Hovedmeny

Tak til 2cv

Startet av Lillian, lørdag 27 jun 2009 @ 15:36:36

« forrige - neste »

Lillian

Noen som vet hvor og hvordan få tak i nytt TAK?

GeirW

#1
Aller først - så utrolig trist...hærverk er simpelthen ikke gøy, både du og bilen har min fulle medfølelse.


Ser ut til at classic parts har tak på lager

http://www.classicparts.org/

ellers har nettodelar.com i flere farger fra 1600 og oppover (+ moms og frakt...).

Undertegnede har ikke erfaring med noen av disse takene, men det er det helt sikkert andre her på forumet som har.

Er du heldig er det kanskje noen som et liggende også. Tror det er lurt om du informerer ift innvendig/ utvendig åpning.


edit: sjekk ut denne tråden, og hør hva han skal ha for sitt? Ser at Otto er ute etter en bøyle, og vil ikke ødelegge for ham.
Men om du kjøper dette taket (som har to bøyler = utvendig åpning?) kan kanskje Otto overta en av bøylene på ditt gamle?
Her må det da være mulig å få til noe. :)

http://2cv.middledot.net/index.php?topic=1466.0


Lykke til!  :)

brochmann

Hei Lillian.
Jeg deler Geir sitt synspunkt.
Prøv også www.franzose.de. Greie tak, har så langt kjøpt 4 tak derfra. Ok pris, passer som et skudd. De kan være veldig kvikke til å sende om du ber pent.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Lillian

OK, tusn takk!

Men hvordan vet jeg om det er innvendig eller utvendig tak? Er litt grønn på bil. Men låsen på taket er innvendig, men når taket brettes sammen gjøres det utover..
Ps, vet dere om verkstedet står ansvarlig for bilen når de har tatt den inn eller er det mitt ansvar?

Max Wiggo

Sitat fra: Lillian på fredag 17 jul 2009 @ 15:42:42
Men hvordan vet jeg om det er innvendig eller utvendig tak? Er litt grønn på bil. Men låsen på taket er innvendig, men når taket brettes sammen gjøres det utover..

Det er ikke taket som er innvendig, men låsingen. Så da skal du kjøpe tak med innvendig lukking.

(Tak med utvendig lukking har en metallhempe på hver side som du må dra i, så de takene må du stå på utsiden av bilen for å åpne og lukke.)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

Sitatvet dere om verkstedet står ansvarlig for bilen når de har tatt den inn eller er det mitt ansvar

Jeg mener det er bileiers ansvar, og forsikring som gjelder, om bilen blir utsatt for skadeværk(taket?).
Selv om den står parkert hos f.eks. et bilverksted. Vet ikke om det gjelder andre regler hvis bilen står inne i selve verkstedbygget.
Citroënnlig hilsen Eirik