Det 38. nordiske pinsetreffet!

Startet av dg, fredag 16 mar 2007 @ 19:00:25

« forrige - neste »

dg

Det 38. nordiske pinstreffet går i 2007 av stabelen i Tuddal i Telemark, i pinsehelgen 26. til 28. mai!

Tuddal er særlig idyllisk beliggende i landbruk/skogbruks-terreng ved foten av fylkets høyeste fjell
Gaustatoppen (1883 meter) og byr på lekre synsinntrykk og flott natur.

Vi har reservert Hogstul hytter som tilbyr teltplasser samt fellesanlegg med toaletter og dusj. Innendørs innkvartering
på treffstedet er pt fullt, men vi kan tilby andre innendørs alternativer innen relativt kort vei fra treffstedet : )
(Gi gjerne beskjed om det er aktuelt å dele hytte med andre.)

Noen avstander; ca 36 fra Bergen, ca 44 fra Stavanger, ca 67 fra Ålesund, ca 63 fra Trondheim, ca 28 fra Hamar,
ca 15,5 fra Oslo og 22 fra Fredrikstad. Fra Tromsø er det imidlertid 177 mil ? kanskje i drøyeste laget for en langhelg.

For de som bekymrer seg for kjøredistansen for våre nordiske venner (deltakere fra Danmark, Sverige og Finland),
er denne søkt redusert ved hjelp av sponsing av fergebilletter fra Notodden Bil ? og Speedshop A/S (lokal forhandler).
Klubbene har fått egen invitasjon og en pen samling deltakere har meldt seg på før fristen løp ut 1. mars.

Hogstul har en flott beliggenhet med vid utsikt, samtidig som det er direkte adgang til skogen for de som ønsker å vandre
litt - også på skogsbilvei.

Felles kortesjekjøring på Søndagen vil by på en rekke fine synsinntrykk, i tillegg er det relativ små distanser fra
treffstedet for severdigheter ved kjøreturer på egen hånd. 

Fellesområdet vil bli rigget med felles telt med oppvarmingsmuligheter (oppholdssted og felles bespisning) hvis været
tilsier det, i tillegg til felles griller.

Lørdag kveld er det felles middag, hvor vi vil by på en lokal rett til selvkost (det er anledning til å reservere seg,
hvis man ønsker å lave mat selv). 

Av programmet forøvrig nevner vi markedsplass, konkurranser, aktivitetsbord for barn, felles grilling søndag kveld,
kulturelt innslag og en masse hygge!

Deltakeravgift NOK 150,- pr bil dekker; Klistremerke, tilgang oppvarmete griller, velkomstdrikk og aperitiff før middag.
Til nesten enhver tid: Kaffe / te, saft

Middag lørdag kveld, maks. Nok 75,- pr. person

Telt/combicamp avgift Nok kr 100,- pr døgn - betales direkte til vertskapet på Hogstul hytter

Pris for øvrig innkvartering ? på forespørsel (for samtidig å gi tilbakemelding om hva som er ledig)   

Påmelding mottas gjerne så snart du har bestemt deg til:

Anund Stuvrud, e-post; anund@stuvrud.no mob.tlf;  970 96 494

Jørgen Nielsen, e-post; joergenn@online.no mob.tlf; 920 20 382

Gi gjerne beskjed om det er aktuelt å dele hytte med andre.

Ps! Pinsen kommer jo tidlig i 2007, og med treffstedets beliggenhet ved foten av fjellet vil vi for ordens skyld minne
om at det kan være fornuftig å medbringe varmt tøy og gjerne også et hodeplagg.

Litt om kommunen; http://www.hjartdal.kommune.no/default.asp?uid=81&cid=71

Bilder fra stedet; http://www.hogstul.net/

Veien til Tuddal;

Vi foreslår at du går inn på siden www.kvasir.no/kart

Legg inn hjemmeadressen, og som mål : Hogstul nordre Tuddal ( med mellomrommene) og skriv ut resultatet.
Når du begynner å nærme deg Tuddal vil du se skiltene vi har satt opp også.

Ps. alle nettbaserte kart velger reiserute fra gitte kriterier (som raskeste vei i tid) - vil du ha et mer idyllisk
rutevalg må du legge inn stopp-punkter og endre ruten.

Bruk gjerne veien over Notodden hvis du kommer fra syd eller øst - eller Seljord hvis du kommer Vest og Sydvest,
følg E134 til Sauland hvor det står skilt nordover til Tuddal, følg denne veien nordover (samlet distanse mellom punktene
er 21 km) i god tid før Tuddal finner du våre skilt som viser vei til Hogstul hytter.

Velger du å kjøre via Rjukan får du en frisk stigning over fjellet!

Vi anbefaler likevel alle å ta med kart!

Du er hjertelig velkommen på fredag, mens den formelle delen av programmet starter lørdag kl. 13.00


Arr. Komiteen ;   )

jwh

#1
Var inne på den svenske citroenklubben sin nettside. 

