Hovedmeny

Matt lysinnsats

Startet av nils-fredrik, onsdag 07 jun 2017 @ 21:31:07

« forrige - neste »

nils-fredrik

#30
Takk for beskrivelsen... det virker jo ganske enkelt... :D Skal se om jeg får prøvd det i kveld... da rekker jeg evt. å avbestille en ny
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

eilert


Kjøp deg ny uansett Nils Fredrik, den kan komme godt med. Den gamle kan ha andre svakheter som plutselig gjør seg gjeldende, eller gir flimrende hovedlys som dermed reduserer levetiden på pærene.
Bytt til ny, og ha den gamle som backup på hylla, så eliminerer du også et potensielt lade problem i fremtiden!
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

nils-fredrik

#32
Melding mottatt og forstått.  :D Grublet også litt på om justeringen bare er en utsettelse.
Lar bestillingen hos CP stå så får Doffen moderne del senere i uka. Har justert den gamle sånn ca nå og fikk den +/- 14,4  ::) så har jeg den i backup senere  8) til eget bruk eller hjelpe andre. Litt vaklende måling men det kan også komme av voltmeteret.

Satser på at gulfargen på pærene tåler varmen den får av normal spenning (på høyt turtall var den oppe rundt 17 før justeringen  :o så håper problemet er løst nå.

Men det var gøy å få det til selv også   ;D  om enn  kronglete å finjustere hjulet  ;)
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

nils-fredrik

Da ser det ut til at løsningen blir halogen m gul topp. Topper fra eBay, pærer lokalt som passer i sokkelen og har samme wattstyrke som de runde. Testet idag og de virker å takle varmen.... så langt. Men jeg må bytte minst en lykteinnsats etter dette... Den andre er muligens ok en stund til  :(

Runde pærer blir litt varme hos Doffen og meg, og det avgis fremdeles litt gass som gjør sølvreflektoren matt selvom spenningen er god. Bare i begynnelsen men det blir litt masete å "kjøre inn " nye pærer i en gammel innsats :P Ordentlig svidd blir de ikke lenger.

Vet ikke hvorfor det er slik, må være tingenes iboende djevelskap  ;D Men nå går vi videre i livet  8)

Takk for tips og hjelp.
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)