Hovedmeny

Hvilken gul farge?

Startet av insanefish, torsdag 30 apr 2020 @ 13:33:21

« forrige - neste »

insanefish

Hei folkens

Trenger å lakke over bakluke og litt med en gul farge, uten at jeg helt vet hvilken farge kode dette er.
Noen her som er så gode at de ser hvilken eller kan hinte meg mot en løsning?

Det var mitt lille daglige spørsmål  ;)

PerI

Hvis gulfargen er originalfargen til bilen, så skal det finnes kode stemplet inn på torpedoveggen et sted. Avhengig av årgang er det stemplet på en rund metallskive eller lakket med sorte bokstaver.

Fargekoden på biler fra 1982 og eldre er av formatet AC111, der 111 er et tall som refererer til fargekoden. Fra 1983 begynte de med en tre-bokstavkode istedenfor AC111.


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

insanefish

Da ska jeg se etter det. Eneste jeg fant sist, da jeg egentlig ikke lette etter noe, var en identifikasjons plate. Firkatet blank med noen ID nummer. https://www.2cv-distribution.com/15495-11010-large/placon0900601nmsc.jpg

EirikJ

#3
Jeg tipper det der var en hel-hvit bil som ny. Dermed vil du ikke finne noen fargekode for den gule fargen. Ta med bakluken til en fargehandler med utstyr for å analysere fargen. Så får du blandet lakk som matcher.

Er det første bildet du viser av bilen?! Syns vi kan få flere bilder jeg. Er alltid morsomt med bilder på forum  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

insanefish

Da laget jeg en liten bilde tråd. Takk for hjelpen enda mer og for tipset. Ta med til farhehandler var lurt.