Hovedmeny

Lys

Startet av Penelope, mandag 17 aug 2020 @ 13:21:03

« forrige - neste »

Penelope

Hei alle :)

Jeg sliter med å få lys i hovedlykta på høyre side. Parklyset på venstre side var gåent så jeg byttet den. Så sluttet hovedlyset i venstre lykt å lyse. Parklyset på høyre side funker, men ikke hovedlyset. Jeg har bytta pære, ikke noe skjer, jeg har bytta sikring, ingenting. Jeg har også ekstra lys nede, den på venstre side fungerer ikke. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Forstår lite av dette.. jeg er ikke veldig god på bil generelt, men prøver og er veldig lærevillig:)

Penelope

Nå har jeg byttet ekstralyset også, på samme side, men ikke noe hovedlys lyser på høyre side.. hva kan dette være for noe?

Otto

Hei. Kan være forskjellig. Men sjekk ledningene. Ledningene går gjennom lyktestativet og er delt med kontakter før de går inn i pølsa som går gjennom motorrommet. Sjekk om kontaktene er OK. Kan også være pæreholderen. Kanskje noe irr her. Fint å ha en prøvelampe og koble på her og der for å sjekke om det er strøm. Biltema har rimelig.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Penelope

Hmmm.. det som er rart er at når jeg vrir på bryteren så glimter det i hovedpæra men slukner like kjapt. Da burde det vel være strøm? Skal sjekke ledninger og irr, takk for tips😊

Otto

#4
Virker som dårlig kontakt ett eller annet sted. Tror litt på pæreholderen. Dårlig jording der? Kanskje lysbryteren også...?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Penelope

Jeg renset kontakten, men brukte sånn instrument til å sjekke om det var strøm i alle ledningene. Det var en det ikke var strøm i så må bytte den ledningen. Heldigvis ikke hele veien, bare frem til «møtepunktet» over vifta:)

Tusen takk for hjelp:)

insanefish

Supert at du fant ut av det!