Fransk bildag - Karljohansvern, Horten

Startet av Morten, tirsdag 25 jan 2011 @ 15:29:41

« forrige - neste »

jwh

Ang. Horten museet
Tror nok at medlemskap må ordnes på forhånd - uten at jeg vet det sikkert.......
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei Forum
Jeg har snakket med eieren, fhv bryggerieier Kjeldsberg. Han er vår mann OG åpner for oss, selvfølgelig er det også et pekuniært spørsmål.
mvh inge'n kroner i lomma?
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

#17
Sitat fra: brochmann på lørdag 12 mar 2011 @ 19:01:26
Hei Forum
Jeg har snakket med eieren, fhv bryggerieier Kjeldsberg. Han er vår mann OG åpner for oss, selvfølgelig er det også et pekuniært spørsmål.
mvh inge'n kroner i lomma?

FLOTT, Inge!
Og siden HAN aapner museet :angel:, faar VI aapne lommeboka... ::)
Hvor mye snakker vi om, for et eksklusivt besoek (med omvisning...?)? :police:
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum.
Museumsbesøket i Horten mente han på telefonen at ville koste kr 50/person. Jeg spurte ikke om evt. rabatt for barn/ pensjonister/ bevegeleshemmede/ 2cv-eiere/ herrer med sjegg  ;) etc.

Når det nærmer seg, tar jeg igjen kontakt - var avtalen, antyder hvor mange som kommer og finner endelig beløp. OK?
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum
Jeg har ennå  IKKE avtalt tider. Jeg gjør gjerne det om det skulle vise seg at interessen er stor nok til at det er interessant nok for omviserne å åpne. Om jeg hadde vært arbeidsgiver, ville jeg ha forsikret meg om at antall besøkendes inngangspenger oversteg antall lønnskroner. Selv om så skjer, er likevel "deal'en" dårlig. Arbeidsgiveravgift og annet "faderuttan" følger også dertil. I det hele er jeg svært fornøyd med om Kjeldsberg åpner for oss, kroner eller ei. Jeg får det for meg at Kjeldsberg er en bilentusiast, og er nødvenidvis ikke så opptatt av betaling. Likevel ser jeg (og du) at husleie er husleie, og kommunale avgifter forsvinner ei, om vi enn graver dem ned i snøen. Inntekter kalkulert på forhånd, kan nok ønskes, tror jeg.
mvh inge'n motstander av alle av-/ inn-/ ut-/ på-/ miljøgifter :-)
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Jacob

#20
Såvidt jeg har skjønt (?) opplegget, er Horten bilmuseum drevet "på (ulønnet) dugnad" av endel lokale veteranbilentusiaster, så jeg tviler på om arbeidsgiveravgifter m.m. er noe moment her.
Jeg var forøvrig i kontakt med dem tidlig i februar for å høre om de hadde noen innspill til FBD, eller noen lure idéer om hva de evt kunne bidra med, i og med Horten by som åsted. 
De skulle tenke over saken og komme tilbake med et svar, men jeg hørte aldri noe mer fra dem...
Bra at Inge'n hvemsomhelst tok et lite grep i sakens anledning.. 8)
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Jacob

Ja folkens, den Store Dagen nærmer seg  8)
Håper d'ærede 2CVister kjenner sin besøkelsestid, og møter mann(kvinne)sterkt opp for et av vårens vakreste eventyr!
Og ikke minst at mange som ikke tidligere har vært med på FBD p.g.a. lang reisevei finner veien nå i år -
da særlig med tanke på de som er bosatt i Vestfold, Telemark, Aust-Agder... :D
En utmerket egen 'lekeplass'/p-plass for 2CVer & derivater er reservert! ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Jacob

#22
Noe opplegg for felleskjøring på gang??
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

SverreP

Svigermor og jeg tenkte oss en tur til Horten, men finner lite info om påmelding mm. Er det slik at man melder seg på, eller er det bare å dukke opp på Karljohansvern kl 11?

Alx

Det er bare å dukke opp på Fransk Bildag. Ingen påmelding nødvendig.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

eilert


Hei Sverre og andre som måtte lure!  ;)

Det er noe sparsomlig med informasjon ja, men det er ingen påmelding. Det er bare å dukke opp mellom kl. 11:00 og 15:00. Alle franske biler stiller opp sammen med tilhørende klubber inne på "området"! Også for de som ikke er der ved åpning. Oppstillingsplasser er definert av arrangører og dere blir henvist ved ankomst.
Og bare så det er sagt; øvrige biler er også velkomne på parkeringsplassen utenfor.  :P

Oppfordrer alle til å ta turen (altså uansett kjøretøy eller fremkomstmåte) og tips gjerne venner og bekjente som kan trenge en søndagstur!!

Har kommet meg for øret at det snakes om mulig felleskjøring fra Oslo området med avgang kl. 09:00, dette reisefølget er det jo også mulig å tilslutte seg underveis... "Noen" kommer nok straks med mer info  ;D
Oppfordrer andre å "slå seg sammen" å danne små lokale felleskjøringer da dette jo er veldig gøy og gir en flott start på "vårens vakreste eventyr"!!  ;D ;D

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Jacob

Musikalsk uttrykt:  "Jo mere vi er sammen, ja sammen, ja sammen osv jo gladere vi blir" ... ;D ;D ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Morten

Skal vi forsøksvis foreslå felleskjøring fra Esso på Ramstadsletta kl 0900 på søndag?
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Olav

Tutten med eier møter gjerne opp på Ramstadsletta klokka 9 i morgen :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Thomas

Fam Andersen, prøver seg via Enebakk, Hobøl og Moss-Horten, Linus ville kjøre båt også... :angel:
Mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)