Frist for forhåndspåmelding / skal du på verdenstreffet?

Startet av Morten, mandag 06 okt 2008 @ 11:38:50

« forrige - neste »

Morten

hjemmesiden til verdenstreffet informeres det nå om at siste frist for forhåndspåmelding er 31.12.2008.

Prisene per dd er:

CITROËN A-model (2CV) and H-model     75 Euro
CITROËN - other models    90 Euro
Other car marques    110 Euro

Påmelding skjer ved utfylling av skjema på http://www.2cv2009.cz/ - klikk på det britiske flagget for engelsk språk, og trykk på "ENTER" for å komme til menyen. Deretter velger du "Subscriptions".
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

#1
..og forresten - forhåndskjøpt billett gir adgang til treffet en dag før billettsalget "i døra" åpner.

EDIT: Prisene for billett kjøpt i døra vil bli omtrent hhv ?100, ?120 og ?150, hvis jeg har forstått arrangørene riktig.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Synd man ikke kan bruke kreditkort eller PayPal..... Å få banken til å overføre til utlandet koster vel masse penger?
Citroënnlig hilsen Eirik

Alx

Jeg har sendt de en mail og spurt om de vil åpne for kredittkort- eller paypal-betaling, og samtidig forklart at det blir mye mye dyrere for oss å betale via internasjonal bankoverføring...
Håper på et positivt svar, og kommer uansett til å poste det her...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Morten

Ja, det finnes mange løsninger på markedet i dag som ikke koster spesielt mye, men som gjør det mye enklere å flytte penger over landegrensene.

Et tips: Skandiabanken har mulighet for utenlandsbetaling, og så vidt jeg vet er det også gebyrfritt!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Thomas

Hhmmm.
Det er jo bare snaut 70 mil fra Kiel, her må neste års ferieplaner revurderes......
Er det noen andre som har planer om å reise? Oslo-Kiel, Kiel-Motsu?

Grublende hilsen
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

André

SitatEr det noen andre som har planer om å reise?

Ja....vi skal reise...jeg har aldri kjørt bil utenfor Norden, og er totalt ukjent nedover i Europa.....men på verdenstreffet i Tsjekkia...? det skal vi ja...
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Alx

Kjøring i Europa er ikke noe problem. Alt er som regel veldig godt skiltet og med et kart finner man det meste.
Polen er flott å reise gjennom. Fra Østlandet kan man f.eks kjøre til Ystad og ta ferga til Swinoujscie. (Dette er nesten værre enn danskebåten. Fullt av gjerrige svenske pensjonister som skal handle billig i Polen.) Turen gjennom Polen er koselig og kan by på en mengde kulturopplevelser. Vær dog litt forsiktige med de polske sjåførene etter mørkets frembrudd. Det er ikke alltid de føler at de trenger å bruke lys på bilen...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Jeg skal. Men har ikke tenkt noe på kjøreruten enda. Men jeg er ikke glad i ferger, unngår det så lenge det er praktisk mulig ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Det hadde vært hyggelig å få til felles reise nedover. Her er flere forslag allerede på bordet, kom gjerne med innspill til hva som passer. Kom også med synspunkter på tidspunkt for avreise (og evt retur) som passer.

"Early entry" er mandag 27. juli. Hvis man skal se noe mer enn bare asfalt på veien ned bør man legge til noen dager og reise i første halvdel av uken før, og gjøre nedfarten til en hyggelig ferietur. Alternativt kan man legge opp turen slik at man tar det med ro på vei hjem fra treffet i stedet, eller man kan finne en kombinasjon, f.eks avreise Oslo onsdag 22. juli, retur tirsdag 4. august.

Reiserute må også bestemmes. Color Lines Super Speed bruker ikke lang tid fra Kristiansand til Hirtshals. Ferge Göteborg - Frederikshavn er også greit - mange avganger og fornuftige priser ved bestilling litt i forveien. Eller man kan kjøre "hele veien" gjennom Sverige og Danmark og f.eks ta ferge Rødby - Puttgarten.
En litt mer bedagelig start på turen vil naturligvis være ferge Oslo - Kiel, dog med en litt annen prislapp. Polen er også en mulighet hvis man ønsker å legge til noen ekstra mil på veien.

Det er fortsatt litt tid igjen for de fleste av oss til feriekabalen må legges, men det er jo greit å ha begynt å tenke på det litt i forveien.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Jeg planlegger følgende rute enten nedover eller hjemover igjen (da i motsatt retning...);
Østfold-Stockholm-ferge til Finland-Helsinki-ferge til Estland-Baltikum-Polen-WM i Tsjekkia!
Noen som vil slå følge?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Sitat fra: Poirot på mandag 06 okt 2008 @ 23:05:26
Jeg planlegger følgende rute enten nedover eller hjemover igjen (da i motsatt retning...);
Østfold-Stockholm-ferge til Finland-Helsinki-ferge til Estland-Baltikum-Polen-WM i Tsjekkia!
Noen som vil slå følge?

Hvor lang tid regner du med å bruke på en slik runde?
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Bør vel beregne 10-12 dager, minimum.
Skal jo være en kosetur, ikke noen fartsetappe ;-)
Men èn dag til Stockholm, ferga, to dager i Finland, ny ferge, 4 dager gjennom Baltikum og 2 dager rett sørover?
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Jeg tenker som slik, at det er bedre å kjøre rett til treffet, og heller ta diverse andre planer etter treffet. Hvis man drar på en "road-trip" etter treffet i stedet for før, slipper man å stresse for at man skal være fremme ved en bestemt dato. Man står liksom mye friere til å kjøre hvor man vil og bruke den tiden man vil og endre planene undereveis?
Citroënnlig hilsen Eirik

Thomas

Min drøm om en første etappe, Oslo-Kiel, falt litt i grus etter at Color Line skulle ha nesten 5000 spenn for en tur-retur. ???
Jeg kan kjøre myyyyyyye 2cv for den summen.
De nye Kiel fergene må jo være beregnet for kjerringer med stinn lommebok og lilla hår....
Sikter meg inn på Gøteborg-Fredrikshavn......kanskje, Polen, ferga til ALX virket spennende...
Mulig MR. Shoppy går fra Sarpsborg til Skagen neste sommer, det er jo en mulighet.(toppen av Harryhandel) ;D
Søkte reiserute på Google, er de veiene de anbefaler Autobahn?
Ellers så jeg at det er flust med campingplasser nedover.
Så mange muligheter, så lenge til.......
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)