Kortesje til Frognerseteren

Startet av Max Wiggo, onsdag 28 jan 2009 @ 22:08:36

« forrige - neste »

jwh

#15
Blir rent småergelig jeg over å se slikt storveis fremmøte. Det er minst 4 år mellom slike 2CV-opplevelser her i sør, og foto'ene bringer tankene mer i retning av kortesjekjøring/oppmøte på et helgetreff enn et månedsmøte....  Ikke dårlig!  Savner jo hovedstaden litt når jeg ser slik 2CV glede, men retur i østerled er ikke noe tema.

Her i sør har vi førstkommende lørdag vårt vårslepp, men i år stiller jeg på MC-torget, med Vespa scooter. Henry S. møter i 2CV og forsvarer dens rettmessige plass blant gammelbilene. Derfor blir det færre 2CVer å se i gågata i Grimstad denne lørdagen enn vanlig, men det kommer sikkert bilder til forumet fra stolte deltagere likevell.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen

eilert

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Thomas

Takk for en flott aften på Ensjø og Frognerseteren.
Takk til Auto Elite som spanderte kaffe og stilte p-plassen til disposisjon, Storartet.

Pilster, gratulerer med mester tittel i "liten skralle", vel fortjent.
Må også få takke Martin for at du tok deg av Pilster i de siste motbakkene opp i åsen, han trengte det, N`pilster trengte den "oppturen", han har jo hatt en "knekk" den siste tiden. Takk også til din søte kjæreste, for hyggelig selskap i de siste motbakkene, lykke til vidre med det hvite vidunder. Takk for eple og kaffe.

I går hadde vi 2 nye 2cv`vister på møtet, som hadde tildels store problemer med bilen, og det var morro å kunne hjelpe de underveis, og å se folket hive seg over bilen, bytte stift og kondensator, en hadde stift, en hadde verktøy, to hadde lys og vi andre bidro med gode råd, godt humør og var i veien så godt vi kunne, kjempe morro ;D ;D ;D

Andrè, velkommen til oslo skal du være.

Mvh
Thomas





Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

#19
Hei Forum.
Spot hadde med "hoffotograf" i baksetet. Inge'n bilder av bilrekka er vist så langt, derfor bilder tatt av Lizzi (fra Forum). Imidleritd må jeg få varsle om at det hele tiden er ei "linselus" som absolutt bare "må" ligge bak Spot hele tiden  ;). Linselusa kunne melde at forografa (merk feminiumsformen her) har smil fra øre til øre under kortesjen. Om dama ikke hadde hatt ører, ville da smilet ha gått helt rundt?  ???

I alle fall; bilder

mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

akscai

Takk for all hjelp med bilen! Søster og kjæreste var veldig fornøyde! Foreløpig har jeg tatt på meg ansvaret med å fikse videre på bilen og har fått mange gode tips på bøker, nettsider osv! Gleder meg til neste "oslo-område-treff"! :)

Mvh Aksel Caillé