De har en lang oversikt over kommende aktiviteter (møter og treff)  - både svenske og utenlandske, men årets nordiske pinsetreff på Tuddal er ikke omtalt.   Undrer jo  om kontakten til miljøet i Sverige er så perifer ?

Vet ikke om det bringer flere svensker til Norge i pinsen, men treffet burde såklart være omtalt på svenskenes aktivitetskalender.


jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

dg

Sannelig ikke godt å si, treffet er ikke lagt ut på Dansk Citroën klubbs hjemmeside heller; men de to danske, den svenske og
den finske klubben fikk invitasjonen oversendt 2. november.

Klubbene har i hvert fall formidlet invitasjonen via klubb-bladene, men fra Finland er det ingen påmeldte.

Jeg ser ellers at A-seksjonens hjemmeside ikke har vært særlig oppdatert siden høstmøtet 2006 - men de har jo et eget lite
treff der borte senere i sommer - kanskje de har det litt hektisk ?    ;D

jwh

#3
Sikkert hektisk i Sverige i sommer ja , for i tillegg til den "lille" samlingen, teller jeg ca 25 andre treff/samlinger på aktivitetslista hos broderfolket.  Imponerende i seg selv .

Kunne være en ide å publisere noen av aktivitetene til svenskene på vårt forum under "ut på tur".  Bl.a et vårrally nær grensen i mai, et grensetreff i oktober - kan interessere noen.

A-seksjonen sentralt er i år "vilande", da alle ressursene går til verdenstreffet.   Men de har både en sentral web-master og ordførande (i riksstyrelsen) som iallefall trykket invitasjonen ifbm. treffet i Arendal sist sommer.  Men vi ble jo ikke nedrent av svensker for det......

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Treffet nærmer seg! :)
Folk som tar oppfordringen om å dukke opp på fredag er hjertelig velkomne til å ta følge med Max Wiggo og meg nedover.
Vi møtes på Esso, Ramstadsletta, kl 13.00.

Ellers vet jeg om minst en som planlegger avreise litt utpå lørdagen, hvis det skulle passe bedre kan man jo organisere litt i denne tråden.

Vi sees!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

Det skal ikke være enkelt...
Omstendighetene gjør at jeg er nødt til å jobbe på fredag, i stedet for å ta fri. Jeg har derfor ikke mulighet til å reise før på ettermiddagen, mulig også at jeg utsetter avreise til lørdag morgen. Dette har jeg ikke helt bestemt meg for, men skal nok sørge for å si fra her så fort jeg får tenkt meg om :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Dersom noen la inn fredag kl 13 på Ramstadsletta som avreise, så kjører jeg fortsatt etter denne planen. Siden jeg ikke har hørt noe fra noen andre, kommer jeg ikke til å vente så altfor lenge på Esso.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Jeg kommer til å kjøre fra Oslo-området lørdag morgen kl 0900. Bare å bli med, si fra i denne tråden hvis det er aktuelt :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

Alle er forhåpentligvis hjemme igjen etterhvert. Takk for en hyggelig helg til alle gamle og nye bekjentskaper jeg møtte på Hogstul, og ikke minst takk til arrangementskomitéen for en kjempehelg!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Jeg stemmer i Mortens hyllest til arrangørene og takker for en flott helg med mye godt selskap.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

André

Noen bilder fra treffet??

Jeg hadde ikke anledning til å reise til pinsetreffet, ikke er bilen klar heller...

Kom det noen fra de andre nordiske landene?

Været..hvordan var det?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

LA_TH

Tusen Takk for et nytt kjempe treff, det er bestandig hyggelig å treffe igjen både kjente og ukjente.
Selv om noen klaget på temperaturen så var treffet veldig bra (i hytta vår på natta).
Turen tilbake gikk kjempefint tok en omvei på 6 mil lenger, men brukte alikevel kortere tid:)
Bilen gikk bare bedre og bedre etterhvert.
All takk til arrangementskomiteen.
mvh
Leif Arne, Hilde, Anders og Olav.

Morten

André: Ingen fare, du ble nevnt i en samtale om Bergensmiljøet, så vi har ikke glemt deg. Håper vi sees ved neste anledning!

Bilder kommer bare jeg får summet meg litt. Oppmøtet var bra, med mange norske, en god del svenske, og ditto danske biler, fordelt på 2cv, ak, Dyane, HY og Mehari, foruten GSA, C3, C5, ZX, C4 Grand Picasso, og en VW campingbil.

Flott vær fredag, lørdag og mesteparten av søndag, men ganske kaldt, som det gjerne er i høyfjellet. Søndag kveld kom regnet, og det har vel ennå ikke gitt seg helt. Men da var vi allerede godt i gang med grillingen, så det gikk fint det også.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

The Stig

Ser trivelig ut. Går glipp av endel ved å bo i Nord Norge  :(
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi