DS-CX-SM landstreff i Bergen 21-24 Mai

Startet av André, fredag 22 mai 2009 @ 10:18:12

« forrige - neste »

André

Nå er treffet i gang..  ;D
Med rebusløp i dag og utstilling på plassen foran Grieghallen midt i Bergen sentrum i morgen...

Håper så mange Citroen interesserte bergensere som mulig tar turen innom utstillingen...
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Hans Erik

Flott oppfordring!

Vi legger inn en sløyfe til Grieghallen i disse festspilltider om anledningen byr seg!
Når begynner oppstillingen av "verdens vakreste bil" og dens søstre?

Hans Erik

André

Bilene ankommer i kortesje ca 1130-1200...(nyyydelige biler!)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Poirot

Sitat fra: André på fredag 22 mai 2009 @ 22:13:06
Bilene ankommer i kortesje ca 1130-1200...(nyyydelige biler!)

1130-1200 nyyyydelige Citroener i kortesje???
Akk, den som hadde vært i Bergen!!!
Bedre med 2CV enn bare èn!

André

 ;D ;D ;D ;D

litt i overkant mange biler det ja.....

KLOKKEN 1130-1200 ... kortesje med nydelige biler...
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

Siden treffet, som ikke er et 2CV-treff, får omtale nå, så kan vi jo vise litt bilder også ;)

Dette synet møter Hotellets gjester ved hovedinngangen:

Det er masse mere i bakgården, hvor hotellet har avholdt en egen parkeringsplass ved veggen av hotellet til treff-deltakernes biler!

Litt 2CV-bilder må vi få med ;) Her er jeg på plass på post på rebusløpet i dag morrest. Regntung morgen, men det har sin sjarm det også. Løpsdeltakerne kunne sitte i bilene sine, så de var det ikke synd på. Ikke meg heller, var godt kledd med Bergen-bunad(sydvest og regnjakke/bukse)


Senere ble det godt vær og solen skinte. Her er vi til lunsj, halv-veis i rebusløpet. Jeg benyttet anledningen til å tørke sokker. På tross av sydvest, hadde jeg dårlige sko den morgenen.... ::)

Kjørte til neste post barbent, og det var deilig pga. det fine, lune og myke teppet jeg laget til bilen i 2008. Og så var det deilig å kjenne varmen fra motoren rett på beina. Kjøre barbent skal jeg gjøre mere av ;D

I morgen i Bergen sentrum skal jeg og Andre forsvare 2CV'ens ære blandt alle de "store" Citroën'er ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster


Dette så voldsomt trivelig ut, neste år kan man kanskje komme seg over berget og hilse på !? Bergensere er nå så gjestfrie og hyggelige atte.  ;D

Flotte bilder , selv det med litt gråvær, finere fotolys da  ::)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Alx

Sitat fra: EirikJ på lørdag 23 mai 2009 @ 00:42:13
Siden treffet, som ikke er et 2CV-treff, får omtale nå, så kan vi jo vise litt bilder også ;)

Det er jo absolutt ikke vondt for øyet å se andre Citroëner enn 2cv heller!
Det var mye lekkert på de bildene!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Hans Erik

Tok noen bilder utenfor Grieghallen.
Mye flott.
Et par av arten vår var der og....

Hans Erik

Hans Erik

Vårt bidrag....

Så ut som at CX-DX og XM gutta hadde laget en fin ramme rundt treffet.

Hans Erik

brochmann

Hei Eirik og Forum
Dette var fint å se og moro å lese.

Eirik, som den pedanten jeg ikke er  ;); å holde av betyr å reservere, å avholde betyr å arrangere, sørge for at noe skjer etc. At hotellet har reservert plass for Citroën er flott. Godt jobba  ;D ;D ;D.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Inge, du har selvsagt rett. Jeg skrev innlegget i full fart, tror ikke jeg brukte stolen en gang. Har brukt ordet "avholde" ofte den siste uken, er nok derfor det ordet snek seg frem i hjernebarken da innlegget ble skrevet.

Hans Erik, takk for sist! Som den pedanten jeg heller ikke er, så har du glemt en "i" i navnet mitt ;)

Ingen tvil om at det var et vellykket treff. Oppstillingen ved Grieghallen var dessuten meget vellykket. Mye å se på der ja!


:P
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Nå har jeg slått et par slag for ensfargede 2CV'er som de fleste vel har fått med seg at jeg liker best. Til og med at de aller helst skal være røde ;)

Men jeg må innrømme at jeg virkelig digger fargen på din Eirik.. Den er virkelig flott og kler bilen fantastisk godt!!
Er fargen original?
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

Takker for det Olav... :)
Ja, jeg liker fargen min godt selv. Min og Otto's ;)
Alle farger har sin sjarm, men vi har alle våre favoritter. Heldigvis er de ikke de samme, tenk hvor kjedelig det hadde vært :o
Det er originallakken på karossen ja. Wenche her på forumet har samme farge på sin, tror jeg.

Her er et bilde som jeg ikke har tatt selv, men jeg drister meg til å vise det likevel. Det er et godt bilde syns jeg, også rent fotomessig sett. Tatt på min første post på rebusløpet på Landstreffet i Bergen nå nettop. (jeg stilte spørsmål om A-modeller til DS, CX og SM-folket ;D) Det var lett regn, og bilen var dekket av regndråper, og det var meget lavt skydekke. Lyset var nok medvirkende til at bildet ble som det ble:

Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Fin farge Erik!

Men er ikke sikker på om den er den samme som min som er beige colorado. Er ikke din jaune rialto?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil