'62 Sahara til salgs i Frankrike

Startet av Jacob, tirsdag 12 des 2006 @ 06:46:59

« forrige - neste »

Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

PerI

#1
Sitat fra: Jacob på tirsdag 12 des 2006 @ 06:46:59
Sacre bleu!!
Dette hadde vært noe... ;D


Noe å kjøre fletta av LandRovere og liksomterrenggåendeSUV-kjøretøy kanskje ;)

TopGear/Fifthgear mener jeg har testet dette, dog ikke i en original Sahara, men en lettere ombygd 4x4-2cv.

http://www.car2max.com/video/5th_Gear/5th%20Gear%20-%20Citroen%202Cv%204x4.wmv

:D

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Alx

Ikke noe pris...
Er det noen franskkyndige her som for moro skyld kunne sendt en prisforespørsel?
Det er vel sjeldent en slik legges ut for salg, så det blir vel en stiv pris... ?10-20000 sikkert?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

dg

2cv'n som var raskere i terrenget enn Land Roveren under Top Gear testen er bygget av Louis Barbour, se http://www.2cv4x4.com/. Men den blir nok desverre umulig å få godkjent i Norge.

dg

ps.
Det stod en annen Sahara til salgs i begynnelsen av året - den tror jeg de ba om ca. Nok 150.000 for.  Men et godt eksemplar er jo verdt mer enn det  ;D og lagret riktig synker den ikke i verdi heller.....  (godkjent på norske skilter, blir den jo også)

Stig

Saharaen ble solgt for EUR 28.500 ifølge selgeren! Det er over 230.000 Norske kroner...  :o

Da blir det altså ingen slik bil på meg! Med mindre julenissen har fått min ønskeliste...  :D
-----
Stig

Jacob

Gulp!
Det overstiger årets julegavebudsjett her i garasjen... ::) ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

EirikJ

Sitat fra: dg på onsdag 13 des 2006 @ 13:18:55
2cv'n som var raskere i terrenget enn Land Roveren under Top Gear testen er bygget av Louis Barbour, se http://www.2cv4x4.com/. Men den blir nok desverre umulig å få godkjent i Norge.

Er du sikker på det? Er det noen som har undersøkt? Har lekt litt med tanken på å bestille et slikt ombyggnings-sett....for morroa med å bygge en slik ;D Men kan den ikke registreres etterpå er det jo penger ut av vinduet.
Citroënnlig hilsen Eirik

dg

#7
SitatEr du sikker på det?
Nei, ikke 100 % - som nevnt i annen meningsutveksling på forumet er kjøretøyforskriftet veldig omfattende - og gjenstand for "lokal" fortolkning. Det blir f.eks. sagt at rammebytte pga rust kan bli underkjent, mens rammebytte pga kollisjon (og rust) blir godkjent.

Men Barbour lager ramme og bakstilling selv, og så langt jeg har forstått av Barbours hjemmeside og de bilene jeg har møtt - er de individuelt godkjent i UK. Om veistasjonen godkjenner en lokal MOT fra UK har jeg ikke undersøkt, men antar at det blir litt vanskelig  :).

Det finnes i hvert fall et drivverk-sett - produsert i Tyskland. Hvis dette har generell tüv-godkjenning, er så langt jeg forstår mulighetene større - tüv er annerkjent dokumentasjon på norske veistasjoner.

Og sist men ikke minst - har du drivlinja til Mehari 4x4, som riktignok fordrer ny ramme, men som jeg regner med har en tüv-godkjenning. Ombyggingen av en 2cv-hytte til å passe denne er jo ikke håpløs.

Jeg har lekt en del med tanken selv.... ;D

dg

Poirot

Dersom bilen er registrert som/har papirer på at den er en -62-modell, tror jeg det lar seg gjøre!  Reglene for å få godkjent (ombygde) veteranbiler, er langt enklere enn biler nyere enn 30 år!  Kjenner bl.a. til at mens "Baja Buggies" (plastbiler på VW-bunnplate) er umulig å få godkjent "ny-ombygde", er det en kurant sak å få slike godkjent importerte veteranbiler fra Sverige og Tyskland...
Ellers kreves det vel GENERELL TÜV-godkjenning.
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Kanskje er det lettere å kjøpe en ferdig bygd bil i England, og så prøve å importere den med papirene fra England. Men da får man jo ikke bygge selv :-[

Dette kan jo undersøkes med rette instanser, men for meg blir det ikke noe med det første....
Citroënnlig hilsen Eirik