Hovedmeny

bytte citroën?

Startet av citro1cx, tirsdag 31 okt 2006 @ 10:22:16

« forrige - neste »

citro1cx

kunne noen tenkt seg å bytte bort sin 2cv med en CX 75 hk diesel break? Har en CX diesel for mye, men ingen 2cv :(. CX`n er kjørbar, registrert og EU godkjent til januar 2007. Interessert? ta kontakt pr. mail. eller ring.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

Finnes det noen som ønsker å bytte sin 2CV mot CX Break ??   
No problem.  Sjekk på citroenakuten, under "Hva tåler en 2CV 1983-en liten reiseskildring".    Mr McGee har faktisk en 87 modell 2CV som han ønsker å bytte til en en CX Break - helst diesel.
At CX`n er norsk og 2cv`n svensk er jo et lite skår i gleden - men det er altså mulig ..............

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Sitat fra: jwh på tirsdag 31 okt 2006 @ 13:12:39
Finnes det noen som ønsker å bytte sin 2CV mot CX Break ??   

Kommer an på bruksbehovet det. I og med jeg har flere 2cv-er, så er jeg ikke fremmed for tanken. Problemet er vel heller at jeg ikke har bruk for en CX, det er også dårlig med plass til en 5 meter lang doning både der jeg bor og på låven til opphavet. Hadde CX-en vært nærmere veterantilstand så hadde det vært mer aktuelt. Vurderte å bytte bort veteranen min tidligere i sommer med en Turbo2 berline som fusket, men jeg ville nyte sommeren i 2cv. Angrer ikke på det, selv om interessen for min ikke ser ut til å være helt på høyden nå.

Sitat
No problem.  Sjekk på citroenakuten, under "Hva tåler en 2CV 1983-en liten reiseskildring".    Mr McGee har faktisk en 87 modell 2CV som han ønsker å bytte til en en CX Break - helst diesel.
At CX`n er norsk og 2cv`n svensk er jo et lite skår i gleden - men det er altså mulig ..............

Bytt før nyttår isåfall, 2cv-en har vel ikke helt heldige co2-utslipp selv om både vekt og hk er greie avgiftsmessig. Vet noen forresten om hvor mye co2 en 2cv slipper ut?

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sjøl er jeg litt på utkikk etter en bra CX diesel-break!  Hvor "bra" er denne?  Årsmodell og km.-stand?  Rust? Og prisnivå?  Både på CX`en og den ønskede 2CV?
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

Sitat fra: Poirot på tirsdag 31 okt 2006 @ 18:48:27
Sjøl er jeg litt på utkikk etter en bra CX diesel-break!  Hvor "bra" er denne?  Årsmodell og km.-stand?  Rust? Og prisnivå?  Både på CX`en og den ønskede 2CV?

CX`n er en 86 25 RD ca 202000 km med rust på innerskjermer bak og nederst i dører. Bilen er sånn midt på treet bra i CX sammenheng, starter lett og går fint. Det aller meste funger bra på den og bilen er en bra arbeidshest. Tenger sårt et et nytt hjullager og eksosanl. bør repareres. Gode vinterdekk (knapt 1 sessong) og relatvit nytt batteri. 2cv bør være komplett og kjørbar, noen mangler og feil er ingen hindring bortsett fra rammeknekk.
her er noen bilder av cx.
http://cx.zapto.org/albums/album176/IMG_0083.sized.jpg
http://cx.zapto.org/albums/album176/IMG_0024.sized.jpg
http://cx.zapto.org/albums/album176/IMG_0023.sized.jpg

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6