Hovedmeny

Virker coilen

Startet av Otto, fredag 29 jun 2018 @ 20:01:01

« forrige - neste »

Otto

Stifteåpning er riktig. Tenningstidspunktet er riktig. Prøvelampen lyser når svinghjulet er låst og slukker år jeg dreier og lyser igjen når svinghjulet er tilbake på markering.
Men det er ikke gnist. Hvis jeg måler på utgangen på coil så er det lite strøm. Er coilen gåen?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: Otto på fredag 29 jun 2018 @ 20:01:01
Stifteåpning er riktig. Tenningstidspunktet er riktig. Prøvelampen lyser når svinghjulet er låst og slukker år jeg dreier og lyser igjen når svinghjulet er tilbake på markering.
Men det er ikke gnist. Hvis jeg måler på utgangen på coil så er det lite strøm. Er coilen gåen?

Har du prøvd å sette direkte strøm på + på coil? Hvis du da får gnist da, har du et strømproblemet før coil, tipper det er mellom tenningslås og coil i såfall. Alltid lurt å starte feilsøk i den ene enden😉
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

#2
Det er strøm på minuspolen på coil. Prøvelampen lyser. På ledningen som gir coilen strøm målte jeg 10-11 volt.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: Otto på lørdag 30 jun 2018 @ 19:11:56
Det er strøm på minuspolen på coil. Prøvelampen lyser. På ledningen som gir coilen strøm målte jeg 10-11 volt.

10-11 volt høres lavt ut. På + siden bør det være spenning omtrent som på batteriet. Har du målt spenninga på batteriet? Ellers er det mulig å måle motstand på høyspenningsområde. Sjekk i såfall manualen hva motstanden skal være.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Sitat fra: Otto på fredag 29 jun 2018 @ 20:01:01
Prøvelampen lyser når svinghjulet er låst og slukker år jeg dreier og lyser igjen når svinghjulet er tilbake på markering.

NB: Når du stiller tenningen skal du ikke dreie på svinghjulet. Svinghjulet skal stå låst og så dreier du på stifthuset. Det blir mer nøyaktig på det viset.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Ja, jeg justerte tenninga med låst svinghjul. Sjekket med å dreie svinghjulet en omdreining.
Prøver med ny kondensator når den kommer.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

#6
Ja coilen virker, men ny kondensator gjorde susen, startet på første. ;D Den «gamle» var 2 år gammel Valeo. Bare stått montert og nesten ikke brukt. :-\
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil