Ettermiddagskaffe

Startet av Max Wiggo, onsdag 28 jan 2009 @ 22:15:05

« forrige - neste »

pilster


Koselig med bilder, er dette noe vi kan utvikle videre på klubbsiden, altså bilde gallerier ?

Greit å finne igjen alle de flotte doninger på et sted ?

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Forum ;D
Siden familien vår er blitt "forsterket" med en ung dame som er 2cv-gæærn  ;), så er dere så heldige at det blir bilder bakover fra baksetet.

Vær så god, ta imot. 8)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

sånne bilder tåler vi......... ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Forum.
Fotografjenta hedde mer på lager.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum.
Det var ikke slutt ennå.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum
Enden (sic) er nær  ;D
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Thomas

Flott, Inge, men neste gang si  fra når du tar bilde......jeg er lei av å ha Norges mest fotograferte bakhode ;)
Er det Ingeborg som har tatt bilder??????????????
Jeg må be Dem om å sikre deres barn noe bedre i baksetet neste gang , ved flere anledninger stod hun oppreist å fotografertse bakover i kollonnen av Citroener.....
ikke for å være pirkete,,,men,,,,
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

#22
Hei Forum og Thomas  ;D

Nå har det seg slik at datteren er i Trondheim (det er det hun sier selv). Den unge damen i baksetet er IKKE datter, men hun blir gjerne med oss på 2cv-tur. (Nevnt over i forrige innlegg.)

Som Forum sikkert også vet, men jeg frisker litt på hukommelsen fordi Spot er så "gammel" at bilbelter i baksetet var ikke oppfunnet den gang. Derved er det ingen fare i baksetet (merk fravær av bilbelter  ??? = ingen fare, bilbelter i baksetet = fare). Derav tolkes sikkerheten slik at å stå oppreist i fart i så gammel bil er "sikkert" ;) og i alle fall ikke farlig. På denne måten blir ikke de etterkjørendes bakhoder fotografert, men deres ansikt, om føreren har vett nok til å rulle av taket slik at føreren (der Führer denne gang)   gidder å reise seg noe opp under kjøring.
med vyrdeleg helsing inge'n

ps. ikke for å være pirkete men  ;D, infinitivsmerket "å" brukes kun når verbalet står i infinitiv og ikke som her hvor verbalet står i preteritum/ fortid.  ;) ;) ;) Håper du har meg tilgitt, jeg har i år vært offentlig sensor i norsk og er selvfølgelig miljøskadd så det holder nå. 175 norske stiler på litt mer enn tre uker (fra 8.mai til i dag) er drøyt, selv for en avbalansert person. Gjett da hva dette har gjort med meg som er en "sart og følsom" mann .ds
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

#23
Hei, flotte bilder. Skulle gjerne vært der! :)

Den oransje bak Thomas på bilde fra "brygga i Holmsbu 2" så litt skummel ut. Er det en derivat?  :D

Så en kodemelding til Inge: "Merkene sendes mandag"
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

brochmann

Hei Forum og Otto

Ja, du har rett. Derivatet er blitt skikkelig "omformet". ;)

Takker for merker. Fransk bildag, here we come.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Thomas

Hei, Lektor Brochmann.
Beklager at jeg kom til skade for å bruke infinitivsmerket "å" feil i forbindelse med at verbalet stod i preteritum/fortid.
Forstår at det er fort gjort at følelsene tar overhånd, etter 175 stiler, som alle avsluttes med den udødlige: og vi var alle enige om at det hadde vært en fin dag  ;)
Og hva dere gjør i baksetet i spotten, det skal jeg aldri mer legge meg borti....
Tar til etterettning at jeg bør kjøre stående neste gang dere tar bilder...men bilde nr 17, var det reineste bakhodetreffet jeg har sett noen gang, godt jobba....du fikk med den påbegynte månen.
vi sees på søndag, like blide. ;D ;D ;D

mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

Hei Forum og Thomas ;D

Du er allerede blitt en alt for god venn til å bli hårsår  ;) selv om vi ikke har "drekt" så mye sammen. Det kommer vel  8).. Jeg har ikke så lett for å uttrykke meg hårfint  ;D ;D ;D ;D, men det har alle lesere for lengst forstått. Subtiliteter er ikke min greie, hårreisende nok. For ikke å bedrive hårkløveri lar jeg "hårsaken" ligge og sender hele filen over til Norges Frisørlaug så at de kan får skikk på håret.

Jeg beklager paparazzibildet "hårfra".

hhi'n
(hårete hilsen inge'n) ;)
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

............. :o
Og det må vel nevnes at jeg ble sterkt irettesatt av Thomas da jeg tok meg den frihet å stå i kjøretøyet under oppstarten av kortesjen (elskverdig nok fikk jeg sitte på med han under seansen)  . Han nevnte no slikt : "Unge mann (ja faktisk sa han det), det er ingen ståplasser i dette kjøretøy " . Selvsagt tok jeg dette til etterretning og plasserte mitt legeme i sittende stilling , og belte på selvsagt.  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Thomas

Pilster, det ække lov å stå i en 2cv om den er aldri så gammel.
Det er alltid så kjedelig når Forumfolket faller ut i fart,,,mye søl,,,, ::)

Og til Lektor Brochmann,,,,,, jeg har pina dø fått bakhue på trøkk i Citrophile også, hvordan får De det til ;D ;D ;D

VENNlig hilsen
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

Hei Thomas.
"Keep the customer satisfyed"  ;) ;)
Rather roumours, or back head picture, than nothing, or???.  ;D ;D ;D ;)
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.