Høsttreff på Geilo 11.-13. september

Startet av Max Wiggo, onsdag 05 aug 2009 @ 20:35:31

« forrige - neste »

Poirot

Sitat fra: Olav på onsdag 09 sep 2009 @ 17:14:35
Tiltredes Jan Willy!

Er nok ikke bygget for teltliv, men krever heller ingen overdådig luksus. Bare en god seng og privat bad på et noenlunde rent rom.
Og det kanskje nok det. Det handler vel om trivsel og jeg trives i allefall ikke i telt.

Telt kan være så mangt, og trenger IKKE være synonymt med trang plass, luftmadrass og fuktige vegger!
Kan bare VARMT anbefale lavvo!  Kombinasjonen en romslig lavvo og en god feltseng er bedre enn mangt et hotellrom!
Men for all del, "smaken er som baken" osv. Og i 2CV-sammenheng må jo det viktigste være at vi samles, har det hyggelig - og får brukt våre fantastiske biler! 
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Når det gjelder losji.....:
Akkurat kommet hjem  etter verdenstreffturen. Slår et slag for 2CV'en som hotellrom/bobil! Kjørte fra Mosjøen i går. Hadde tenkt å overnatte i Trondheim, men det skar seg og jeg kjørte videre. Ble egentlig aldri trett, så på natten en gang bestemte jeg meg for å kjøre helt til Bergen. Klokken 03.30 ble det stopp 16 mil før Bergen, fordi en tunnel var stengt pga.vedlikehold. Fikk vite at den var stengt til klokken 05.00. Hva gjør man da?? Jo, i stedet for å sitte å blunde i førersetet som han i V*lvoen som jeg snakket med, så kjørte jeg bare tilbake til nærmeste rasteplass i en finger av Aurlandsfjorden, slo ut sengen i 2CV'en og sov som Tornerose til klokken 10 i dag. Tenkt så hærlig det er å kunne kjøre 2CV og ha luksusen av bobil ;D ;D    PS: Det ble nudler til frokost, akkompagnert av et hærlig skue av norsk natur før jeg kjørte inn til Bergen i dag.
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Da har vi sett lyset og er klare for helga:) I går ble Club oppgradert for å takle høstmørket bedre.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Takk for en flott helg på Tuftelia, alle sammen som var med! Gratulerer til Team Tutten, som har vunnet æren av å arrangere neste års rebusløp på Geilo ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Takk for noen hyggelige dager på Geilo. Vi kjørte problemfritt med GSen både opp og ned, og minstemann ble bare utålmodig den siste timen inn mot Oslo.
Hvordan gikk det med dem med småtekniske problemer, er alle kommet greit hjem?

Jeg husker selvfølgelig ikke hvor mange grader og hvor lenge koppen skal stå i ovnen, er det noen som husker det?

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

#20
Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på søndag 13 sep 2009 @ 21:40:29
Takk for en flott helg på Tuftelia, alle sammen som var med! Gratulerer til Team Tutten, som har vunnet æren av å arrangere neste års rebusløp på Geilo ;D

Ja, dette var nok en seier med en touch av bismak - for en førstereis  ;D ;D  
For egen del har jeg aldri utfordret Emanuell Desperadosene som flyr lavt i Geilo sentrum (les: fam. Myhre). Husker jeg sto på som et lite h....,  første året jeg også. Tok det litt roligere etterhvert - he he......  
Men se lyst på det Olav, nå vet du iallefall at du skal tilbringe en helg på Geilo i september 2010!!  ;)

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Max Wiggo

Et par bilder fra helgen:

Først utenfor Tuftelia Jons kro:


På vei til Prestholtseter:
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Max Wiggo

Sitat fra: pigland på søndag 13 sep 2009 @ 22:50:29
Jeg husker selvfølgelig ikke hvor mange grader og hvor lenge koppen skal stå i ovnen, er det noen som husker det?

150 grader i 35 min.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Hans Erik

Takk for en flott helg!

Kjørte med taket nede over hele vidden i fantastisk vær og 80 - talls musikk på spilleren!
Per spurte om alle kom greit hjem....
Fylte på med LHM fem ganger på veien, så for meg gikk det flott!
Nå venter jeg med spenning på ny LHM tank, så jeg kan få nyte siste rest av noe som kan minne om Indian Summer.
Hans Erik

EirikJ

Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på mandag 14 sep 2009 @ 07:51:47
Sitat fra: pigland på søndag 13 sep 2009 @ 22:50:29
Jeg husker selvfølgelig ikke hvor mange grader og hvor lenge koppen skal stå i ovnen, er det noen som husker det?

150 grader i 35 min.

Vet ikke med "koppen", men en "bolle" skal stå i "ovnen" i ni måneder, har jeg hørt.
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

#25
Sitat fra: EirikJ på mandag 14 sep 2009 @ 23:44:29
Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på mandag 14 sep 2009 @ 07:51:47
Sitat fra: pigland på søndag 13 sep 2009 @ 22:50:29
Jeg husker selvfølgelig ikke hvor mange grader og hvor lenge koppen skal stå i ovnen, er det noen som husker det?

150 grader i 35 min.

Vet ikke med "koppen", men en "bolle" skal stå i "ovnen" i ni måneder, har jeg hørt.

Kan bekrefte at det stemmer  ;D Sønnen fyllte 1 år på mandag :D

Koppen er forøvrig ferdig innbrent, takk til Max Wiggo for info :)

Et par bilder til fra Geilo:


Deilig orangefarge.


Mange forskellige modeller dukket opp


2cv i flertall selvfølgelig!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III