Moderne produksjonsmetoder

Startet av PerI, onsdag 09 02 2022 @ 14:27:12

« forrige - neste »

PerI

Litt artig å følge med på hvordan dagens biler produseres. Flere velger nå å støpe karrosseriformer i store deler fremfor mange små som blir sveiset sammen.

Drømmen måtte være å ha en slik støpeform som gjorde pressing av 2cv-karrosserier til en lek.

https://www.tu.no/artikler/volvo-vil-redusere-100-bildeler-til-en-skal-ta-i-bruk-mega-stoping-i-kommende-elbil/517117?
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Ja, kan en 2CV vare evig? Med ramme i nye materialer (karbon). Støpt karosseri i rustfritt materiale. Elektrisk drivlinje. osv.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Ja, det hadde vært noe! Aluminium presset 2cv-karrosseri som opprinnelig tenkt før krigen.
Men ikke kludre det til med elektrisk drivlinje Otto. Smaken, lukten og lyden er viktige deler av opplevelsen  :D ;D

>->d;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Otto

Håper vi kan beholde 2CVen som den er; lenge...
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil