Hovedmeny

Amelie

Startet av GeirW, tirsdag 22 sep 2009 @ 17:19:40

« forrige - neste »

Ingeborg

Jeg er skikkelig impregnert  ::) Dette går jo strålende! Og jeg husker tilbake til en annen tråd her på forum hvor man snakket om å custombygge 2CV og at det er litt sjeldent i norske kretser, men jeg synes det er bra at noen tør å endre også :)

Selv skal jeg bare banke ut en bulk. Ikke store endringer her i gården...
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

GeirW



Nå snakker vi på god vei til raid bil her Geir ;D  Artig å få følge med!

Alu plate under motor og fremover står vel også på listen da tenker jeg :-)

-e;
[/quote]

Har ikke tenkt den tanken, men kanskje det er noe jeg må ha?  ;D
Har nå en galvanisert stålplate under motoren, tilpasset det galvaniserte chassiset og fulgte trolig med der eller ble kjøpt samtidig. Har i utgangspunktet tenkt at dette beskytter motor tilstrekkelig.

Om man ser på de offisielle kravene til endring fra Tuareg trail (som frister) er disse:

Obligatory modifications:

Re-enforced chassis
Sheet metal engine protector
Metal petrol tank protector
Metal roll cage (minimum 6 attachment points and tube diameter of min 40mm)
Extra petrol capacity (jerry cans 2 x 20 liters)
Water storage capacity of 20 liters
Extra set high beam headlights
Garmin GPS
Basic tool kit and small spare parts
Fire extinguisher, triangle and basic first aid kit
Valid and current MOT certificate
2 spare tyres
4 spare inner tubes
Solid bumper set (that enables lifting of the car by the bumpers)
Verified brake system

Hentet fra
http://www.touareg-trail.be/2cv_2009/pages/en/competitors_wagen_technisch.htm

Ser klart at jeg langt fra er i mål ift kravene. Plata under bensintankern er det vel bare å kjøpe å skru på, buret ønsker jeg egentlig ikke og lar vel dette være såfremt jeg ikke konkret hopper på tuaregtrail i 2011 eller 2012. Sheet metal engine protector er jeg litt usikker på, men forstår PO brosjyren dithen at det ønskes forsterkede ribber i bilens retning festet til platen som beskytter motoren under?

Hva det re-enforced chassis konkret består i er jeg også usikker på, tenker at det nye galvaniserte er vesentlig sterkere enn det originale. Alternativt MÅ jeg lære meg å sveise om jeg skal få forsterket alle disse punktene fra Citroens PO som tuaregtrail selv refererer til. Nok å ta seg til.  ;D
Verifisert bremsesystem? Antar det kun betyr at bremsene må være ship shape? Må forresten bytte klosser til håndbremsen, er det en grei prosedyre? Må jeg da av med kaliptere, og bør like gjerne bytte de vanlige bremseklossene i samme slengen?

Resten er jo bare kos. Er litt usikker på om Amelie tåler å løftes etter støtfangern, men den sitter bra skrudd fast i ramma med tre tighte solide bolter. Det beste ville nok være å få montert en ekstra drakrok som stikker frem rett under.

Og jeg må skaffe meg en vinkelsliper. Her skal det kuttes litt av både for- og bakskjermer.  ;D

Men aller først

GeirW

#17
Sitat fra: Ingeborg på torsdag 01 okt 2009 @ 17:08:15
Jeg er skikkelig impregnert  ::) Dette går jo strålende! Og jeg husker tilbake til en annen tråd her på forum hvor man snakket om å custombygge 2CV og at det er litt sjeldent i norske kretser, men jeg synes det er bra at noen tør å endre også :)

Selv skal jeg bare banke ut en bulk. Ikke store endringer her i gården...

Tusen takk!  :)
Egentlig er du litt for snill med meg nå altså, for jeg synes ikke innsatsen min helt kvalifiserer til custombygg. Iallefall ikke foreløpig. Til nå har jeg jo bare kjøpt ferdige deler og skrudd dem på, og dette som et resultat av et bevisst veivalg. Men jeg kan love deg - Amelie kommer til å bli den tøffeste 2CV`n i Norge.

Kanksje på innsiden også, frister fremdeles med et STP sett....
Uansett, hun er mye solidere nå enn da jeg kjøpte henne, bedre teknisk og bedre rustet. Håper på å få lakkeringsjobben gjort før vinterlagring, hvilket også vil gjøre mye estetisk. Panserlåser må selvsagt på, og Burton har noen ganske coole felger, samtidig som mehari club har det som vel er Ami felger, de med huller i, hvite og lekre...  ;D

Dessuten har jeg en halv idè om å få laget en aluminiumsplate for å dekke og derved fjerne hele lufteluka. Hmmm...kanskje en kontroversiell løsning.  ;)