Norsk 2CV-forum

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Mekkekroken / Knekt "bolt" til eksosmanifold
« Nyeste innlegg av MartinSa Fredag 13 05 2022 @ 18:54:26 »
Hei,
Skrudde av eksos/innsugs manifoilen tidligere i år for å prøve å tette lekkasje.
En av 4 av "boltene" til eksosen brakk av ca 1cm over topplokket.

Har fått tak i 4 nye "bolter" til eksosen, samt nye til innsuget også (for å være på den sikre siden). Samt nye pakninger selvfølgelig.

Så til spørsmålet bør jeg bytte de tre som ikke knakk på topplokket?
Har dynka alle fire jevnlig med penetreringsolje, men er litt redd for å begynne å bryte med de.

For den som knakk tenkte jeg å bruke sveiseklemmer for å få godt tak, samtidig som fingrene krysses for at det ikke knekket nærmere topplokket igjen?

Om jeg bryter meg på de tre andre, vil to muttere for å låse de sammen for så å forsiktig skru det løst være en god løsning? Lokalisere mutterene så nærme topplokket som mulig?

Hva er forresten den norske ordet for studs? Pinnebolt?
2
Deler selges / Sv: Diverse 2CV deler til salgs (karosseri/motor)
« Nyeste innlegg av Nils Morten Hagen Onsdag 11 05 2022 @ 21:07:57 »
har du brukbare topper til 602+
3
Deler kjøpes / topper
« Nyeste innlegg av Nils Morten Hagen Onsdag 11 05 2022 @ 21:05:29 »
ønsker topper til 602 motor som man vet er uten sprekk og hvor gjengene til manifolden er intakte.
4
Mekkekroken AKUTT!! / Montering av speedometerkabel
« Nyeste innlegg av Otto Onsdag 11 05 2022 @ 19:59:40 »
Sliter med å få på plass speedometerkabelen på girkassa. Har gjort det en gang før, men husker ikke at det var noe problem. Får ikke helt ut låseskruen, den butter mot girkassefestet. Men tror ikke at det er nødvendig. Enden på vaieren skal inn i et spor på en aksling, men det er ikke lett... Noen som har et tips?

5
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Montering av nytt speedometer
« Nyeste innlegg av Otto Mandag 09 05 2022 @ 07:58:33 »
Det er vår gode dele-leverandør Classicparts som har levert speedometeret. Han hjelper også til med gode råd så vi kan få montert delene riktig. :)
Det er visst vanskelig/umulig å reparere bensinmåleren. Hvis man bytter til ny er det viktig at resten av systemet fungerer også. Jeg hadde ny giver i tanken og litt nye ledninger, så det var spennende om alt virket. Og det gjorde det. Til slutt.
6
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Montering av nytt speedometer
« Nyeste innlegg av eilert Mandag 09 05 2022 @ 01:59:13 »

Jøssses, gratulerer Otto!!  ;D
Tør jeg spørre hvor du har fått tak i et helt nytt 00000km speedometer? (ikke at jeg noen gang har lett etter det, men kjekt å vite)

Fungerende tankmåler, hvertfall litt fungerende, er utrolig kjekt å ha. - På min Charlston viser den ca 1/3 ved full tank, og kan kjøres leeeenge etter den har nådd "tom tank". Mens på Amelie er det null respons på nålen, som også virker å være knekt...
Noen som vet hva som skal til for evt. å reparere en defekt måler? Kan det være så enkelt som at en eller annen liten kobbertråd el.l. inni der har røket og potensielt kan loddes på igjen...?
7
Mekkekroken / Lyspære
« Nyeste innlegg av Otto Søndag 08 05 2022 @ 16:50:56 »
Dette ble lyt feil. Løs lyspære var til blinklyset. ???
8
Mekkekroken AKUTT!! / Ventilstammetetning mangler 425 cc 1963 modell
« Nyeste innlegg av knutmartin@online.no Søndag 08 05 2022 @ 13:40:44 »
Hei!

Jeg holder på med en 1963-modell med 425 cc A53 motor. Men den mangler ventilstammetetninger. Noen som har vært borti det?

Hilsen Knut-Martin, Gjøvik
9
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Montering av nytt speedometer
« Nyeste innlegg av Otto Søndag 08 05 2022 @ 12:27:35 »
Ord er overflødig i denne stund. ;D
10
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Montering av nytt speedometer
« Nyeste innlegg av Otto Lørdag 07 05 2022 @ 08:13:31 »
Den originale har en plate (isolasjon) med gul og lilla farge under polene. Gul ledning fra tanken var montert på gul og lilla ledning med 12V var montert på lilla pol.

Det ble sagt at ny skulle kobles på samme måte selv om det sto 12V på gul og S på lilla.

Monterer i morgen, så får vi se.

Hvis bensintanken på 2CV fylles jo lenger man kjører ved å koble bensinmåleren motsatt ville det vært en sensasjon og bidrag til energikrisen.
Sider: [1] 2 3 ... 10