Hovedmeny

Tutten 2.0

Startet av Olav, torsdag 21 feb 2013 @ 12:17:01

« forrige - neste »

Olav

Sitat fra: jwh på mandag 18 mar 2013 @ 17:39:55
1. Var det ikke rust i området ved beltefestene bak og gummien i bakre innerskjermer ?

Tutten hadde rust i det ene beltefestet bak, men det sveiset Inge for meg for noennår siden. Ellers er alt bare fryd og gammen der bak.

Sitat
2. Er firkantprofilene i bakseteboksen til hengerfeste, feste for innredning, avstiving eller kanskje ballast  ;D ?

De originale profilene er nok kun for avstiving og støtte for hullene for å feste baksetet. Jeg har lagt inn noen biter med firkantstål siden jeg har planer om å flytte baksetet litt bakover siden XM setene stikker av med beinplassen bak.

Sitat
3. Overraskende å se at hullet til rattstammen var feil plassert.

Ja, jeg også. Men det er lett å se at det sitter for til venstre på profilene i platen. Et enkelt mål forhold til den originale rustne platen, viser at det er borret 1,5 cm feil.

Sitat
3. Bytte av frontruteramme/panserfeste har jeg aldri vært borti. Var det mye jobb å skjære ut gammel ruteramme og få den nye tilpasset/sveiset ?

Ja det var en drittjobb med mye tilpassing. Men med litt pussing og sparkling blir det nok fint.
Var i grunnen mest glad for at det ikke var rust i platene under.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Olav

Har kommet ganske langt nå :)

Vi tilpasser skjermer, dører, panser og så videre. Så må vi rette noen bulker i dørene, før pussing og sparkling. Vi ligger godt an til lakkering over påske :)

I mellomtiden ser Tutten ut som et lappeteppe:

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

brochmann

Olav og Lars.
Tommelen opp for dere!
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Olav

På lørdag var bilen endelig ferdig og på veien. Passet veldig fint med en helg med suverent 2CV-vær.

Her er resultatet etter drøyt tre måneders innsats:

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019