Hovedmeny

2cv=Mac-bruker?

Startet av simand, lørdag 26 sep 2009 @ 22:07:19

« forrige - neste »

pilster

Linux -siden 90 , siden readhat Halloween 94 nå hovedsaklig Ubuntu baserte distro, men også egne distro's
Windows siden 3.11, i arbeid der det har vært påkrevet , samt nettbaserte offentlige systemer ,men ingen Windows maskiner privat  .
Mac og appel systemer siden Macintosh 128K -senere brukt som media maskiner frem til i dag (har 5 maskiner med diverse oppsett, samt noen samle maskiner da).

Forøvrig jobber jeg nå på Ahus som IT-konsulent .....

Otto !
"Linux og Mac OS har begge åpen arkitektur." !?
Blir nesten litt fornærmet og sår over denne setningen . Kjære deg , Mac os er da absolutt ingen åpen arkitektur hvis du mener "hvem som helst kan kose seg med å omprogrammer og lage nye distro , eller gjøre om på koding" . Mac Os er så lukket og låst at du skal ha gode advokater for å rote deg inn i deres systemer, for å så gi ut din egen Mac Os á la Otto ? Jeg er veldig glad i Mac men hater det konseptet at alt man skal ha, og bruke, nærmest må være solgt av Apple (se bare på Itunes)  , der er jaggu Windows og Microsoft et hakk bedre. Fordelen er at Appel har garantert seg mot programmer og software som baller opp maskinen og lager "blå skjerm" for brukeren .... Nope , Mac Os er ingen åpen løsning som Linux er..
Her enkelt argumentert , men Mac Os er også basert på BSD>Next step 3.3. og da også Darwin. Altså kan man si at det ikke er, eller har noen Linux sammenligning forøvrig , men stabilt og deilig er det i daglig bruk :-)

Men ja, det er morsomt å se hvem som bruker hva og hva man ellers liker av systemer :-)  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

Jeg mente vel tidliger Mac OS. Da kunne du f.eks. hvis ei systemfil var skada, kopiere ei ny fra disketten(e) og legge den i systemmappa. (hvis det samme skjer (tror jeg) på en PC så er det ikke så enkelt)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

pilster

Sitat fra: Otto på tirsdag 29 sep 2009 @ 19:47:04
Jeg mente vel tidliger Mac OS. Da kunne du f.eks. hvis ei systemfil var skada, kopiere ei ny fra disketten(e) og legge den i systemmappa. (hvis det samme skjer (tror jeg) på en PC så er det ikke så enkelt)
Ja du har så rett , og sånn sett er Mac Os så meget bedre Windows . Dessuten er det digg å slippe alle stopp og hinder som Windows sliter med, man bare gjør det man vil og koser seg  ;D

Min yngste Sønn har Mac Ibook, han kan ikke fordra noe annet ,kjøpte for konfirmasjons pengene sine, aldri feilet siden ...... 8)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Olav

Sitat fra: pilster på tirsdag 29 sep 2009 @ 22:18:06
Ja du har så rett , og sånn sett er Mac Os så meget bedre Windows . Dessuten er det digg å slippe alle stopp og hinder som Windows sliter med, man bare gjør det man vil og koser seg  ;D

Fnis.... Her var det mye sludder gutter. Systemgjennoppretting i Windows fikser slikt og har gjort det lenge.

Men du har rett i at Windows sliter med ting, men det gjør jaggu Mac og Linux også. Siden jeg kjenner alle relativt godt, kan jeg ramse opp bøtter av svakheter med alle. Men de blir bedre og bedre nesten alle. Windows7 gjør uansett mye større fremskritt enn Snow Leopard gjør, men det trenges jo virkelig også da.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

#19
Innrømmer mangelfulle Windows kunnskaper. 8) Og alle systemene har sine sterke og svake sider. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

pilster

Sitat fra: Olav på tirsdag 29 sep 2009 @ 22:36:51
Sitat fra: pilster på tirsdag 29 sep 2009 @ 22:18:06
Ja du har så rett , og sånn sett er Mac Os så meget bedre Windows . Dessuten er det digg å slippe alle stopp og hinder som Windows sliter med, man bare gjør det man vil og koser seg  ;D

Fnis.... Her var det mye sludder gutter. Systemgjennoppretting i Windows fikser slikt og har gjort det lenge.

Men du har rett i at Windows sliter med ting, men det gjør jaggu Mac og Linux også. Siden jeg kjenner alle relativt godt, kan jeg ramse opp bøtter av svakheter med alle. Men de blir bedre og bedre nesten alle. Windows7 gjør uansett mye større fremskritt enn Snow Leopard gjør, men det trenges jo virkelig også da.
Vel, alle som har vært med en stund visste at dette måtte komme, men er enig i at man ikke kan si at det er best og det er dårlig, blir bare dumt.
Greia er at hvis man skal gå i detaljer , sånn som for eks Systemgjennoppretting i windows , så burde du gå i inn i hva det egentlig gjør i henhold til hva det gjør i Mac. Skal ikke mase om det siden dette er et bil/motorforum, denne debatten hører hjemme under andre forums på nett, men å kalle det sludder, javel, bryr meg ikke da jeg sitter i et miljø der kompetansen er på et annet nivå. La meg si det slik, det er "sludder " gutter som ringer oss for hjelp..... for min del er denne debatten over på dette forumet (men tar det gjerne på et annet forum).
;D ;D ;D ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )