Pen 1987 Burgunder/Creme Dolly til salgs i Fredrikstad. Solgt

Startet av Alx, søndag 10 aug 2008 @ 20:18:47

« forrige - neste »

Alx

Hei,
Jeg har mottatt denne på mail og eieren ville gjerne ha dette på forumet. Jeg aner ingenting om stand, men det er jo bare å ringe eieren og avtale en visning. Fire bilder i denne posten og resten i neste...


Meget fin Dolly 2CV. Lite kjørt- kun 65000km. Bilen er i god teknisk stand og EU-godkjent. Det er litt rust under matta ved pedalene, men ellers kun ubetydelig. Pen i lakken. Kallesjen er pen og kan rulles tilbake slik at bilen blir åpen.
Den har eget voltmeter. Dolly står i Fredrikstad. Stått i garasje så godt som "hele sitt liv".
Er åpen for bud.

PRIS:         23000 kr
HENVENDELSER:   Ingrid   tlf. 47288125 eller 69335847

Utstyr
* Vinterhjul
* Radio/CD
* Takluke

Bilen står i    Norge
Km.stand    65000
Årsmodell    1987
Karosseri    Coupe
Avgiftsklasse    Personbil
1. gang reg.    1987
Drivstoff    Bensin
Girkasse    Manuell
Hjuldrift    Forhjulsdrift
Farge    Beige
Farge beskr.    røde skjermer (orginal)
Interiørfarge    perlegrå
Antall seter    4
Antall dører    4
Antall eiere    2
Reg.nr    UR45771
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Alx

De tre siste bildene......
Sender du meg en PM, kan jeg også skaffe e-postadressa, men den vil jeg jo ikke legge ut offentlig.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Olav

Denne lå på finn.no lenge i mai/juni da jeg var i markedet. Mener prisen da lå rundt 30.000,- så jeg avskrev den som for dyr.
Har ikke sett bilen, men er det rust ved pedalene er det nok flere steder også. Ser ikke ut til å ha vært polert på en stund heller.

23.000 virker litt stivt synes nå jeg med min korte erfaring om emnet ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Alx

Jeg aner som sagt ingenting om hvilken stand denne er i ettersom jeg ikke har sett nøye på den selv. (Har vel muligens sett den at par ganger ved Fredrikstad stasjon, tror jeg. Det er i hvertfall noe kjent med den.) Det er jo uansett en 20 år gammel bil, og trenger garantert sitt daglige/ukentlige stell.
Prisen er jo selvsagt avhengig av rustmengder... og så er vel kanskje dette forumet den mest kritiske markedsplassen for 2cv i Norge... (det betyr jo ikke noe negativt, bare at vi har litt mer peiling enn menigmann på disse bilene...)
Kanskje noen her inne som har lyst til å ta en titt på bilen og gi en uavhengig beskrivelse? En eller annen østfolding?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

jwh

Her er prishistorien:
Eier annonserte først bilen for 43000.  Deretter 37000, 30000, 27000.  Skrev her i mai at bilen ikke ville bli solgt uten at hun slo av minst 50% på opprinnelig prisant. (forutsatt at den var tilnærmet rustfri)  Rusten på bilen vet jeg lite om...., men den ser matt (les: dårlig vedlikeholdt ?) og litt stusselig ut.  Har en like fin på låven (identisk), som ikke kostet i nærheten av hva hun ber om nå.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

Bilen er nå solgt - og selgeren takker forumet så mye for hjelpa ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

Havnet den i Spydeberg ?? 
Takken fra selger er vel noe IRONISK ment, tenker jeg.  ;D  , og det viser at det er blytungt å selge ordinære bruksbiler hvis prisforlangende er over 30000.  Alltid ment at en nøktern pris kler 2CVn ....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

Neida, den havna IKKE i Spydeberg ;-)  Jeg prøver heller å selge enn å kjøpe akkurat for øyeblikket.. ;-(
Kjøperen klarte nok å prute litt, men bilen var nok ikke av de aller verste.
Bedre med 2CV enn bare èn!