Hovedmeny

mayday mayday

Startet av roger jamne, lørdag 16 mai 2009 @ 00:48:19

« forrige - neste »

roger jamne

kom ned til tønsberg på tirsdag for å ordne cv'n....
har prøvd det meste, byttet stempler og fått kompresjon, byttet stifter og kondensator, bensinpumpe og forgasser, men den vil ikke opp på turtall, den bare dør da.
jeg har byttet motor, samme problem der :-[ :-[
jeg så i kveld at rundt pakningen på forgasser-innsug så kommer det litt bensin....
jeg må opp til dokka igjen i løpet av lørdagen...det blir trist å etterlate cv'n igjen i tønsberg...
er det noen der ute som kan hjelpe meg??
om noen er villige til å sende meg en mld på tlf 93427252 om man har noe tips å triks så kan jeg ringe opp igjen, har jobbet med bilen ca 15 timer hver dag siden tirsdag og det er helt ...... å måtte ta toget opp igjen.
ps: det er en 73mod 2cv 4

pilster


Uff da, beklager at du ikke fikk noen krise hjelp , kanskje fordi så mange forbereder 17 Mai.

Ditt problem høres litt snålt ut da du sier at det samme forekommer også på den motoren du skiftet til ?

Nesten så man kan tro at du har noe dritt i bensin tanken/tilførsel .... Hvis du da ikke har satt over ting som forgasser, bensinpumpe etc. Har du byttet ut motoren totalt, eller bare deler ?

Per I
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

citro1cx

Sitat fra: roger jamne på lørdag 16 mai 2009 @ 00:48:19
kom ned til tønsberg på tirsdag for å ordne cv'n....
har prøvd det meste, byttet stempler og fått kompresjon, byttet stifter og kondensator, bensinpumpe og forgasser, men den vil ikke opp på turtall, den bare dør da.
jeg har byttet motor, samme problem der :-[ :-[
jeg så i kveld at rundt pakningen på forgasser-innsug så kommer det litt bensin....
jeg må opp til dokka igjen i løpet av lørdagen...det blir trist å etterlate cv'n igjen i tønsberg...
er det noen der ute som kan hjelpe meg??
om noen er villige til å sende meg en mld på tlf 93427252 om man har noe tips å triks så kan jeg ringe opp igjen, har jobbet med bilen ca 15 timer hver dag siden tirsdag og det er helt ...... å måtte ta toget opp igjen.
ps: det er en 73mod 2cv 4

Du har jammen jobba med bilen vil jeg si. Det høres ut for meg at du har "alt" det elektriske i orden.

For meg høres det ut som ditt problem er relatert til bensin/luft problematikk. Det kan vel være greit å sjekke bensinsida; Har du ny og frisk bensin? Hvis du tar bensin fra tanken som er der fra før, er ikke det bra. Tipset her er å fylle ny bensin på ei ketchup flaske og koble den på en slange og og la det renne "intravenøst" inn i forgasser.

Du kan sikkert se over forgasseren også. Når bilen starter kan du også sjekke om det kommer bensin gjennom dysa, hvis denne er tett, bør den byttes ev. blåses opp. Sjekk også om du har montert choken riktig, det er lett å se når luftfiltret er koblet bort. Neste trinn må være å skru opp forgasseren og sjekke flottøren om den sitter fast, og selvfølgelig bytte pakninger.

Dette var kanskje ikke allverdens råd, men det er nok mange her på forumet som kjenner igjen din frustrasjonen og skuffelsen når du føler du har gjort alt, og likevel vil den ikke. Stå på, ikke gi opp! ;)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

pilster

Helt enig med Roger , også vil jeg mumle litt for meg selv ang dette motorbytte da ....
Kan det faktisk være samme feil på begge motorer , tette dyser i forgasser, dårlig bensin...
Uansett er det veldig frustrerende ja.....

God 17 Mai forresten ! Til alle  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

roger jamne

ja en smule frustrerende å forlate den i tønsberg :'( :'(
begynner å koste en del også, men men.
har byttet bensinpumpe og kjørt bensin direkte fra kanne...
byttet tre forgassere.
den eneste delen som har vært med hele veien er pakning mellom innsug og gasser. byttet denne like før jeg måtte gå på toget, da gikk den bedre, men får fortsatt ikke opp nok turtall.
har brukt 98 oktan bensin, leste i boka på toget hjem igjen at den skal ha oktan mellom 91-93 oktan..kan det være dette som gir såppas utslag??

