Hovedmeny

Nostalgi-bilder

Startet av PerI, lørdag 17 okt 2009 @ 22:52:54

« forrige - neste »

PerI

Kom over noen gamle album hjemme, hhv 2cv 35-årsfeiring i 1983, Verdenstreff i Xanten 1983 og et par bilder fra hjemstedet mitt :)







Verdenstreff, 1983








Her er jeg i sving med noe vann-greier :)












Den hvite eksisterer ikke lengre, men de tre andre finnes, ihvertfall ifølge kjøretøyregisteret. Sjekk takluka på vintertaket og den snåle safarifangeren :)
Den røde Specialen PC500xx har gått 5000 km, og står på mine foreldres låve, og er nesten så fin som da den forlot samlebåndet. Den er heldigvis snart veteran og klar for veien igjen :)


Man skal tidlig krøkes osv.. Jeg er han i stripete genser man såvidt ser. Jeg mekker mens de andre har stillt seg opp for bildetaking ;D


Ikke mye igjen av disse bilene lengre, dessverre..

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Kjempebra!! Morro bilder. Den grønne på det siste bildet, er det en original 2CV-farge? Den ser mørkere ut enn "Bamboo Green" fra 80-tallet?
Citroënnlig hilsen Eirik

André

SitatDen ser mørkere ut enn "Bamboo Green" fra 80-tallet?

Sikkert en 70 taller....firkantede lys og plasseringen av sideblinkersen
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Bilder fra et 2cv treff i Trondheim i 1981:









mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Kjenner igjen de bildene Roger! De er fra en Stig, bosatt i Trondheim? Jeg fant hans Flickr-album for en tid siden. Masse morro bilder!! Synd han ikke er på forum, det virker som han har endel Citroën-erfaring. Kjørt rundt i både 2CV, AMI og DS i de gode gamle dager.

Her er et bilde fra albumet hans:


18 hester på gata i Trondeim 1978

Her er linken til albumet på Flickr. Hvis jeg har fått til dette nå, så skal linken vise sorterte bilder under søkekriterier "Franske biler".

http://www.flickr.com/photos/36081480@N08/sets/72157621874009695/

Dette bildet for eksempel, er morsomt fordi han har, med vilje, kjørt rundt med en avis synlig i bakruten. Så til de som mener 2CV er farlig. "read the news, man!"  :D

Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på mandag 19 okt 2009 @ 20:05:11
Kjenner igjen de bildene Roger! De er fra en Stig, bosatt i Trondheim?

Kjenner han ikke personlig, men har sett han i veteranbilsammenheng. Han har tydeligvis også sans for russere: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article516771.ece
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

pilster

Kjempekule bilder  ;D

Appro nostalgi , tror man at det fortsatt er mulig å få tak i gamle klistremerker fra den gang da... "nei til atomkraft" "Flower Power", "stem grønt" , og masse andre rare greier man hadde på den tiden da.  ;D

Hadde vært litt morsomt ...med klistremerker
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Thomas

Sitat fra: pilster på fredag 23 okt 2009 @ 11:40:55
Kjempekule bilder  ;D

Appro nostalgi , tror man at det fortsatt er mulig å få tak i gamle klistremerker fra den gang da... "nei til atomkraft" "Flower Power", "stem grønt" , og masse andre rare greier man hadde på den tiden da.  ;D

Hadde vært litt morsomt ...med klistremerker

Tror det står en fyr i Karl johansgt, med masse klistremerker, buttons ol,(Nei til Atomvåpen, pedalkraft ja takk osv) han har vel vært der i 20-30 år, han har sikkert noen "retro" klistremerker, eller så har vel AKP litt materiell 8)
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

pilster

#8
Sitat fra: Thomas på fredag 23 okt 2009 @ 16:07:05
Sitat fra: pilster på fredag 23 okt 2009 @ 11:40:55
Kjempekule bilder  ;D

Appro nostalgi , tror man at det fortsatt er mulig å få tak i gamle klistremerker fra den gang da... "nei til atomkraft" "Flower Power", "stem grønt" , og masse andre rare greier man hadde på den tiden da.  ;D

