2CV og Harley i Øygarden

Startet av André, lørdag 25 apr 2009 @ 20:55:51

« forrige - neste »

André

Hadde en fantastisk tur til Øygarden i dag..Lokøy og Glesvær...med 2CV og Harley...

mvh André....kjører 2CV i Bergen

pilster


Begge maskiner så veldig fine ut, og nesten like morsomt å kjøre med/på  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Hans Erik

Vakkert!

Hadde meg en tur jeg også i 18g varme rundt Ulriken.
Bare for å nyte det!
En tur over Torget og Bryggen bare for å briske meg i vårsolen!
Tydelig at bilen har hatt godt av tilnærmet full restaurering i vinter..
Var også innom og handlet meg stereo på veien...

Apropos det...  Noen som vet om batteri og dynamo på våre flotte utgaver av arten tåler en skikkelig forsterker med sub?
Kanskje ikke det smarteste med tanke på mulighet for innbrudd...
Foreløpig ble det med et vanlig anlegg og pent brukte høytalere som jeg har blåst støvet av..
Hans Erik

citro1cx

Sitat fra: Hans Erik på lørdag 25 apr 2009 @ 22:59:53


Apropos det...  Noen som vet om batteri og dynamo på våre flotte utgaver av arten tåler en skikkelig forsterker med sub?
Kanskje ikke det smarteste med tanke på mulighet for innbrudd...
Foreløpig ble det med et vanlig anlegg og pent brukte høytalere som jeg har blåst støvet av..
Hans Erik

Skulle ikke by på de store probleme så lenge batteriet og dynamoen er topp stand. Dessuten ville jeg lagt opp egen kurs fra batteriet med riktig kvadrat på kablene, og selvfølgelig med egen sikringsboks.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Hans Erik

Takk!

Burde vel kanskje dradd den i stereo topic'en, foreløpig var det ikke så værst lyd med et vanlig anlegg skal jeg være ærlig.
Er vel noe begrenset hva en får ut av et anlegg i en slik bil.

Tilbake til Øygarden og Andrè. En Citroën selger observerte bilen din med en L på stussen forleden.
Er neste generasjon på opplæring i 2cv 'ens gleder?

Hans Erik

André

SitatEn Citroën selger observerte bilen din med en L på stussen forleden.
Er neste generasjon på opplæring i 2cv 'ens gleder?

Nei...det er nok ikke min bil.... ;)  men at noen blir opplært til å kjøre 2CV er jo fint!
mvh André....kjører 2CV i Bergen

pilster

Sitat fra: André på søndag 26 apr 2009 @ 22:04:41
SitatEn Citroën selger observerte bilen din med en L på stussen forleden.
Er neste generasjon på opplæring i 2cv 'ens gleder?

Nei...det er nok ikke min bil.... ;)  men at noen blir opplært til å kjøre 2CV er jo fint!
Har tenkt litt på det ang den yngste her i heimen, men sett at han blir vant til "paraplyen" ,og den tross alt anderledes giringa. Når han kommer over på sjåførskolens BMW starter han vel opp i andre gear og humper avgårde  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Max Wiggo

Sitat fra: pilster på søndag 26 apr 2009 @ 22:08:49
Sitat fra: André på søndag 26 apr 2009 @ 22:04:41
SitatEn Citroën selger observerte bilen din med en L på stussen forleden.
Er neste generasjon på opplæring i 2cv 'ens gleder?

Nei...det er nok ikke min bil.... ;)  men at noen blir opplært til å kjøre 2CV er jo fint!
Har tenkt litt på det ang den yngste her i heimen, men sett at han blir vant til "paraplyen" ,og den tross alt anderledes giringa. Når han kommer over på sjåførskolens BMW starter han vel opp i andre gear og humper avgårde  ;D

Jeg fikk min 2CV når jeg var 15,5 år. Kan skrive under på at øvelseskjøring med 2CV går helt fint ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

pilster

Sitat

Jeg fikk min 2CV når jeg var 15,5 år. Kan skrive under på at øvelseskjøring med 2CV går helt fint ;D

Hmm.. ja da er det jo bare å prøve da  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Forum
For å støtte Max Wiggo.

Den nåværende eier av min "gamle" Dolly fikk deler av opplæringen i samme. Konge med "L" bakpå. ;D ;D ;D
mvh inge,n tvil om at 2cv er "bilen"
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

Sitat fra: brochmann på onsdag 29 apr 2009 @ 00:51:16
Hei Forum
For å støtte Max Wiggo.

Den nåværende eier av min "gamle" Dolly fikk deler av opplæringen i samme. Konge med "L" bakpå. ;D ;D ;D
mvh inge,n tvil om at 2cv er "bilen"
Guttungen var til og med så frekk å hinte om at "...tror du den holder da ? " , hakke hørte maaaakan ! (Nå var han med på turen til Tufsingdalen da...hmm )  ???
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Max Wiggo

Sitat fra: pilster på onsdag 29 apr 2009 @ 09:21:55
Guttungen var til og med så frekk å hinte om at "...tror du den holder da ? " , hakke hørte maaaakan ! (Nå var han med på turen til Tufsingdalen da...hmm )  ???

Viktig å kunne spøke litt, ja :D Om 3 uker har jeg hatt Charlestonen min i 14 år. Regner med at den går gjennom EU-kontrollen denne gangen også (i løpet av juni), og at den fortsetter i min "tjeneste" i minst 14 år til  ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Olav

Tutten sin tur til EU kontroll på mandag.. Regner med at den suser gjennom denne gangen også.
Har jo bare kjørt et par hundre mil siden sist ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Thomas

"Drivhuset" mitt skal på EU-kontroll fredag 8.mai.
Det skal nok gå bra.
Det største problemet er som regel at kontrolerende organ ikke finner ut av hvordan ting virker på bilene våre.. :)
2007 ,Snap drive: fikk ikke bilen i gir, jeg måtte kjøre bilen inn  ::)vindusviskere og lys, fikk det ikke til å virke.
2005, Naf: fikk ikke vindusviskere til å fungere.
2003, Biltilsynet, der kunne de tingene sine....leita febrilsk etter feil, mn fant ingen, de så nesten litt...skuffet ut ;)

Thomas


Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

eilert

#14
Thomas da, overlate du 2CVen til SnapDrive?? Da er det jo forståelig at de ikke fikk bilen i gir...  :) Hva med f.eks. Bøhm, eller andre 2CV kjente, de vet hva de gjør og har ikke problemer med å få bilen i gir!  ;D

Eller nå enda bedre; AutoVie tilbyr eu-kontroll for kr. 295,- - ref. reklame på finn.no

PS! Øvelseskjørte i GSA, BX og en liten tur i lånt 2CV!!  ;)

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën