Høsttreff på Geilo 11.-13. september

Startet av Max Wiggo, onsdag 05 aug 2009 @ 20:35:31

« forrige - neste »

Max Wiggo

Et treff rikt på tradisjoner. I år for 20. gang. Øst møter vest i ekte norsk fjell pyntet med 2CV og høstfarger.

På høsttreffet på Geilo samles gamle og nye 2CV-venner til kjøreturer, konkurranser og festligheter i tradisjonsrike rammer.
I år har treffet 20-års-jubileum, og det er mer enn ti år siden første gang treffet hadde base på Jon's kro, Tuftelia hotell. Der føler vi oss alltid like velkomne, og også i år vil Tuftelia være stedet for overnatting, innendørsaktiviteter og selvfølgelig en flott festmiddag.

Se www.2cv.no eller Citrophile for mer informasjon.

Edit: Dato for treffet inn i meldingstittelen
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

Skal vi for letthets skyld nevne at treffet avholdes i helga 11.-13. september...? ;)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Ja, nå har jeg lagt det inn i tittelen på tråden, selv om enkelte kanskje ser at tråden er koblet til kalenderen...
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Prøvde å reservere rom pr. mail men fikk beskjed om at det er fullt! For å være sikker på at det ikke er en misforståelse at han trodde jeg ikke var en del av treffet så ringer jeg også opp i ettermiddag.

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert

#4
Fristen for påmelding var vel 15. augst - ref info på www.2cv.no, se utdrag:

Sitat
Vi disponerer hele stedet. Maksimalt 37 senger.

Påmelding innen 15. august 2009 til Øivind Aaberg på telefon 55 15 13 29 / 92 44 98 33 eller e-mail  oivind.aaberg[a]getmail[dot]no

Så det er vel gjerne best å høre direkte med Øivind Aa.


Er selv i veldig lyst, og håper det kan gå, men kun vis om atte dersom atte og ting faller på plass... Har vist lagt opp til litt for mange "bort-reiste-helger" fremover... Så det får bli utfall av om kabalen går opp og humøret i heimen er på topp - og det kan bli vanskelig å finne ut av før helt på tampen...  Undecided Så da får jeg bare se om det finnes noen "restplasser" eller evt. overnatting på Geilo camping...

-E;

edit fra Per: sorry, trykket feil knapp, så da editerte jeg ditt innlegg eilert...Rettet tilbake til din opprinnelige nå
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI


Sitat
Så det er vel gjerne best å høre direkte med Øivind Aa.



Ja, jeg kontaktet Tuftelia direkte, får se om det går bedre etter å ha kontaktet Øivind :) Campinghytte kan være et alternativ..

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Min mor vurderte å bli med oppover, men da jeg spurte Øivind om det var noe ledig (for over en uke siden) var det fullt. De hadde til og med lagt opp til jeg deler rom med Reidar.

Øivind skulle planlegge videre med Tuftelia da, så fikk man se hvordan det blir til slutt... (kanskje melder noen avbud?)

Kan virke som om det blir rekord-oppmøte denne gangen ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på mandag 24 aug 2009 @ 12:56:25
Min mor vurderte å bli med oppover, men da jeg spurte Øivind om det var noe ledig (for over en uke siden) var det fullt. De hadde til og med lagt opp til jeg deler rom med Reidar.

Øivind skulle planlegge videre med Tuftelia da, så fikk man se hvordan det blir til slutt... (kanskje melder noen avbud?)

Kan virke som om det blir rekord-oppmøte denne gangen ;D

Aha, så gøy at mange blir med. Da må vi nok se på plan B, campinghytte..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

#8
Da fikk jeg bekreftelse fra Øyvind om at det er fullt på Jons kro og av praktiske årsaker må jeg derfor melde avbud selv. Hadde tenkt å ta med sønnen på 1 år med opp, men det blir for tungvindt å ikke være på kroa på lørdagskvelden i og med han legger seg tidlig.

edit: det hadde visst kommet et avbud, så det er en ørliten mulighet likevel for vår del.
edit2: har fått rom! Så da sees vi på Geilo :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

Ingen avbestillinger på Jons kro, så da ble det Highland på oss. Men oppover skal vi ;D ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#10
Sitat fra: Olav på onsdag 09 sep 2009 @ 13:42:05
Ingen avbestillinger på Jons kro, så da ble det Highland på oss. Men oppover skal vi ;D ;D

Og jeg husker diskusjoner innen 2CV-familien om at vi måtte holde treffene "billige" ellers kom det ikke folk. Jeg var uenig med de som nærmest hevdet at 2CV-familien besto av folk som bare teltet og spiste matpakke - litt satt på spissen. Hadde sist denne diskusjonen i 2006 da noen hundrelapper ekstra til seng ble hevdet å kunne stoppe folk ifra å komme på treff.  Tidene forandrer seg - og godt er det, for 2CV folk de ønsker da litt komfort de også...

JW

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Tiltredes Jan Willy!

Er nok ikke bygget for teltliv, men krever heller ingen overdådig luksus. Bare en god seng og privat bad på et noenlunde rent rom.
Og det kanskje nok det. Det handler vel om trivsel og jeg trives i allefall ikke i telt.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

Er det noen som har en ide om når turen til fjells på lørdagen går av stabelen? Vi drøyer det nok til lørdag morgen med å reise, men vil helst rekke utflukten.



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Sitat fra: pigland på onsdag 09 sep 2009 @ 19:28:52
Er det noen som har en ide om når turen til fjells på lørdagen går av stabelen? Vi drøyer det nok til lørdag morgen med å reise, men vil helst rekke utflukten.


Oppmøte utenfor Tuftelia Jons kro ca kl 12, hvis jeg ikke husker helt feil.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Max Wiggo

Sitat fra: Olav på onsdag 09 sep 2009 @ 17:14:35
... Bare en god seng og privat bad på et noenlunde rent rom.
Og det kanskje nok det. Det handler vel om trivsel og jeg trives i allefall ikke i telt.

Tuftelia Jons kro har gode senger, rene rom og mye trivsel, men kun et fåtall av rommene har privat bad. Alle rommene har iallefall vaskeservant og speil :)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules