Grensetreff i Sverige 29. mai - 1. juni

Startet av Max Wiggo, onsdag 28 jan 2009 @ 22:12:12

« forrige - neste »

Max Wiggo

Her er invitasjonen fra den svenske Citroën-klubbens A-sektion:

Välkommen till Gränsträff i Sverige

Nu är det Sveriges tur att arrangera Gränsträff i år. Denna pingst arrangerar vi både gränsträff och svenska A-sektionens vårträff. Platsen blir i Småland, strax utanför Alvesta. Vi kommer att hålla till på två ställen; camping och kvällarnas fester blir på Torne Camping i Huseby mellan Älmhult och Växjö (www.camping.se/g29). Här finns möjligheter att både tälta och att bo i stugor. Dagtid håller vi till i en riktig, äkta svensk folkpark, Tyrolen i Blädinge invid sjön Salen, gå gärna in på www.tyrolen.se.

Tider:
Fredagen den 29 maj. Möjligheter att anlända till campingen för övernattning och informellt mingel.
Lördagen den 30 maj. Samvaro på Tyrolen med den obligatoriska landskampen och annat skoj. Gemensam måltid på campingen.
Söndagen den 31 maj. Utflykt med bilarna. Den egentliga avslutningen av Gränsträffen.
Måndagen den 1 juni. För dem som vill finns möjligheter övernatta för hemfärd på måndag.

Boka pingsthelgen redan nu, så återkommer vi med ytterligare information senare.
Om du vill bo i en av stugorna eller i ett av de enklare rum som finns att hyra, kontakta campingen och boka direkt hos dem: +46 (0)470-75 41 20 eller mail@vidingegaard.com. Boka före 1 maj och uppge att du tillhör Citroënklubbens Gränsträff.
Titta också gärna på A-sektionens hemsida för uppdaterad information, www.asektionen.citroenklubben.com
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Felleskjøring fra Esso, Ryen i Oslo fredag 29. mai kl 11.00
Se http://www.2cv.no/program
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Hei! Er det noen som skal dit, og som har mulighet til å ta med seg noen dører og en skjerm tilbake ???
De som kjører 2CV har nok ikke det, men kanskje noen kjører noe annet, av en eller annen pervers årsak......

Det er snakk om to dører og en bakskjerm.....
Citroënnlig hilsen Eirik

henrysyrdahl sør

hei,
se at det skal kjøres felles ifra ryen , oslo. kl 11.

kan dere forklare rute videre til treffet, og evt. kl.slett som dere er nær de stedene som jeg kunne møte opp med dere ?   har ikke bestemt om jeg tar sandefjord-strømstad.... eller horten-moss.  eller om jeg kjøre igjennom danmark. mange muligheter herifra.  hvor lang tid skulle oslo - sweden treff tar ?

Morten

Hei Henry, sitter og studerer kart for å finne den beste veien over. Har kommet fram til at det er i undererkant av 70 mil én vei.
Kommer nok til å legge opp en rute med riksveier, prøver å trekke så rett linje som mulig gjennom de svenske skoger. Hyggelig om du henger deg på fra Moss eller like over svenskegrensa hvis du velger en av de veiene. Vi kommer nok til å prøve å skjære igjennom sør for Vänern.
Ring meg gjerne på 47028500 når det nærmer seg.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Sitat fra: Morten P Ruud på fredag 08 mai 2009 @ 14:56:49
Har kommet fram til at det er i undererkant av 70 mil én vei.

Med ViaMichelin kommer jeg til ca 50-55 mil fra Ryen til Växjö, avhengig av innstillinger. Det er kanskje langt nok for en dag?
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Ja, det stemmer, tok visst litt godt i der:)

Uansett må vi vel regne med at mesteparten av dagen går med til reisen.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

henrysyrdahl sør

fin kart du hadde der, mitt spørsmål er fremdeles, klokkeslett ved f.ex. rakkestad, eller halden. om jeg tar horten-moss over dammen kan vi møtes der.
se også at turen tar ca. 7time og 52 min. via ED. kjøre man via gøteborg tar det kun 6 time og 5 min.
veien gjennom trollhaten - borås er fin men det tar tid.

og ,ja takk jeg har tenkt å ringe før jeg dra morten.

Morten

Selvfølgelig vanskelig å sette eksakte klokkeslett, men hvis vi regner med at vi kommer avgårde fra Oslo mellom 11.00 og 11.30, så er vi nok i Rakkestad ca 12.30-12.45. Derfra er det ca 45 minutters kjøring til Halden.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

citro1cx

Sikkert et dumt spørsmål :), men hvorfor heter det Grensetreff? Jeg har selvfølgelig aldri vært på et slikt treff, men jeg har hele tiden innbilt meg at dette foregår på en eller annen grensev mellom 2 land!?

(en novise kan spørre mer enn ti vise kan svare! :D)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Det er jo i og for seg helt riktig - man møtes "på grensa"
Sikkert andre som har mer historikk ift tidligere arrangementer, men det er jo et nordisk samarbeid som arrangeres på omgang mellom N, S, DK og SF. Siden det er smått med felles grense for alle fire landene betyr det i praksis at arrangørene må tilstrebe å legge treffet et sted som er lett tilgjengelig for deltakere fra alle de fire nordiske landene. Men man har jo tatt seg visse friheter rundt dette, framfor å alternere mellom Halden, Strømstad og Frederikshavn ;)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Sitat fra: Morten P Ruud på torsdag 21 mai 2009 @ 00:40:25
Siden det er smått med felles grense for alle fire landene betyr det i praksis at arrangørene må tilstrebe å legge treffet et sted som er lett tilgjengelig for deltakere fra alle de fire nordiske landene. Men man har jo tatt seg visse friheter rundt dette, framfor å alternere mellom Halden, Strømstad og Frederikshavn ;)

Jeg har flere ganger foreslått et grensetreff på Treriksrøysa!
Men det syns vist enkelte (og ikke bare dansker) er helt over grensa....
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Følgende program for treffet ligger nå ute på arrangørenes hjemmesider (www.asektionen.citroenklubben.com)

PRELIMINÄRT

                        PROGRAM
                  NORDISKA GRÄNSTRÄFFEN
                      29 maj ? 1 juni 2009
 
FREDAG KVÄLL ANKOMST. INFORMELLT MINGEL PÅ CAMPINGEN


LÖRDAG  KL. 09.30 BAKLUCKELOPPIS PÅ CAMPINGEN. FRIA AKTIVITETER INKL. EGEN LUNCH

                   KL. 12.00 GEMENSAM AVFÄRD I BILARNA TILL TYROLEN.

                                HÄLSNINGSANFÖR ANDE AV MÖTESGENERALEN.

                                CARL HECTOR BERÄTTAR OM TYROLEN OCH DESS HISTORIA.

                                TIPSPROMENAD

                                LANDSKAMPEN

                  KL. 16.00 ÅTERFÄRD TILL CAMPINGEN.

                  KL. 18.00 BUSS HÄMTAR OSS PÅ CAMPINGEN FÖR FÄRD TILL TYROLEN OCH BUFFÉN.

                  KL. 18.30 BUFFÉ TILL 60-TALSTONER. EGEN MÅLTIDSDRYCK MEDTAGES.

                  KL. 23.00 ÅTERFÄRD TILL CAMPINGEN MED BUSS


SÖNDAG  KL. 09.30 RAID SMÅLAND

                  KL.13.00 LUNCH EFTER VÄGEN OCH AVSLUTNING

                  EM. FRIA AKTIVITETER 


MÅNDAG AVFÄRD

TIDERNA ÄR CIRKATIDER
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

KerstinO

Passa på att beställa servetter och glasunderlägg med den rätta loggan till kalaset, så tar jag med till gränsträffen
Jag trycker också din egen text på servetterna

8 underlägg för 100 SEK


20 servetter för 40 SEK


Det går också att skicka med post och betala till norskt bankkonto, men portot till Norge är så dyrt