Norges fineste 2CV!!!!

Startet av 2cvarve, tirsdag 07 apr 2009 @ 12:59:10

« forrige - neste »

2cvarve

Solgte denne for ca.15 år siden. Noen som hvet hvor den er blitt av?

Jurgh

Legg inn regnummeret her så er jeg sikker på at det ihvertfall er én som veit hvor den har blitt av.   ::)

pilster

Den så jo vakker ut , er den en poletta det henger der bak ?
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

Er/var det original svart lakk?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Sitat fra: Otto på tirsdag 07 apr 2009 @ 14:29:51
Er/var det original svart lakk?

Ikke som denne i helsvart "Charleston"-farger. Delsvart har flere Charleston-modeller hatt.

Helsvart lakk kom på noen Portugal-modeller i -88/89. Egentlig rart at det ikke var vanlig, for jeg synes det er tøft med svart 2cv. Det kan ha noe med at på 2cv så er det ikke mange rette flater, og med svart lakk ses ujevnheter fort.

Men igjen, er det så nøye med original lakk for andre enn de som stuer vekk 2cv på museum  ;D



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

SitatMen igjen, er det så nøye med original lakk for andre enn de som stuer vekk 2cv på museum

Jeg er sjøl tent på svart lakk. Men er litt redd for at det skal virke simpelt hvis grunnarbeidet ikke er topp. ???

Original stand gir også en ekstra dimensjon til restaureringsarbeidet.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#6
2cvarve skrev:
Sitat
Solgte denne for ca.15 år siden. Noen som hvet hvor den er blitt av?

Jurgh skrev:
SitatLegg inn regnummeret her så er jeg sikker på at det ihvertfall er én som veit hvor den har blitt av.   

Tror ikke jeg trenger reg.nr, for fikk i kveld en tlf. fra en bekjent som mente å vite om bilen. Det står en sort 2CV lagret i lokalområdet vårt utenfor Grimstad. Jeg tenkte ikke på denne i farten - pga. den hvite charleston stripen på siden. Jeg mener at den sorte her nede ikke har slik hvit dekorsripe, men jeg har tatt feil før. Bilen er fortsatt pen, men rammen er ferdig, og det er mye rust i gulvet. Selger kjøpte bilen som en velholdt bil i sin tid, og hun vil ha tilbake pengene pga. at bilen knapt er brukt i hennes tid som eier. Derfor står den idag lagret. Tror denne bilen kommer fra Portugal dvs. 88-89 modell. Stemmer dette med din bil ??

Send en epost til:   jawihaug@online.no, hvis du vil vite mer.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

2cvarve

Det er en 89 modell og kom restaurert fra Italia. Stripen på siden er gullfarget. Jeg kjøpte den i 95 og solgte den i 99 til en dame i Trondheim. Regnr. VE82827

Pål B

VE 82827 er avregistrert en eller annen gang etter 17.10.2003 og før nov 2005. Sist registrert på en Trondheims beboer, men det kan jo tenkes den står i Grimstad for det!!

".....ha tilbake pengene......" i form av at hun vil selge, eller ha tilbake fra selger?

Pål B.

jwh

#9
Sitat fra: Pål B på onsdag 08 apr 2009 @ 09:04:13
VE 82827 er avregistrert en eller annen gang etter 17.10.2003 og før nov 2005. Sist registrert på en Trondheims beboer, men det kan jo tenkes den står i Grimstad for det!!

".....ha tilbake pengene......" i form av at hun vil selge, eller ha tilbake fra selger?

Pål B.

Takker for info.
Tar en tur bort (en av dagene) og ser om det kan være samme bil. Rammen takket for seg straks etter overtagelse, og perioden rundt 2003 kan være tidspkt. for kjøp, selv om jeg trodde hun hadde eid bilen lengre. Selger ga 25k for bilen, og vil ha igjen det samme beløpet ved salg - utfra at hun knapt har brukt bilen. Forsøk på å forklare at hun kjøpte en flott bil, og selger nå en rammeknekt  - har hittil prellet av som vann på gåsa - kunne innringer fortelle. Dagens eier er fra Trøndelag bosatt i Grimstad - DET kan være linken til Tr.heim, og dette er arkitekt-folk. 2cvarve: Ringer en bjelle ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

2cvarve

Jeg solgte til en dame med navn Eva Forseth og det er sikkert linken til trønderdamen.

jwh

#11
Dagens eier heter Malde, men ikke sikkert at det er samme bil.
Hva er bakgrunn for etterlysningen ?
Er du interessert i å kjøpe bilen tilbake  ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

2cvarve

Det er ren nostalgi, angrer hvert minutt for at jeg solgte den. Kjøper en 2cv igjen hvis den er  100%  restaurert da jeg ikke har tid til å ligge i smøregrava lenger.

Jurgh

Sitat fra: 2cvarve på torsdag 09 apr 2009 @ 17:15:14
Det er ren nostalgi, angrer hvert minutt for at jeg solgte den. Kjøper en 2cv igjen hvis den er  100%  restaurert da jeg ikke har tid til å ligge i smøregrava lenger.

Jeg har sendt deg en PM.

J

jwh

#14
Sitat fra: 2cvarve på torsdag 09 apr 2009 @ 17:15:14
Det er ren nostalgi, angrer hvert minutt for at jeg solgte den. Kjøper en 2cv igjen hvis den er  100%  restaurert da jeg ikke har tid til å ligge i smøregrava lenger.

Eier har forespurt den lokale harde kjerne om vi kan skifte ramme på den sorte. Da det meste tar lang tid her sør så er intet gjort - men du bringer meg på tanken å kontakte Malde å høre om de skal ha bilen på veien .....  En annen sak: Bor ikke du på nordvestlandet ?  Mener at vi snakket sammen ifjor på tlf.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV