Hovedmeny

Pinsetreff

Startet av Poirot, søndag 30 jan 2011 @ 16:36:49

« forrige - neste »

jwh

#15
Pinsetreff i nabolaget, DET er ikke dagligdags ..........
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei JWH.
Håper å se deg der.
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#17
Sitat fra: brochmann på mandag 07 mar 2011 @ 15:22:28
Hei JWH.
Håper å se deg der.
mvh inge'n

Jeg blir nok å sees.... dog uten 2CV (blir uvant etter nesten 15 år med bilen).
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei JWH
Ja, jeg vet at det er bilen som er "greia", men - ... uten folk på tunet blir det stussli', bil eller ikke bil.
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

henrysyrdahl sør

#19
hei på dere venner som kommer fra den svenske side av fjorden,
jeg er medlemm av color line klubben, og fikk tilsent  en gratis bil pakke tur mellom sandefjord og strømstad,( eller omvendt)dette er for 1 bil og 5 person EN vei.
det var 3 stk. på denne gave kort , men 2 av disse  er kun  gyldig til 20 mai. den siste er t.o.m. 15 juni.
pinse treff er ferdig FØR 15 juni, og derfor  spør jeg om det er flere som er medlemm av color klubben og kunne tenke seg å GI bort disse til de som skal komme via en tax fri rute til norge og pinse treff . jeg vet at det er ikke stort , men gavekort kan brukes  til eller fra og kan hjelper til å lokker flere svenske til treffet.
sandefjord - arendal er ikke mer enn en kort bil tur unna !
hvis det er flere som har disse gavekort og vil hjelpe til, kontakte meg eller noen av de andre i styre og det kan sikkert ordenes slik at vi kan fordele ut disse .
vi har lov å gi vekk dette tilbud,
håpe på at flere kan dette ...
hilsen henry i sør......
kan noen i styre hjelpe med å formidle dette , og om det er noen andre som kan avgir sin tilbud, sende det videre til de svenske som skulle spør etter det.
får vi nok kan styre melde ifra til det svenske 2cv klubben.......alt hjelpe... !

jwh

#20
Jeg leste igår 29 mars i lokalavisen at Grimstad får en ny bilklubb, en klubb for amcars.
Dette er sikkert bra for de som har interesse av slikt. Stor var imidlertid overraskelsen da klubben skulle fortelle noe om årets aktiviteter.

..... for da tar artikkelen virkelig en uventet vending. Fyren fra klubben forteller at de 12 juni, på Nasjonal Motordag muligens skal ha et felles arrangement med 2CV-folket.  Må innrømme at jeg der og da satt kaffen i vranga...... :o :o 

Er det virkelig noen 2CVister som planlegger en aktivitet med en amcarklubb, der 2CVene skal fremstå arm i arm med Hummer og Dodge RAM ?  Synes settingen er fremmed, nær flau og samtidig en rimelig stor kulturkollisjon mellom Harryfolket og bohemene.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

#21
Sitat fra: jwh på onsdag 30 mar 2011 @ 11:03:08


Er det virkelig noen som planlegger en aktivitet med en nystifta amcarklubb, der 2CVene skal fremstå arm i arm med Hummer og Dodge RAM ?  Synes settingen er fremmed, nær flau og samtidig en rimelig stor kulturkollisjon.

Men hvilke 2CV'ister er det som er med paa denne planlegginga?
Selv syns jeg naa ikke det er verken flaut eller fremmed, det dreier seg tross alt om MENNESKER som digger sine BILER!  Amcar-gutta har jo lenge samarbeida med Volkswagen-klubber, og naar hippie-busser med "nei til atomvaapen" og "Make Love - Not War"-dekorering kan delta ved siden av militaer-kamuflasje-lakkerte Power-Wagons med sorstatsflagg og det som vaerre er (...!), hadde det da bare friska opp med noen vakre 2CV'er blant flere tonn bortkasta amerikansk metall...? :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

henrysyrdahl sør

hei,
jeg er en av de som plannlegger og er opptatt av at vi kan finner på noe for pinse treff.jeg tror at dette blir gøy.
ser på nett side til amcar.no,terminliste.
her ønske de og oppfordre alle motorklubber og motor historiske klubber til å delta i merkering i sitt nær området.
National Motordag 12 juni 2011
2cv folket har alltid lyst og ønske å vise seg fram til et publikum,dette har jeg tenkt vi kunne gjøre på søndag den 12 .mens vi er samlet på treff i arendal.
jeg ser for meg en flott dag sammen med alle som skulle delta den dagen,her kan vi vise alle hva som fins av klubber og biler i norge.
det var meg som spurte amcar i arendal om vi kunne slå oss sammen og finne en passende sted å "stå" utstilt.i arendal har de mange plasser som brukes til slik formål, fe.x. båt- bil messe osv.
jeg er usikkert hvilken av de to gruppene jeg tilhører....om jeg er "harryfolket" eller "bohemene" jeg ønske å være begge ?
jeg tror på dette ........
henry

