Hovedmeny

Eksos i kupéen

Startet av André, mandag 17 apr 2006 @ 17:41:04

« forrige - neste »

André

Det kommer inn eksos av og til, mest når jeg renner nedover bakker og motoren har liten eller ingen belastning.
Det hjelper ikke å stenge varmluften.

Jeg har fått skiftet eksosanlegg og bakre støtfanger.
Støtfangeren er desverre av den brede typen med den følge at eksosrøret munner ut inne i profilen på støtfangeren.
Tror at eksosen dermed virvler rundt der bak og blir trukket inn ved bakluken(den er jo ikke tett,kan jo stikke en fing inn på de nederste hjørnene.)

Er det noen som har ide om hvordan jeg kan få eksosrøret under støtfangeren?
Bruke varme å bøye?
Finnes det ett lengre bakre feste så at røret blir lavere?
Eller må den nye brede støtfangeren av og den gamle smale bulkete på igjen?  Kan jo prøve å rette den , men tviler på at det blir vellykket.

Hilsen en  smått kullosforgiftet  :P  André
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Morten

Kanskje du kan sette på en eller annen form for eksoshale - ikke nødvendigvis blå metallic med blinkende dioder og dobbeltløp, men en liten rørvariant som forlenger og dreier utløpet de nødvendige millimetre?
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

André

SitatKanskje du kan sette på en eller annen form for eksoshale

Jo, det er jo en mulighet, men det er ikke mye plass til sånt pga at røret nesten munner ut inni støtfangeren  :-\

Får se hva jeg finner ut av...tror det finnes lengre gummioppheng til eksosen beregnet på biler med brede støtfangere.
mvh André....kjører 2CV i Bergen

André

Løsningen ble å varme og bøye ned enden på røret...ser ut til å gjøre nytten  ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Morten

Bra å høre, og veldig fint med tilbakemeldinger/løsningsbeskrivelser :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Pål B

Beklager å måtte ha litt malurt i begeret, men eksos i kupeen på 2CV er i 90% tilfellene "løse" topper. Selv med varmeapp. "av" kommer det luft via slangene. Vil tro at problemet blir vesentlig større når høsten kommer og varmeapp. skal "på" igjen.

Ofte lar problemet seg løse ved å ta av toppdekslene og stramme boltene som holder toppene. Bruk enten momentnøkkel eller sunn fornuft når du strammer.

Husk å justere ventilene etter stramming.

Pål B

André

SitatBeklager å måtte ha litt malurt i begeret, men eksos i kupeen på 2CV er i 90% tilfellene "løse" topper

Da tilhører dette tilfellet de resterende 10%  ;)

Det kom ingen eksos inn før jeg byttet eksosrør og støtfanger, merket med en gang at noe var gale (host-host  :P)
Fikk bøyd røret ned under fangeren ... voila.... så gikk det an å puste igjen  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Morten

Sitat fra: André Pisani på torsdag 11 mai 2006 @ 18:31:16
SitatBeklager å måtte ha litt malurt i begeret, men eksos i kupeen på 2CV er i 90% tilfellene "løse" topper

Da tilhører dette tilfellet de resterende 10%  ;)

Greit å vite at du har brukt opp kvota for oss andre :P

Og veldig fint at du sprer kunnskapen din på denne måten, Pål! :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)