Trenger lagringssplass!!!

Startet av Poirot, tirsdag 02 mar 2010 @ 08:03:43

« forrige - neste »

Poirot

Grunnet naboens manglende forstaaelse for gamle, 4-hjulige klenodier og kommunens heller tvilsomme forstaaelse av begrep som "forsoepling" og "bilVRAK", trenger jeg lagringsplass for 5-6 biler fra medio april og ihvertfall et par mnd. framover.  Helst ikke altfor langt unna Ostfold ;-)  Utendoers eller under tak.
Tilbud og tips mottas med STOR takk!
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

Har du plass på tomta så kan du vel sette opp en midlertidig plasthall? Det krever så vidt jeg vet ingen tillatelse pga at det er nettopp en midlertidig løsning. Har en kamerat som har tøyd strikken langt (det vil si over flere år) med en slik løsning, men nå har han heller ingen kranglete naboer så vidt jeg vet.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Per

Dette er typisk, både med naboer og manglende plass.  ALLTID er det en nabo som ikke forstår hva en holder på med, og ALLTID blir det for lite plass.  Akkurat som ordtaket "hånd i hanske".
MEN det som jeg har erfart, og som er farlig er slike "midlertidige" lagerplasser.  "Et par uker, maks en måned..." så er det plustelig gått nærmere et år og kjøpelysten avtar ikke med årene, har jeg erfart.  Har selv kjøpt et lite lager og fylt det til randen (måtte ta av støtfangeren på den siste 2cv'en for å få den inn), dobbelgarasjen er full, har leid meg ny plass i en fellesgarasje, og alikevel er det fullt alle steder....  Familie og venner har også erfart at "Et par uker...." pleier å strekke seg langt og vegrer seg selvfølgelig for denne galskapen som vi synes er helt normal...  (Finnes det ledig lagerplass i Bergensområdet er jeg også interessert...)


pilster

#3
Atter en gang skal man altså oppleve at samfunnet generelt ikke tar hensyn til oss som ivaretar Norsk bil historie !

Trakassert på det groveste , peker og skjeller oss ut, forlanger grønne områder der gilde klenodier hviler... tsk tsk.

Nei dette må det bli en slutt på, jeg foreslår opptog i hovedstaden med lastebiler og hengere , fullastet med de deiligste modeller og årsklasser. Selvfølgelig skal alt som ruller være med i toget , selv om det må slepes etter andre !

Tenk på all denne glede det ligger i denne hobbyen, all historie fra fjern og nær , folkeslag  og kultur (tenker da på de fra utkanten, kanskje spesielt Bergen, Trondheim m.m.). Neida, alt dette skal det liksom kastes vrak på, eller de mener at det er vrak da...

Selv har jeg kommet til en forståelse med naboer da de gudskjelov har kommet til området etter meg, også hjelper jeg de litt med å skru på biler, gressklippere , snøfresere og en og annen starthjelp om vinteren.

Min egen familie har visstnok hintet et par ganger om tilstanden på gården, men jeg har ikke tatt noen videre notis av det liksom (sikkert bare litt erting) .

Kommunen her kan jaggu feie for sin egen dør/tomt før de stepper opp hos meg, nok å ta av hvis de vil rydde opp litt .

Beklager at jeg ikke har mer plass, pussig nok er det ingen i området mitt som klager på det, mon tro om jeg kanskje kunne  leie litt plass i naboens dobbelt garasje ? Ved siden av hans BMW SUV ! ?  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

The Stig

Har også litt av hvert rundt  huset  ;) men til tross for 60 - 70 meter til naboen er det en en eller annen vriompeis som skal blande seg oppi saker de ikke har noe med >:( men da er det en fordel å være fra vesterålen.. en har fått inn noen saftige gloser med morsmelka  ;) disse sitter som et skudd når naboene prøver seg  ;) så til nå har de gitt seg uten kamp..
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi