Hovedmeny

Svensk kortfilm

Startet av EirikJ, onsdag 27 mai 2009 @ 22:03:01

« forrige - neste »

EirikJ

Lidingöligan. Underholdende liten film..... Bilvalget passet bra ;)

http://svtplay.se/v/1570761/novellfilm__lidingoligan


Noen som forresten vet om et greit lite program for å "rippe" filmer som dette fra nett og til pc'en?
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Sitat fra: EirikJ på onsdag 27 mai 2009 @ 22:03:01


Noen som forresten vet om et greit lite program for å "rippe" filmer som dette fra nett og til pc'en?

Hvis man bruker firefox nettleser finnes det et tillegg som heter downloadhelper. Får dette imidlertid ikke til å fungere med svt.se, men fungerer utmerket på youtube m.fl.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

I prinsippet kan alt du ser på PC'n lagres på harddisken din. Som regel lagres feks FLV filer (youtube) på midlertidige internettfiler/temporary internetfiles. Der kan de lett kopieres og limes inn i mappe for ettertiden. For å spille av disse filene kan du laste ned gratis FLV player. Denne leser filene og du kan se videoene uten å være logget på.

Den svenske kortfilmen som du linket til er ikke lagret på samme på midlertidige internettfiler/temporary internetfiles og må derfor lastes ned på annen måte. Til dette kan f.eks bruke et program som heter "Replay Media Catcher". Du kan laste ned en gratis demoverson av denne. Dette programmet legger inn filmen mens du ser den og du må starte og stoppe innspillingen på egen hånd. Den legger seg på angitt mappe på harddisken din (f.eks Mine dokumenter\My Recordings) når du har stoppen innspillingen og lagret filmen. filen kan dermed åpnes som FLV og spilles av i din FLV player. Den kan også om nødvendig gjøres om til annen filtype (f.eks MPEG4 e.l.) slik at den kan spilles av i Windows mediaplayer.

her kan du altså laste ned:

FLV player:http://download.cnet.com/FLV-Player/3000-13632_4-10467081.html
Replay Media Catcher:http://all-streaming-media.com/record-video-stream/Replay-Media-Catcher-HTTP-RTMP-FLV-MP3-ripper-recorder.htm


mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Takker for informasjonen. Leste et sted at det media kopierings programmet du linker til Roger, bare laster ned 75% av en fil uten at man betaler. Jeg får lete litt, finnes sikkert noe som er gratis et sted ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på torsdag 28 mai 2009 @ 23:14:06
Takker for informasjonen. Leste et sted at det media kopierings programmet du linker til Roger, bare laster ned 75% av en fil uten at man betaler. Jeg får lete litt, finnes sikkert noe som er gratis et sted ::)

Dette stemmer nok. Har en reg. verson av programmet og den laster ned alt. Programet egner godt til å "rippe" streaming og Flash.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

pilster


Ikke for å være blærete , men er så glad for at jeg har linux på mine maskiner ass..... mmmmmm ...deilig :-)


Nei unnskyld , nå var jeg slem ... Finnes sikkert en del til Windows også, VLC for eks ...

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )