Solex 26/35 CSIC-forgasseren er orginalt litt for magert dyset på det første trinnet. Under jevn kjøring med lite gasspådrag merkes dette ved at motoren fusker litt, men kommer seg når den får mer gass og aksellerasjonspumpen gir et bensintilskudd. Under hardere belastning er speldet i det andre gasstrinnet åpent, og da er feilen borte.
Originaldysen er 1,02 mm. Ved å bore den opp til 1,05 mm vil man oppnå en mye bedre gange ved lav belastning. Det er også mulig å kjøpe dyser i størrelsene 1,07 og 1,10 mm. Dysen sitter i bunnen av flottørkammeret (se t.h. på bildet i Solex carburator-vedlegget), og man kommer til å skru den ut ved å ta av lokket på forgasseren og fjerne den skrudde pluggen i bunnen av kammeret.
Kjempetips. Charleston har fusket på lavlast i alle disse år.Skal løpe og kjøpe dyser sporen strex.
Sitat fra: Belgau på lørdag 23 mar 2019 @ 21:48:48
Kjempetips. Charleston har fusket på lavlast i alle disse år.Skal løpe og kjøpe dyser sporen strex.
Hadde jeg visst dette i går, skulle jeg tatt med 1,05-boret da jeg var i Sandefjord i dag :)
Du kan gjerne få låne det, eller jeg kan bore dysen for deg.
Det setter jeg usannsynlig meget pris på selv om tilbud om oppboring av dyse i mange sammenger kan oppfattes både på den ene og den andre måten. For tiden på jobb i Uganda men straks jeg er hjemme skal dette gis fullt fokus