Hadde vært litt morsomt ...med klistremerker


Tror det står en fyr i Karl johansgt, med masse klistremerker, buttons ol,(Nei til Atomvåpen, pedalkraft ja takk osv) han har vel vært der i 20-30 år, han har sikkert noen "retro" klistremerker, eller så har vel AKP litt materiell 8)
mvh
Thomas
Jøss ... trodde han var ... jamen da får jeg sjekke ut det da  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot

Sitat fra: Thomas på fredag 23 okt 2009 @ 16:07:05
Sitat fra: pilster på fredag 23 okt 2009 @ 11:40:55
Kjempekule bilder  ;D

Appro nostalgi , tror man at det fortsatt er mulig å få tak i gamle klistremerker fra den gang da... "nei til atomkraft" "Flower Power", "stem grønt" , og masse andre rare greier man hadde på den tiden da.  ;D

Hadde vært litt morsomt ...med klistremerker

Tror det står en fyr i Karl johansgt, med masse klistremerker, buttons ol,(Nei til Atomvåpen, pedalkraft ja takk osv) han har vel vært der i 20-30 år, han har sikkert noen "retro" klistremerker, eller så har vel AKP litt materiell 8)
mvh
Thomas

Er det Ole Kopreitan du mener?  Han eldste, hvithåra fyren med sin mobile utsalgs-bod med "alt" i Nei-til-atomvåpen-utstyr? Han kan garantert skaffe noen gamle, gode klistremerker, hvis du lover å profilere dem skikkelig!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Thomas


[/quote]

Er det Ole Kopreitan du mener?  Han eldste, hvithåra fyren med sin mobile utsalgs-bod med "alt" i Nei-til-atomvåpen-utstyr? Han kan garantert skaffe noen gamle, gode klistremerker, hvis du lover å profilere dem skikkelig!
[/quote]

jepp, det var han, jeg tenkte på.
Ruller man opp på siden av barnevogna hans med en 2cv, tror jeg ikke han er vond å be....
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

pilster

Jeg tror jeg må finne han Ole ass... de merkene er jo bare et must på den ny vogna etterhvert  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

citro1cx

"Miss Norway prix Citroën du tour du monde" er en reportasje som er hentet fra magasinet "le double chevron" Nr 1 i 1965. Ikke så mange bilder i repotarsjen, men likevel en morsom historie som vi gjerne skulle kunne lese mer om. :)

The Citroën "around the world in a 2cv" cup, was awarded i 1964 to two young Norwegians, Svein-Erik Hedtun (age 23, student of philology) and Bjørn Kyvic (age 23, writer), for their crossing of Arfrican continent. Between 9th December 1963 and 10th june 1964, Svin-Erik and Bjørn travelled 17,647 miles(28400 km) in an 2cv, some 16,000 miles of which were in Africa. The route they took was Oslo-Gibraltar-Rabat-Algiers-Tammanrasset-Agades-Kano-Iaounde-Lambarene-Leopoldville-Matadi-Stanleyville-Mombasa-Lusaka-Pretoria-Lourenco Marques-Oslo.

The two Norwegian brought back from this journey, a wealth og photographs, in black and white colour, and material for many talks an lectures. Their car, Named "Miss Norway" was a 1961 2cv van registered in Oslo in February 1962. It had 27,340 miles on the clock when they started. Luggage totalled 230 lbs (104 kg). Including a tent an spare parts: two spark plugs, a set of contact braker points, an iginition coil, a flexible petrol pipe, a set of light bulb an four elastic band. Only two sparkplugs and the four seat elastitics were used on the journey. The "Around the world in a 2cv" Cup, whitch is worth £700, is open to motorists of all nationalities driving 2CVS, and awarded each year to the team whitch bring back most interesting and orgina material (articles, photographs, films, recordings) from the countries travelled in a 2cv. To enter this competition, apply to Citroën Company's Public Relations Service, 133, quai André Citroën, Paris XV, France.




mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Poirot

Dette var artig lesning - takk skal du ha, Roger!
Er det noen som kjenner mer til disse to gutta? 
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

M.Myhre fortalte på klubbkvelden i går at han hadde sett bilder av 2cv på oslobilder.no, og her er de. Årstallet går jeg ut fra er 1983 og feiring av 2cv 35 år, hvis man sammenligner klistremerket på bakluka på det øverste bilde i tråden her.








(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III