Hovedmeny

-87 2cv til salgs

Startet av Borgar, fredag 25 aug 2017 @ 19:54:03

« forrige - neste »

Borgar

1987 2cv spesial til salgs.
Lagret under tak og kjørt korte turer hver sommer, unntatt i år da hun har nektet å starte. Kinner og kinner.... Trenger omsorg, og må innse at jeg ikke har tiden som trengs til det. Oljebehandlet en gang, og etter det jeg kan se ikke alvorlige rustangrep, men overflaterust rundt vinduer etc. Sliten lakk og noen småbulker har det blitt. Kalesjen er nok moden for utskiftning. Står i Hallingdal. Prøver å legge inn bilder i morgen.


citro1cx

hei
Ser at dette er ditt første og eneste innlegg. Synes det er for galt at du ikke får start på den rett slett, og det vil jo være avgjørende for prisen du får for bilen, om den går eller ikke. Er du sikker på at du har prøvd alt? Her på dette forum er det mange som gjerne vil hjelpe med råd og tips, kanskje er er det akkurat det som skal til?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

hwibye

Det er stort sett kun 2 forhold som må være i orden. Får bilen bensin ?  Er det gnist på pluggen ?

1. Ta ut en tennplugg, kjør på starter når pluggen har kontakt med gods og se om det er gnist.
2. Ta av ledningen til forgasser og se om det kommer bensin når du kjører på starter.  (Slangen peke vekk fra motor ! )  Startgass

Er disse 2 forhold i oden, tau bilen i 2 gear og se om den starter.

Olav

Ender du opp med å selge, har jeg en kompis som kan være interesert.
Selv om motoren ikke går.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Borgar

Takk for svar!
Tror vel egentlig også det er ganske lett å fikse startproblemet. Som nevnt har den blitt lite kjørt de siste årene, så kanskje rusk i filter eller lignende? Problemet med meg er at de mekaniske kunnskapene er totalt fraværende :-/

Så har konkludert med at det beste er å prøve selge til noen som har denne kunnskapen, interessen og tiden. Bilen fortjener en mer omsorgsfull behandling enn det jeg klarer å gi, og den fortjener også å bli sett ute på veien. Ingenting frisker mer opp på en kjøretur enn å møte en 2cv, eller for den som eier en å registrere den oppmersomheten bilen får :-)

citro1cx

lykke til med salget. Tror nok Olav finner en ny eier som tar vare på den  :)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Olav

Jeg er faktisk i markedet for en 2CV til junior, så jeg er interessert i bilen hvis du vil selge Borgar.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019