Hovedmeny

Pinsetreff

Startet av Poirot, søndag 30 jan 2011 @ 16:36:49

« forrige - neste »

henrysyrdahl sør

hei morten
jeg har fått lov å vise oss fram på kanalplassen i arendal denne søndag, om amcar er også med er usikkert. jeg søke ( på veien av 2cv klubben,) og fikk lov til å gjøre det .
skal nok vise du plassen når dere kommer til mandag.
henry.

jwh

#31
Til Morten,
Jeg informerte på siste møte i Grimstad Motorveteraner at 2CV-folket hadde treff på Hove i pinsehelden. Jeg spurte samtidig styret om de hadde noen planer for nasjonal motordag. Svaret var for 14 dager siden at de hadde ingen klubbplaner for denne dagen.

Du kan gjerne høre med formann Kjell-Ivar Søreng, tlf. 928 25 091 om planene er endret de siste dagene.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

henrysyrdahl sør

hei alle sammen,
    jeg har hatt kontakt med torben quist i danmark.( han som er "dansk2cvcenter")
jeg fortalte han om pinse treff , og han kunne tenke seg å kommer og være med og selger 2cv deler .
han tar gjerne imot bestiling som han kan tar med seg opp til oss, eller som han sa, det er ikke noe kjøpe plikt , så han kan tar med seg flere ting som dere ønske å ser på , eller lure på opp til norge.
her har de som ønske seg en nytt ramme i galv. en mulighet til å både ser og kjøpe seg en.( eller støre ting som er både dyrt og vansklig å sender i posten )
han skal har med seg sin varebil, og i den har han plass til mye rart.
han har ikke vært i norge før, så han skulle gjærne kommer . for 4 år siden var det hans sønn alexander som var på treffet i tuddal.
  derfor.......
er det noe som ønske seg noe, send en mail til han eller til meg, og skal du se at alt faller på plass.
    jeg har fått bekreftet at vil kan stiller ut bilene våre fra kl. 12-kl. 1500.på kanalplassen,i Arendal sentrum .AMCAR klubben blir ikke med, de skal til krs.sand den dagen.
grimstad veteran klubb skulle tar det opp på møte snart. kansje vi kunne få med oss andre gammel biler i tillegg til oss i 2cv

jwh

#33
Flott med besøk fra Danmark på Hove. 
Hvis dette blir noe av så bestiller jeg en ny sort ramme til 2CV.  Jeg trenger sikkert andre saker også, men det tar jeg på treffet.
Sender deg en epost Henry.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

henrysyrdahl sør

#34
det er bekreftet, torben quist   kommer til treffet.kansje også sønnen,
ring og bestill det som trengs...... :)

hans tlf. er .....+45 23340105 mobil
eller +45 86893038 jobb.

Otto

Jeg tenker også å bestille ramme. Har trodd at galvanisert er best, men ser at jwh vil ha sort. Er det like bra eller bedre?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#36
Sitat fra: henrysyrdahl sør på torsdag 28 apr 2011 @ 22:30:29
det er bekreftet, torben quist   kommer til treffet.kansje også sønnen,
ring og bestill det som trengs...... :)

hans tlf. er .....+45 23340105 mobil
eller +45 86893038 jobb.

De tar sikkert imot bestillinger på epost også:   kontakt@2cvcenter.dk

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#37
Sitat fra: Otto på fredag 29 apr 2011 @ 08:17:58
Jeg tenker også å bestille ramme. Har trodd at galvanisert er best, men ser at jwh vil ha sort. Er det like bra eller bedre?

Jeg er ikke så opptatt av rustproblematikk da jeg ikke skal sette sammen noen helårsbil. Til sommerbruk tror jeg at en vanlig stålramme er tilstrekkelig hvis den får noen omganger med oljebehandling under bilens levetid.
Jeg velger bort galvaniseringen da jeg har fått med meg at skruer/fjærbokser ikke passer uten å måtte tilpasse rammepunktene. Jeg prioriterer mao. enkel montasje (er ikke verdens mest tålmodige person  :))
Pastor'n skrev noen linjer om dette når han byttet ramme på sin bil.
Hvis noen er uenig i min konklusjon så skriv gjerne noen ord......
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

#38
Det er riktig at det må tilpasses litt for å få fjærboksene på plass på Torben sin galavniserte ramme.

Jeg synes imidlertid at den lille jobben å slipe hullene slik at man får inn festene til fjærboksen ikke var særlig stor. Noen minutter med sliperuller fra Biltema på drillen i hvert hull, så var den saken biff. Ikke store jobben i forhold til resten av rammeskiftet synes jeg.
Og fordelene med galvanisert ramme mener jeg veier veldig opp for både denne ekstra jobben og den ekstra kostnaden.

Jeg brukte disse:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Stalborste/Sliperullsett-16-deler/

Billig og veldig effektivt.

