Hovedmeny

2cv=Mac-bruker?

Startet av simand, lørdag 26 sep 2009 @ 22:07:19

« forrige - neste »

simand

Høyst uformelt men allikevel litt interessant, hva slags databruker er du som ruller rundt vår kjære 4-hjulte lekkerbisken?

Otto

#1
Jeg har 6 Macer. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#2
Ubuntu Linux her. Gratis og fungerer bra. Anbefales ;D

edit: Egentlig bruker jeg både Windows XP (jobb-pc), Ubuntu Linux (hjemme) og Mac til videoredigering på jobb. Men har mest sansen for Linux sin ideologi :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#3
Linux og Mac OS har begge åpen arkitektur.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

GeirW

Jeg lar Amelie svare på mine vegne. Det lille hvite merket på siden der sier vel sitt.  ;)

EirikJ

Vel, når man bruker pc'en til mere enn bare et par faste ting, og i tillegg spiller mye pc-spill, så er det jo ikke så mye å velge mellom egentlig...... Vinduer duger
Citroënnlig hilsen Eirik

wenche

Mac-bruker her, men ser frem til at Google skal fikse plattform og all software gratis. Årets nyhet, spør dere meg!

Tormod (Wenches mekker)
-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

getor

5 Macer familien.... PC? hva er det...  ;)

PerI

Med fare for å helle bensin på bålet om operativsystem og maskinvare, her er en nylig brukererfaring m.t.p oppgradering av henholdsvis Ubuntu Linux, og fra Tiger til Snow Leopard på mac, med et lite spark til windows 7-oppgradering også..

http://newth.net/eirik/2009/09/24/oppgradering-av-os-x-og-ubuntu-to-familieerfaringer/

Og Tormod & Wenche, dere trenger ikke vente på at google skal gjøre jobben, det finnes allerede i form av linux i mange varianter :)

EirikJ: Overraskende mye som fungerer i wine, det som gjør at du kan kjøre programmer laget for windows på et linux operativsystem.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#9
Sitatoppgradering av henholdsvis Ubuntu Linux, og fra Tiger til Snow Leopard på mac

Oppgradering av Mac OS er vel ikke så vanlig. De fleste bruker samme OS hele maskinens levetid.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

#11
Kjører Windows 7 selv og er greit fornøyd med det.

Nå jobber jo jeg med slikt i et blandet miljø med både mac'er og pc'er med windows og linux, så jeg kan uttale meg med viss tyngde her. Jeg pleier å si at jeg driter i hva båten heter men er heller mer opptatt av at den flyter. Og når det gjelder operativsystemer flyter de godt alle tre og de har alle sine sterke og svake sider.

Hva som er best? Det du er fornøyd med er best for deg og ditt bruk, men å lage religion av slikt blir litt meningsløst. De som gjør det, vet som regel ikke hva de snakker om. Det blr litt som om andre forteller deg hva slags bil du skal kjøre, eller hva slags musikk du skal like. Som sagt... passe meningsløst.

Liker du Bruce Springsteen, Mac og 2CV, så kos deg med det og blås i hva "ekspertene" sier.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

#12
Ja, noen liker det ene og noen liker det andre, og bra er det.

Mac og 2CV, men Bruce Springsteen, nei... ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

gode gamle vindauer :P



...men min neste PC blir en MAC :-X ::)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Ingeborg

Det er litt spennende å se på, dette her, men så er det jo sånn at vanlige folk blir mer bevisste på hva de velger og flere bruker datamaskin mye i hverdagen og da blir mye forskjellig brukt. Selv kjøpte jeg meg Mac som min første datamaskin mest fordi jeg synes de så fine ut og har etterpå blitt frelst av operativsystemet. Nå går jeg nok ikke tilbake (selv om jeg skulle ønske jeg fant flere menesker der ute som bruker iWork og Numbers til å lage grafer og behandle data, for jeg trenger konsultasjoner).
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06