Fransk bildag - Karljohansvern, Horten

Startet av Morten, tirsdag 25 jan 2011 @ 15:29:41

« forrige - neste »

Morten

Fransk bildag 2011, datoen er foreløpig og kan bli endret.
Arr.: Norsk Peugeot Klubb, http://www.norskpeugeotklubb.org/
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Og hvor finner man dato for Fransk Bildag 2011 her...?  Fant jo datoen for 2007, men den gjelder vel ikke i aar ogsaa...? ::)
Jeg veit at de TENKTE paa sondag 29.mai, men har gitt beskjed om at den helga arrangeres TullingTreffet, og bedt dem om aa vurdere en annen sondag.  Faar HAAPE de "tar til fornuft" og klarer aa finne en dato som ikke kolliderer med ihvertfall et hovedtreff for franske biler! :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Nei, det er riktig, jeg har ikke greid å finne noe info ennå, verken om tid eller sted. Men de to første helgene i juni er jo hhv kr.himmelfartshelga og pinsen, så det er en vrien vår å være treffarrangør.

Ryktene sier altså at de tenker å legge det til tullingtreffsøndagen, noe som vil være synd.. Men det er jo et spørsmål om ikke himmelspretten trumfer tullingtreffet.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Jacob

Noe som ikke gjør det enklere, er at 4 av Citroënklubbene - DS/ID, SM, CX og XM-klubbene - har fellestreff i Trondheim himmelsprettshelgen, så den helgen er ihvertfall helt utelukket... 
Pinsehelgen er heller ikke veldig aktuell, av naturlige grunner. 
Så sannsynligheten taler for at det blir en av de 2 siste søndagene i mai. 
Det jobbes med saken (gjett hvem som har klart å rote seg inn i planleggingen, nå også i Peugeotklubben... ::)) ;D ;D ;D
Info kommer så snart ting er mer på plass!!
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

brochmann

Hei Jacob.
Du er vår mann! Sørg for finvær  ;D
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Sitat fra: Jacob på onsdag 02 feb 2011 @ 16:19:26
Noe som ikke gjør det enklere, er at 4 av Citroënklubbene - DS/ID, SM, CX og XM-klubbene - har fellestreff i Trondheim himmelsprettshelgen, så den helgen er ihvertfall helt utelukket... 
Pinsehelgen er heller ikke veldig aktuell, av naturlige grunner. 
Så sannsynligheten taler for at det blir en av de 2 siste søndagene i mai. 
Det jobbes med saken (gjett hvem som har klart å rote seg inn i planleggingen, nå også i Peugeotklubben... ::)) ;D ;D ;D
Info kommer så snart ting er mer på plass!!

Flott Jacob!
PROEV aa faa det til aa bli NEST siste sondagen!!!  Blir FOR dumt aa velge samme helga som TullingTreffet, et hovedtreff for en av de aktive FRANSKE klubbene, ikke sant?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jacob

#6
Hm, da kan vi glede såvel "tullinger" som andre  ;D
Fransk bildag 2011 - Karljohansvern, Horten - søndag 22. mai, kl 11-15  8)
Invitasjon til samtlige klubber, veteranbilblader osv vil bli sendt ut snarest...
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Poirot

Sitat fra: Jacob på onsdag 09 feb 2011 @ 11:46:23
Hm, da kan vi glede såvel "tullinger" som andre  ;D
Fransk bildag 2011 - Karljohansvern, Horten - søndag 22. mai, kl 11-15  8)
Invitasjon til samtlige klubber, veteranbilblader osv vil bli sendt ut snarest...

Flott jobba, Jacob!
Da blir det gjensyn med Bastoyferga den sondagen ;-)
Og forhaapentligvis gjensyn med en haug med "tullinger" ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum, Jacob oa.

Mens vi er i Horten så kan vi selvfølgelig besøke Marinemuseet. Museèt er et funn. Men, - som sikkert fler enn jeg vet er det også et bilmuseum syd i byen (gamle Horten bryggeri) som har gamle biler. Kanskje vi kan få åpnet dette for oss denne dagen? Noen som viser interesse kanskje? Jeg kan evt. "snu meg" og finne "hur leget är". Si ifra.

mvh inge'n museumspingle her, men "gale" venner med 2cv, piknikkurv og teppe på "Vollane" er et prima alternativ. Jeg ser for meg flg fotomotiv: line opp 2cv'er på Vollane, med ryggen mot fjorden på grasbakken/ badestranda. Kanskje vi kan hilse på Geir Gartmann også, hmmmm ...
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Sitat fra: brochmann på lørdag 05 mar 2011 @ 22:43:45
Hei Forum, Jacob oa.

Mens vi er i Horten så kan vi selvfølgelig besøke Marinemuseet. Museèt er et funn. Men, - som sikkert fler enn jeg vet er det også et bilmuseum syd i byen (gamle Horten bryggeri) som har gamle biler. Kanskje vi kan få åpnet dette for oss denne dagen? Noen som viser interesse kanskje? Jeg kan evt. "snu meg" og finne "hur leget är". Si ifra.



Hadde jo vaert helt topp aa faatt aapna dette bilmuseet!
Inge'n oppgave for vanskelig for en som kan snu seg? JEG blir ihvertfall med paa en museumstur!
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

Er det ikke et bilmuseum med levende biler vi er med på på Fransk bildag da? Jeg reiser ikke på Fransk bildag for å la være å se bilene og folkene som er der ;)

Finnes det noen aktiviteter for barn i nærheten, så er jeg interessert i å vite det.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

brochmann

Hei Forum.
Det er mulig å få åpnet museet for oss ETTER at Fransk Bildag er over. Jeg har vært i kontakt med museet. Inngangspenger kr 50, fra kl 1530.
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pastorn

Hei Forum
Mulighet for besøk på bilmuseet etter Fransk Bildag kan være et flott postludium for en strålende fornøyd 2cv gjeng.
Jan Arnth

jwh

For info.
Medlemmer av Norsk Veteranvognklubb slipper gratis inn på museet.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

Sitat fra: jwh på tirsdag 08 mar 2011 @ 14:58:25
For info.
Medlemmer av Norsk Veteranvognklubb slipper gratis inn på museet.

Og medlemskap selges ved inngangen...? :police:

Har du avtalt aapning av museet, Inge? ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!