60-års-jubilèet i København!

Startet av Poirot, søndag 05 okt 2008 @ 17:02:20

« forrige - neste »

Poirot

Just hjemkommet fra et fantastisk vellykka og vel-organisert 2CV-60-ÅRSDAG i København!
Først hadde arrangørene klart å fikse STRÅLENDE SOLSKINN mellom to pisse-regn-dager.  Og solskinnsdagen starta med "morgenmad" (av en type som fikk selv MEG til å spise frokost!) hos Dansk Citroen, deretter pulje-kjøring til Rådhusplassen, hvor ca 85 2CV`er sto til allmenn beskuelse og beundring i flere timer.  I tillegg var det 2CV-prøvekjøring (som passasjerer, vel og merke!) for interesserte nysgjerrige, konkurranser, fransk musikk fra scenen og presentasjon av de danske klubbene.
Ved 16-tida kjørte vi litt nordover, og inntok så en fantastisk deilig middag, med dessert og kaffe/te.  Og taler og gaveoverrekkelser og....
Og på natta kom piss-regnet tilbake, og fulgte oss heile veien hjem til Østfold...
Må også nevne at min "gamle grå" var arrangementets eldste bil (og fikk en liten påskjønnelse for dèt), og at bensinforbruket på lett hardkjøring (...?) i motvind ned og medvind hjem, samt bykjøring i Køben, blei på 0,52l/mil.
En deilig helg - og nå skal det bli godt å sove... ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#1
Hørte at det var to norske biler (3 pers) som overvar begivenheten i København på lørdag. Henry var mer enn begeistret han også, i en kort stemningsrapport jeg fikk pr. tlf. fra Rådhuspl.  Synd at jeg ikke hadde anledning til å kjøre sammen med deg Vidar, men Jan S. fikk sikkert en flott opplevelse som passasjer. 

Og når DU inntar felles frokost så må den ha vært ekstraordinær!!  Hjemmesitterne gikk tydligvis glipp av mye. 
0,52 på langtur er meget anstendig, og hvordan du kommer derfra og ned til 0,37 i "silkefotmodus" er meg et stort mysterium.

Det skal ble gøy å se bilder fra feiringen.



Mvh, Jan Willy
1953 2CV