Elektrisk tenning til 2cv

Startet av Remy, torsdag 20 apr 2006 @ 20:48:45

« forrige - neste »

Remy

Hei, har bestilt fra classics parts, elektrisk tenning. Nå er denne på vei i posten. SKal  bytte ut den mekaniske tenningen til el. Vil dette by på store problemer. Noen som har noen gode tips/ råd til bytte av dette?. Ellers vil jeg gratulere med et flott nytt forum.

Remi

jwh

Hei,
Byttet i høst (for første gang) til 123ignition for en 2cv bekjent i Grimstad.  Er på ingen måte noen mekaniker, men ved å følge step 1-9 på medfølgende monteringsanvisning gikk dette greit.  Eneste problemet for meg var å få løs en liten låsering fra veivakselen når alt annet var demontert.  Ser ikke like godt som i gamle dager - mulig det var grunnen.  Eier av bilen var iallefall fornøyd og kjørte smilende hjem for egen maskin.  Erik hos ClassicParts sier produktet var pålitelig - da det kun hadde vært 1 reklamasjon (doa) - på de han hadde levert.

Tipset fra Oslogjengen var tidligere å ta vare på de demonterte delene i tilfelle 123'n skulle svikte.  Svikter denne under kjøring så er det jo full stopp "and a long walk home".   Om rådet gjelder fortsatt vet jeg ikke............

mvh,
jwh
Mvh, Jan Willy
1953 2CV