Pål B

Hei Roger!

Med ref. til våre samtaler den 16 mai, så tror jeg "falskluft" er problemet, og sannsynligvis mellom forgasser og manifold, siden turtallet øker når du sprayer med startgass. Feil oktan gir ikke den type feil. Og alt annet har du vært igjenom.

Siden du nå (ufrivillig) har litt tid, se om du kan få kjøpt en ny pakning.

Pål B.


jonaf

Kan det være eksosanlegget som er tett? Verd å sjekke, i alle fall... :-\

pilster

Sitat fra: Pål B på mandag 18 mai 2009 @ 10:04:46
Hei Roger!

Med ref. til våre samtaler den 16 mai, så tror jeg "falskluft" er problemet, og sannsynligvis mellom forgasser og manifold, siden turtallet øker når du sprayer med startgass. Feil oktan gir ikke den type feil. Og alt annet har du vært igjenom.

Siden du nå (ufrivillig) har litt tid, se om du kan få kjøpt en ny pakning.

Pål B.


Ja,ja,ja... enig med Pål, visste ikke at dere hadde prøvd med startgass, jeg har hatt samme problemet med falskluft selv  ::)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

roger jamne

jeg glemte å si at det begynte å brenne i motor rommet da.... :o :o
lå litt flere gassere der når jeg bytta over osv....sølte litt fuel.....prøvde å starte og da kom det en liten flamme av eksosen.... :o
men men klarte å slokke det.... ;D
ble litt hett på slutten kan man si ;D

pilster

Sitat fra: roger jamne på mandag 18 mai 2009 @ 23:34:37
jeg glemte å si at det begynte å brenne i motor rommet da.... :o :o
lå litt flere gassere der når jeg bytta over osv....sølte litt fuel.....prøvde å starte og da kom det en liten flamme av eksosen.... :o
men men klarte å slokke det.... ;D
ble litt hett på slutten kan man si ;D
Ja det kan fort bli litt hett med 2CV  ;D
Ang falsk luft, bestillte selv pakninger til forgasser i går .......
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

Må si du jobber hardt Roger!

Ang. pakninger: Jeg kjøpte pakningssett (alle pakninger, også forgasser-manifoldpakning tror jeg) fra Dansk 2CV Center til 100 DKr i fjor.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

roger jamne

Sitat fra: jonaf på mandag 18 mai 2009 @ 10:39:24
Kan det være eksosanlegget som er tett? Verd å sjekke, i alle fall... :-\

japp det var nok verd å sjekke det gitt.
min far kobblet ut den bakre potta i dag, og iflg han så går den vist bra nå... ;D
får se når jeg kommer meg ned igjen...

jonaf

Hehe, det kan hende at noen har stappet en potet eller noe annet i eksosrøret for å gjøre ham et pek  :D

pilster

Sitat fra: roger jamne på torsdag 21 mai 2009 @ 17:33:52
Sitat fra: jonaf på mandag 18 mai 2009 @ 10:39:24
Kan det være eksosanlegget som er tett? Verd å sjekke, i alle fall... :-\

japp det var nok verd å sjekke det gitt.
min far kobblet ut den bakre potta i dag, og iflg han så går den vist bra nå... ;D
får se når jeg kommer meg ned igjen...
Ja det må man si.... tenkte jeg ikke på en gang  ;D
Vel, ikke no er bedre enn at det blir til det beste for deg  8) (og billig, og enkelt , og .....)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

roger jamne

Sitat fra: pilster på torsdag 21 mai 2009 @ 18:29:27
Sitat fra: roger jamne på torsdag 21 mai 2009 @ 17:33:52
Sitat fra: jonaf på mandag 18 mai 2009 @ 10:39:24
Kan det være eksosanlegget som er tett? Verd å sjekke, i alle fall... :-\

japp det var nok verd å sjekke det gitt.
min far kobblet ut den bakre potta i dag, og iflg han så går den vist bra nå... ;D
får se når jeg kommer meg ned igjen...
Ja det må man si.... tenkte jeg ikke på en gang  ;D
Vel, ikke no er bedre enn at det blir til det beste for deg  8) (og billig, og enkelt , og .....)

billig og billig fru blom....har jo kjøpt deler til den store gullmedalje og ikke minst brukt mye tid på å hente deler ::)
men men, skal muligens nedover igjen til helgen og da med egen bil for om det ikke går denne gang har jeg iallfall muligheten til å slenge mellom et tau...