Bryllupsbilen vår 22 MAI 2010

Startet av 2cv_skrue, torsdag 03 jun 2010 @ 10:27:06

« forrige - neste »

2cv_skrue

Da jeg for 8 år siden møtte min kjære var dette i en flott 2cv Charleston jeg eigde. Det dummeste jeg gjor var nok å selge denne. Men heldigvis er nåværende eiger så sjenerøs og hyggelig at han lånte oss tilbake bilen for å kjøre som nygifte i den samme bilen som førte oss sammen. Dette satt vi utrolig stor pris på Hans Erik. For 7 år siden da jeg solgte bilen havnet den i Bergen. Den gang tok jeg farvell med "Charlie" på hurtigrutkaia i Ålesund. Bilen reiste til Bergen,og i fjor ble den solgt videre til Hans Erik som også bor i Bergen. Derfor fikk "Charlie" seg en ny hurtigrute tur fra Bergen til Ålesund. Der stod jeg spent og ventet på gode gamle "Charlie". Det var virkelig en god følelse å få se henne igjen, ikke minst å få kjøre henne. Mange gode gamle minner dukket straks opp og jeg kente straks savnet. Det første som slo meg var at det blir virkelig vanskelig å sende henne fra seg igjen, og på samme måte som for 7 år siden. Derfor etter bryllupet 22 Mai var jeg igjen tilbake på Hurtigrutekaia for å sende henne fra meg. Nå hører det med til historien at "Charlie" fortsatt står her i Ålesund pga. transportstreiken, men Norlines har lovet meg og Hans Erik at bilen vil seile med hurtigruta i kveld til Bergen. Jeg håper å få se henne igjen ved en senere anledning, og jeg mener det skal stå med liten skrift en eller annen plass at om eier bestemmer seg for å selge gode gamle "Charlie" så har jeg en viss forkjøpsrett  ;D

Uansett, her legger jeg ut noen bilder fra den store dagen til meg og Anna Beate 22 MAI 2010 8)


2cv_skrue

#1
God stemning  ;D

2cv_skrue

#2
bilde fra fotografen vår

Poirot

Man skiller seg sjelden av med en 2CV uten en viss anger i ettertid...
Flotte bilder!
(Men i disse likestillingstider - som mannfolka etter sigende begynner aa bli en smule lei av... - kunne jo fotografen plassert BRUDEN oppi motorrommet, mens BRUDGOMMEN kunne staatt litt utaalmodig ved siden av... ;-))
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum og Vidar ;D ;D ;D.

Er hjertens enig, men de "unge" er så gammeldagse, i motsetning til du og   ;), men - de må finne sin egen stil, eller?

Ser vi i framtida bilder og reportasje i Citrophile av deg i hengekøya/ hammocken med fortrinnsvis Cuba Libre i handa mens ektefellen skrur? (bil altså  ;D, ikke deg, det siste ville være upassende  ;).
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Tror jeg foretrekker det litt upassende jeg, kjaere lektor ::)
Men foto-ideen er allerede unnfanget. Av 2CV-skruing fortrinnsvis :P
Bedre med 2CV enn bare èn!

eilert

#6
Tar gjerne litt tid her i gården, men i kveld var det tid for å mimre litt fra sommer og sol. Og da kom jeg på at Vidar og Inge'ns ønske ble oppfylt - hvertfall i de sekundene som trengtes for å knipse et bilde eller to...  ;D
(er ikke utover dette meningen å kuppe tråden Odd  ;) - men takk for tips om pynting ut fra bildene)

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Dagens gode latter dette, knallbra eilert!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

stein

1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris

brochmann

Hei Forum

Flott(e) bilde(r).
Send nå dette inn til kalenderen 2012, prompte!!!! Maibilde? Hva er vakrere en en brud på hodet ned i 2cvmotor? (Javel da, gutta jeg kan også tenke, men hold eventuelle nedrige tanker for dere selv  ;)  ;D).
er nå inge'ns oppfatning
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.