Jeg har også hørt at noen mener at gjenger må gjenges opp på galvaniserte rammer, men det er ikke tilfelle med rammene fra Torben.


Nok om det... Hvis det er slik at Torben kommer, tror jeg jaggu jeg skal ta en tur jeg også. Jeg har sykt lyst på nye Michelin dekk... Bare må ha det!!
Så blir jo sikkert hyggelig å treffe dere andre også da  ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

henrysyrdahl sør

 hei olav,
flott å høre at det kommer flere til treffet ,det var derfor jeg kontakta torben for at flere kunne treffer han og hans 2cv stuff. husk å send mail til han. han er alltid behjelplig.
og vil skaffe det som trengs. jeg se på nett side hans , og hvis ikke det du trenger er der kan han skaffe det. ( jeg bestillete bremse rør til en bil , det står ikke på hans side , men jeg vil får den tilsendt og med innlagt giro.)
jeg har en galv. ramme under min 86model., brukt den hele året siden jeg fikk bilen
( 1997).med saltet som kommer på vinters tid,gikk det hardt over kroppen , men ramme er fin.jeg har tatt av skiltene på bilen, men har tenkt å bruke ramme på en annet kropp.så verdien av bilen kan faller pga. rust, ....men med en galv. ramme under er den verdifull.
men ...... om jeg skulle KUN bruker bilen om sommeren , er det lommebok som avgjøre.

EirikJ

Siden du spør JWH, og de fleste sannsynligvis kommer til å lovprise galvanisert ramme, så kan jo jeg være den som sier litt om de vanlige rammene.

Jeg valgte selv å ikke kjøpe galvanisert da jeg byttet ramme i 2007. Utgangspunktet var at bilen ikke skulle brukes om vinteren, men i all slags vær om sommeren. Vurderingen ble gjort på bakgrunn av litt pris, litt vekt, litt utseendet og litt fordi jeg visste at jeg uansett kom til å behandle rammen etter alle kunstens regler både innvendig og utvendig.

4 sesonger etterpå er det ikke antydning til rust.

Når det gjelder de sorte rammene, ikke kjøp de helt enkleste, men kjøp den typen som kalles "kataforese(tysk ord,kom ikke på det norske ordet)-behandlet".

Skal man bruke bilen om vinteren bør man nok gå for galvanisert. Men da får man jo problemet som Henry nevner, med at huset på bilen forfaller fort.
Og husk, galvanisert betyr ikke evigvarende.
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Forum.
I 2001 skiftet jeg ramme på Dolly. Sort av type, kjøpt via Pål B. Jeg har fulgt opp med oljebehandling hos Funderud hvert år. Null rust observert i fjor da jeg var "rundt om" på ramma. Dolly har nå gått tre(?) år i Trondheim i "fuktig" klima. fortsat inge'n rust  ;D.
mvh inge'n  ;)
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Olav

Sitat fra: EirikJ på fredag 29 apr 2011 @ 21:01:48
Vurderingen ble gjort på bakgrunn av litt pris, litt vekt, litt utseendet og litt fordi jeg visste at jeg uansett kom til å behandle rammen etter alle kunstens regler både innvendig og utvendig.

Vekt er vel kanskje ikke det beste argumentet jeg har hørt da. For meg som ikke liker Funderud's grisete behandling av rammen, slipper også å betale for det og da forsvinner vel fort argumentet om pris også. Selv har jeg fylt min galvaniserte ramme med 2 liter tyktflytende linolje og malte den med 3 strøk arcanol/owatrol blanding, så den rammen kommer ikke til å ruste i min levetid.

Nå ble dette fort en ny rammedebatt i stedet for en tråd om Pinsetreffet... Unnskyld for det.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#43
Jeg fikk en ide:   :o

Følgende melding er til de som arrangerer pinsetreffet.

I 2006 fikk jeg lånt en ny Citroen som fulgte oss på sommertreffet dengang. Citroen var interessert i å promotere nybil til treffdeltagerene, og selv om jeg jobbet for å få henda på en C6 så måtte vi nøye oss med en C1. Ikke noe for meg, men den ble da prøvekjørt av noen.....

Denne gangen har Citroen sannelig lansert et produkt som burde interessere 2CV-folket MYE, nemlig C-Zero (elbilen for uinnvidde). JEG hadde prøvd å skaffe en slik bil til det kommende pinsetreffet, men siden jeg ikke har noe med arrangementet å gjøre håper jeg en i styret event. det lokale 2CV-orakelet (henry) tar noen telefoner/besøk og får labbene på en C-Zero.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

2EL (Klara)

Veldig bra ide jwh :D jeg hadde bilen hjemme et døgn på test. Og var storfornøyd med bilen, men den ble dessverre litt for trang med to barne seter i baksete >:( Jeg fikk ikke satt fører sete langt nok bak.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo