Nyfødt 2cv eier,og alt i trøbbel:)

Startet av Wannebe Hippie, torsdag 10 mar 2011 @ 13:09:10

« forrige - neste »

Wannebe Hippie

Hei alle sammen.

Jeg er en nyfødt 2cv eier, å har mye ...Nei,egentlig alt å finner ut av:)Tenger alle gode råd og tips om 2cv -hold.For jeg er lysegrønn:) Ho heter Janis ,og er en 1985 Az:)
Har kjørt bilen ei uka nu....kjempe herlig uke. Men den endte kunne endt fatalt da kingbolten forsvant og jeg mistet styringa inni en tunell. Slang rundt i alle kjørefelt før jeg fikk stoppet. Heldigvis var jeg alene på veien da det skjedde. Det ble bergingsbil til nermeste Citroeng-verksted. Så nå går jeg nå utolmodig her å sparker småstein,mens jeg venter på "lege-rapporten".

2EL (Klara)

Hei og velkommen som ny 2CV eier.
Ja det er hærlig å kjøre 2CV, men kingbolt knekk under kjøring hørtes ikke mye moro ut :o
Det var veldig godt at det gikk bra. Det er veldig viktig å smøre kingboltene ofte, det er en smøre nippel bak på kingbolten som man presser inn fett. Press godt på med fett til det tyter ut fra kingbolten, hvis man gjør dette noen ganger i året så holder kingboltene mye lengre.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Otto

Velkommen på Forumet!

Dette hørtes skummelt ut! ???
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Thomas

Hei, og velkommen på forum.
Hvis det er noen trøst....du er ikke den første som opplever "gleden" med en 2cv med hjelp fra en bergningsbil :angel:
Når det gjelder råd og tips, er du kommet til rett sted, ingen spørsmål er dumme.
Mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Wannebe Hippie

Tusen takk for trøstende ord:) Ja,det var skummelt og jeg hadde nok englevakt .Det kunne gått så fryktelig gale .
Har bilder på 2CvV bloggen min om intresse http://wannebe-hippie.blogspot.com/

Bor i Sogn og Fjordane....er det noen andre som har 2CV her? Hadde vert kjekt å blitt kjent med noen andre:)

Lill

Wannebe Hippie

Hvor får jeg tak i Kingbolt...å hva koster de?:)

Jan Ove Rønning

Jeg vil anbefale deg å sjekke www.franzose.de.
Det du ikke finner der, tror jeg egentlig ikke du trenger.

Lykke til med kingbolt-bytte!
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Otto

Hei, det er 2CV-folk i S&F. Gir vel lyd fra seg. Et stykke unna,men en maken til din Fjærland. ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

brochmann

Hei Wanne-be
Velkommen på Forum. Om du ikke allerede er gal, så er dette plassen å bli det på  ;)

Han i Fjærland er sjef på bremuseet og heter Nils.. Trivelig kar.
mvh inge'n nevnt, alle glemt
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

Et spørsmålstegn ved han som solgte denne livsfarlige bilen. ???
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Wannebe Hippie

Tja, det gikk nå bra:)
Så jeg klandrer ingen.Noen ganger skjer ting bare. Men nå blir ho nå iallefall gått over på verksted,så jeg kan være trygg  i ettertid. Håper bare det ikke blir for omfattene så jeg går konkurs:)))

Prøvde å laste opp bilde ,men finner ikke helt ut av det.

Otto

Trykk på Vedlegg og andre alternativer, deretter under Legg ved, Velg fil,...
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Wannebe Hippie

Akkurat snakket med verksted og de var usikker på hvordan det lot seg gjøre å fikse dette, men skulle få avklaring på torsdag. :( Håper ikke min karriere som 2cv eier er over allerede.

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Wannebe Hippie

Ja,har noen dårlige tatt med mobil.