Hovedmeny

Frankrikes Finn

Startet av Otto, fredag 13 feb 2009 @ 11:44:19

« forrige - neste »

Otto

Fikk dette fra en entusiast. Se litt på prisene der.

Dette er link til Frankrikes Finn.

www.leboncoin.fr

1)     Trykk på et av feltene i kartet
2)     Fyll inn 2CV i søkefeltet lengst til venstre.
3)     Feltet ?Toutes categories? skroller du ned til ?Voitures?.
4)     Feltet ?Centre? skroller du ned til ?Tout la France?.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

Ja har fulgt med der i noen år nå ;)
Det er fælt hva man utsetter seg selv for.....fristelser på løpende bånd.....

Tips: Gå inn på denne siden : http://translate.google.com og kopier www.leboncoin.fr inn i feltet for oversettelse.
Så velger du fra "Fransk" til "Engelsk" så kan du surfe rundt på den franske siden, men vips, den er på engelsk!! Dårlig engelsk, men dog...

Man kan også velge "Norsk" i stedet for "Engelsk", men jeg har erfart at den norske oversettelsen kan bli endel dårligere enn den engelske, så den kan være litt vanskeligere å forstå enn den engelske. Hvis man ikke er fortrolig med Engelsk, bruk selvsagt den Norske.

Men OBS! Behovet for garasjeplass kan fort øke ved hyppige besøk på Leboncoin.fr.... ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Takk for tips! :) (når eg har lært å sveise skal jeg lære meg fransk ;))
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Leboncoin.fr eies forøvrig av norske Schibsted.
Nesten grunn god nok til å ha et norsk flagg til en norsk oversettelse av sidene kanskje? :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#4
Når det gjelder FINN.NO sine brødre rundt i Europa er det mer å skrive. 
Alle her kjenner www.blocket.se i Sverige, men Italia har også sin variant som heter www.subito.it. Den svenske/franske og italienske siden er identisk.  Andre land har også sine "finn.no", men de jeg har funnet (spurte kundeservice på finn.no) har dårlig med annonser.

Siden jeg også synes Vespa er gøy, så sjekk følgende på www.subito.it: Søk på Vespa Rally. Det er friske priser der nede i støvellandet. Å importere er utelukket fordi en fin scooter nærmer seg 80-100.000kr på skilt i Norge. En fin italiensk 2CV koster fra 4-8000 Euro. Blir fort penger av det også..., så importgreia fra Syd-Europa er vel nesten ikke noe å tenke på for oss her oppe, enten det gjelder 2CV eller Vespa.

Det er sikkert andre ting som fortsatt lønner seg å importere.  Noen med ideer ?

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

KjetilMN

Jeg "blåser liv i denne igjen" jeg.

Er det noen som har brukt leboncoin.fr? Jeg har tatt kontakt med 6 forskjellige annonsører. Først på engelsk, deretter med Google-translate-fransk. En slettet annonsen, de 5 andre har ikke svar. Etter min (ikke-eksisterende)-fransk språkkunnskap leser jeg at "normal" svartid varierer mellom 3-6 timer. Jeg har har ikke hørt noe på 5 dager..

I korte trekk er spørsmålet om de kan sende til Norge, mot at jeg forhåndsbetaler kjøpspris + frakt.

Vi får vel alle "lure"-eposter/henvendelser fra tid til annen. Husker en ønsket at jeg sendte et golf-sett til Sørafrika. Sendte over et falsk Paypal betalingsbekreftelse.. Men henvendelsen kan jo ikke oppfattes som en scam... ;)

Noen erfaringer å dele? Ønsker de ikke sende til Norge? Ønsker de ikke snakke med folk utenfor landet? For mye jobb for en 60-200Euro?.. Kanskje. Takgrinder er umulig å spore opp i Norge, men det er mange til salgs i Frankrike. Jeg skal forhåpentligvis nedover til sommeren, men har ikke fått innvilget søknaden om å ta med takgrind på vei opp ;)

På forhånd takk!
'85 2CV6 Special Rød. (Dr.Jekyl & Mr.Hyde).

Jan K-H

Min erfaring er at Norge blir opplevd som et suspekt sted der men ikke kan stole på menneskene, i alle fall hvis man er selger i et ikke engelsktalende land. Nå har til og med engelskmennene begynt å trekke seg fra leveranser.
Har flere ganger forsøkt å handle fra Frankrike, to ganger har jeg hatt flaks og fått det jeg har bestilt. Riktignok fra samme leverandør, når jeg skulle supplere bestillingen, så var det overhode ikke aktuelt, de ville ikke fortelle meg hvorfor.
Det begynner så smått å bli litt frustrerende. Opplever å få nei, selv om jeg bedyrer at jeg kan betale før delene blir sendt.
Men men, sånn går nu dagan.
Med hilsen
Jan

Mohini, oransje 81 model
Hjemmelakkert, fin på 10 meters avstand i skumringen

KjetilMN

Da er vi av samme oppfatning ;)

Jeg får lokke med litt ost og vin på døra eller prøve ut noen andre taktikker / alliere meg med noe i området.. Eventuelt snakke med en fransk person i Norge, og høre hva greia er... ;)
'85 2CV6 Special Rød. (Dr.Jekyl & Mr.Hyde).

PerI

Kan det være en sammenheng med at vi ikke er med i EU? Det er litt mer papirjobb for firmaer å sende ting til Norge enn innad i EU. Vil jo tro det er litt samme problematikk for britene som skal sende utenlands nå etter brexit. Papirjobben er rett og slett mer enn før, og mest bare et ork. Det er min teori.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

KjetilMN

Ja.. jeg skjønner det, og for 500-2000,- er det kanskje ikke verdt bryet.. Men et svar.. Feks: "Nei, dessverre sender jeg ikke til Norge.. "... Men null respons på 6 annonser er jo litt rart.. JEg skal trykke "kjøp" - så der jeg hva som skjer.. Da må de vel respondere.
'85 2CV6 Special Rød. (Dr.Jekyl & Mr.Hyde).

Otto

#10
Det er vel ikke så mye mer papirarbeid fra EU-land til Norge. Jeg kjøpte mye fra Torben Quist og han sendte med pakkene håndskrevne! Regninger i 3 eksemplarer (kopipapir!)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

#11
.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Har nok med utenforskapet i EU å gjøre... Jeg har en Poste Restante Strømstad adresse som jeg benytter til de som ikke sender til eller som har himmelhøy fraktkost til Norge. Funket veldig bra før corona gjorde harryturer vanskeligere.

Nå skal det sies at kona insisterer på harryhandel samtidig, så billig blir det ikke  ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

#13
Godt at vi har Classic Parts. De har eller skaffer alt til våre 2CVer.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Ja, men nå er det ikke alt jeg bestiller over internett som er til 2CV da ;-)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019