Hovedmeny

Tomgang Xantia

Startet av MortenR, torsdag 02 jan 2014 @ 19:43:55

« forrige - neste »

MortenR

Ikke 2cv-problematikk, men jeg prøver meg likevel.  Jeg har en Xantia 20i, 1994 modell som ikke kan klarer å gå på tomgang (stopper med en gang gassen slippes).  Denne modellen har en egen såkalt "tomgangsmotor" som de fleste på verkstedet sier må byttes.  Dette har jeg prøvd uten resultat.  For noen år siden hadde jeg samme problem, forsøkte å bytte "tomgangsmotoren" uten hell.  Bilen måtte på verksted og der fant de ut til slutt at det var en elektrisk kontakt som hadde løsnet.  Denne skulle sitte bak motoren.  Den har jeg nå forsøkt å finne uten resultat.  Er det noen der som har tips om dette???

Problemet mitt er at bilen har automat og er svært vanskelig å kjøre når den stopper med en gang jeg slipper gassen. ::) :o
MortenR
-2cv6 spesial 1985
-Passat 20tdi 2010
-Cresent varemoped 1980

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Jeg mener disse kontaktene sitter til høyre på motorblokka sett forfra (altså på førersiden). Tror det skal være to eller tre kontakter som sitter i "bue".
Med forbehold om at det er lenge siden jeg var under panseret på en Xantia, og at jeg er usikker på forskjellene på 8v og 16v i farta :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

MortenR

Beklager Morten og Roger, jeg forsøkte å takke dere for svarene dere har gitt meg, men fikk det tydeligvis ikke til. Benytter anledningen nå og takker.  Feilen ble fikset på verksted - gratis. :)
MortenR
-2cv6 spesial 1985
-Passat 20tdi 2010
-Cresent varemoped 1980