Poirot

FLOTT initiativ, Henry! ;D
La oss haape paa godt vaer og stor stemning!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#24
He he, så det er DU som har vært i det kreative hjørnet Henry  ;D ;D

Jeg får benytte mitt bayerske kraftwerk den dagen så er vel så tålmodigheten til deltagerene strukket til det maksimale........   ;D

Siden det er en nasjonal motordag vi snakker om så tror jeg at en slik tilstelning vil trekke til seg flere enn bare amcar/2CVer, og da er jo nevnte kulturkollisjon ikke lenger et tema. 

Henry, ikke fortvil, du er som poteten, du passer utmerket både i harryleiren og blant bohemene. Selv fikk jeg en FOR stor dose V8/aut. i 18-20 års alderen. Kom meg aldri etter dette......

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

Sitat fra: jwh på torsdag 31 mar 2011 @ 04:43:27


Jeg får benytte mitt bayerske kraftwerk den dagen så er vel så tålmodigheten til deltagerene strukket til det maksimale........   ;D



Jeg har noen STOOORE Citroen-merker du kan klistre paa "Bayer'n" din! :o
Ellers har jeg ogsaa sett 2CV-versjonen av "ABS"; Anti Bmw-System... :P

Uansett sees vi i pinsa!!! ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

EivorMarie

Hei Henry. jeg skriver når for noen Danske venner. di er veldig nysgjerrige på om det blir noen rabatt på ferje fra Danmark til Norge. Har du hørt noe om dette? Mvh Eivor

henrysyrdahl sør

skrev igår ( til nett side til dansk citroen klubb side)om at fjord line har tilbud men det må bestilles før 1 april. se på citronister i danmark sin side, der har jeg skrevet at de må undersøker på colorline, og fjord line. snart. jeg ser også at "danske citroenklubb" har ikke nenvt pinsetreff i det heltatt.kun venøtreff som erpå pinse helg.(jeg var der ifjor og jeg og en til var de eneste med 2cv( a-model)
men jeg håper å får svar om bedre tilbud fra color line. sent pris anslag til morten ruud , spør han

EivorMarie

ok. den er grei =)
litt synd det ikke er noe informasjon ang pinsetreffet i DK. men jeg gjør mitt beste med og spre det rundt ;)

Morten

Annonsen for pinsetreffet sto på trykk i siste Attraction som kom i posten for et par uker siden. I tillegg har Henry fått inn flott reklame i klubb-bladet til 2CVGB som kom i kassa her på onsdag. Bra jobba, Henry!

Angående Nasjonal motordag synes jeg også det er flott at dette også begynner å ta form. Idéen om å få med oss både veteranvognklubbene i Arendal/Grimstad-området og Amcar-miljøet kom jeg opp med i samtale med de landsdekkende klubbene (Amcar, VW Audi Club Norwegen, Norsk Veteranvognklubb osv osv) på et møte i februar i år, hvor vi drøftet løselig hvordan vi kan skape engasjement rundt hobbyen vår, både i et kjøretøyhistorisk perspektiv men faktisk også fra en kulturhistorisk synsvinkel. Initiativet kommer jo som mange vet fra Amcar-gjengen, men de ønsker å få med seg alt fra veteranbåter til japanske gatebiler, til mønstring over hele landet denne søndagen i juni. Når vi da allerede er samlet ser jeg det slik at det beste vi kan bidra med er å ta inn nasjonal motordag som et element i pinsetreffet.

Samtidig vil jeg benytte anledningen til å oppfordre alle Citroën-entusiaster landet rundt til å gå inn på http://www.amcar.no/nasjonalmotordag/ og finne et arrangement i nærheten. Dere er garantert velkommen til å være med med (fortrinnsvis) 2CV eller annen flott Citroën! Eller bare som tilskuer - det er også viktig. Det er lett å få store tanker og vyer om hvordan Nasjonal motordag kan slå rot og vokse de kommende årene, og jeg er stolt av at vi nå er på banen og bidrar til å etablere denne tradisjonen.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)