Forsikring og årsavgift til 2cv? (Remi Martens)

Startet av System, søndag 12 mar 2006 @ 22:22:57

« forrige - neste »

System

Hei lurer på hva alle andre 2cv eier gjør med forsikring om sommeren, jeg har ikke lyst til å betale for et helt år når jeg bare skal kjøre om sommeren. Hva med årsavgiten går det ann å halvere denne. Noen som har noen tips, hvor man får billig forsikring for disse bilene.

System

Forsikringsperiode kan du vel avtale med ditt forsikringsselskap. Årsavgift er vanskelig å halvere, hvis du ikke leverer skiltene før 1. januar og henter de ut etter 1. juli. Skal du kjøre før 1. juli må du betale full årsavgift.

Max Wiggo

System

Vår er forsikret hele året, delkasko koster ikke mye på en sånn bil, og det er jo greit med tyveri- og brannforsikring også når den bare står i garasjen.

Som Max Wiggo sier kan man betale halv årsavgift hvis bilen bare er registrert halve året (dvs, man betaler hele og får halvparten refundert) men da går man jo enten glipp av vårsesongen eller mesteparten av sommeren, ettersom grensa går ved 1. juli.

Det er forøvrig litt meningsløst at jeg må betale samme avgift på Xantiaen jeg kjører 25.000 årlig med, og 2cven som såvidt stikker nesa ut av garasjen i løpet av et år..

System

Årsavgiften er det vel vanskelig å gjøre noe med. Staten skal ha sitt uansett...

Men om man har en veteran 2cv og er med i en klubb som er tilknyttet LMK (<a href="http://www.lmk.no">www.lmk.no</a>), så er det muligheter for billigere forsikring gjennom LMKs forsikringsavtale. Du kan jo høre nærmere om dette med noen av de i styret i Østfoldklubben...

Alexander
www.jenseg.net