal danne stammen i et ombyggingsprosjekt.
Jeg skal bygge en Barbot replika når jeg er ferdig med en Sahara replika, og tenker at den bli morsommere med GS motor.

Tilstanden kan gjerne være dårlig, men ramma må være mulig å redde. Prisen blir vi enige om.

Jeg har flere objekter jeg er villig til å gi i bytte; 2cv 1962 stort sett komplett men masse arbeide, AK stort sett komplett men utenlandsk identitet, masse forskjellige andre deler, ny ramme etc etc etc
#18
Utenomsnakk / Sv: Halogenpære/Slakk styrearm...
Siste innlegg av Belgau - fredag 29 07 2022 @ 09:58:44
Styrearm slakk.
Les dette innlegget https://www.2cvforum.no/index.php?topic=3976.msg28566#msg28566

Oljelekkasje: Hvis det lekker mens motore går bør du sjekke vakuum i motorblokka. Påfyllingsstussen for olje skal sørge for vakuum.

https://tellef2.com/2CV-engine_breather.html

Hvis det bare lekker når motoren står er brillepakning og toppdekselpakning to kandidater.

Lyspære.. Har hatt halogen pærer i 20 år. Skifter aldri pærer. Og lyktene tåler det.
#19
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Halogenpære/Slakk styrearm...
Siste innlegg av PerI - søndag 24 07 2022 @ 00:30:25
Ang pærer så ville jeg ikke brukt H4 i vanlige paraboler beregnet for PT45.

H4 har 55/60 watt mens PT45 er 40/45.

Du har ikke vurdert ekstralys om du ikke er fornøyd med lysstyrken?


#20
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Halogenpære/Slakk styrearm...
Siste innlegg av jonaf - fredag 22 07 2022 @ 18:32:15
Hvis det er gearolje som lekker ut, er det lett å sjekke ved å lukte på oljen. Gearolje har en sur, stikkende lukt. Men mest sannsynlig kommer lekkasjen av overtrykk i veivhuset når motoren går. Skift oljepåfyllinsstussen, så vil det nok hjelpe.
Hvis slakken i styrearmen er i endeleddet, kan dette ettertrekkes. Skru det sammen så langt det går, og skru det så tilbake 1/6-dels omdreining.