AMI 6 skjerm og dør

Startet av EirikJ, mandag 03 okt 2011 @ 00:31:20

« forrige - neste »

EirikJ

Prøver igjen...... Trenger førerdør og venstre bakskjerm.
Kan til og med ta til takke med bakskjerm til AMI 8, da det er bedre enn ingen skjerm.....

Et sett hovedlykter i godkjent stand til AMI 6 eller 8 er også nødvendig.
Citroënnlig hilsen Eirik

Alx

Om ingen her i landet kan hjelpe, så er vel Amivereining Nederland de du bør ta kontakt med...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Mja....utlandet ser ut til å være eneste løsning for 6'ere.
Men jeg er redd for frakt-kostnadene, med tanke på et min bil er i laveste enden av budsjett-klassen ::)
Eneste bakskjermen jeg har funnet i Norge var til feil side. Typisk :-\

Jeg kan skaffe meg en meget rusten bakskjerm fra en 8'er....så kanskje blir den redningen inntil videre om jeg skulle prøve å gå for en registrering av bilen. Førerdør fra 8'er passer ikke pga.dørlåsen.
Citroënnlig hilsen Eirik

Retro

Hei
Ligger en del plåtdeler tilsalgs på Blocket.se nå.

KjellJarle

Kanskje Egil Lande på Kongsberg kan ha noe, du kan prøve tlf 3276 5794.
Jeg har liggende en forskjerm til Ami 6 ca 61 mod. tror det er høyre.
Traction 15 six                    1950
50% eier av Traction 15 six   1950 (prosjekt)
2cv                                   1968
50% eier av 2cv sahara        1963
C5  2,0                              2002
Berlingo 1,6 HDI                  2011

EirikJ

#5
Takk for tips om blocket, skal sjekke det.

Takk for tips om Egil, men har hørt med han for to år siden, han hadde bare en bakskjerm igjen av AMI6-deler, og det var til feil side....

Men må innrømme, at jeg har gått litt lei AMI'en fordi det er så vanskelig med karosseri-deler. Og jeg er ikke nok AMI-entusiast til å bruke pengen som trengs for å lage en pen bil av den. Er veldig usikker på fremtiden til denne bilen. Problemet er at jeg må redusere antall biler. Og jeg vil ha Mehari. Så tror ikke AMI'en kommer høyt nok på lista over biler jeg "må ha", for å overleve hos meg. Og ikke tror jeg at jeg får solgt den, så kanskje skroter jeg den og tar vare på alle gode deler inkl. ramme. Men samtidig er det for ille å skrote identiteten. Så jeg tenker på å undersøke med bil-tilsynet, om det er mulig å sette på et annet karosseri på AMI-chassiet. Men fortsatt bruke identiteten til AMI'en.
Slik at det fortsatt vil være AMI6 papirer, chassis, hjuloppheng, styring, bremser, gir og motor, men med kanskje et 2CV-karosseri(har allerede). Eller enda bedre, et Mehari-karosseri.(koster masse, men Mehari skal jeg jo ha uansett)

I følge den store kloke boken vil det ikke la seg gjøre, men tenkte det kanskje kunne fattes et unntak for biler som er så like som A-modellene. Noen som vet noe om slikt?
Citroënnlig hilsen Eirik

Thomas

Hei ,EirikJ.
Har du prøvd VENG , AMI poppet opp i søkerbasen, mulig de har noe..
mvh
T
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Veng har noen slitedeler til Ami, men ikke karrosserideler ser det ut for.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Sitat fra: EirikJ på onsdag 07 des 2011 @ 01:17:51
I følge den store kloke boken vil det ikke la seg gjøre, men tenkte det kanskje kunne fattes et unntak for biler som er så like som A-modellene. Noen som vet noe om slikt?

Hvis det kan skaffes Tüv-papirer på en ombygging er vel alt mulig ;D

Har ikke inntrykk av at tilsynet forstår seg på at det er logisk i våre huer at noe slikt er en kurrant sak å gjøre, men hvis det finnes papirer på det, så er alt mye enklere.

N.F.S.O.K er nok uansett stedet å spørre, Norsk forening for spesielle og ombygde kjøretøy. Det er noe i gjære på politisk plan med tanke på regler for amatørbygde biler, men når/om det kommer er jo vanskelig å si.

Hva med å gjøre noe sprøtt med den. Som innebærer kapping, sveising, modifisering etc. Bare fantasien setter grenser :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: EirikJ på onsdag 07 des 2011 @ 01:17:51
Og ikke tror jeg at jeg får solgt den, så kanskje skroter jeg den og tar vare på alle gode deler inkl. ramme. Men samtidig er det for ille å skrote identiteten.

Ja erru spenna gaern! ???
Hvis du velger aa proeve aa selge den, send meg en pm og noen bilder, saa kan det godt hende vi blir veldig enige! ;D  Jeg har vaert paa lettere utkikk etter en Ami 6 i lengre tid... :-X
Bedre med 2CV enn bare èn!

osbra

Hilsen Oscar

DS 1963
2CV 1959 AZL
GS Pallas 1978
XM 2,1 TD 1991
XM 2,1 TD 1999

Poirot

Bedre med 2CV enn bare èn!