2CV-restaurering "down under"

Startet av EirikJ, mandag 26 jan 2009 @ 17:11:19

« forrige - neste »

EirikJ

En laaang tråd fra det Australske Citroën-forumet. Tar litt tid å lese igjennom den, men er jo morro ;)

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=31957
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#2
Flott link, EirikJ.
Se hva fyren har strevet med på øvre torpedovegg.  Hvordan er det mulig å få et svært rusthull her ?  Noe lignende har jeg aldri sett.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

citro1cx

ja dette var en imponerende tråd :o  :D Det er vel bare å bøye seg i lakk og pussestøvet for arbeidsinnsatsen til denne karen. Meeen...er det virkelig nødvendig å pusse og slipe alle delene så mye da? De fleste var nedpå bart metall, noe som jeg tror er unødvendig så lenge lakken ikke er skadet, men bare slitt/matt.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Jeg tror det var en tabbe å bruke POR-15 på de utvendige flatene som skal lakkeres. Når man pusser ned til metall og fjerner all rust ville jeg brukt et tradisjonelt lakksystem med to-komp grunner og lakk. POR-15 er ikke ideelt for å overlakkes med vanlig lakk etterpå. Den er for tykk og vanskelig å få slett. Tror han hadde spart seg mye pussing og arbeid ved det.

Tror ikke jeg hadde orket å slipt ned til bart metall nei ;)

Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Forum.
Dette var jammen gutten som ikke sparte på arbeidsintensitet. Her har jeg noe å lære. Flott!!!!
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

Yes, føler akkurat som deg her Inge. 
Har faktisk lært noe nytt om anatomien på bilen bare ved å se gjennom bildene, og veien til å realisere egne prosjekter føles kortere etter å sett andre legge ned slike svære doser med arbeidsinnsats.

Har fått forespørsel om å restaurere en 70-talls bil.  Sa NEI, men neste gang kanskje pågangsmotet er tilstede....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei Forum.
jwh,  ;D, pass på. Vær nøye med hva du sier ja til. Min erfaring er at rust-'"bakteriene" sprer seg og angriper mennesker også. Husk hva jeg nå har skrevet  ;).
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.