Hovedmeny

2CV 2009-modell?

Startet av jonaf, lørdag 26 apr 2008 @ 20:07:48

« forrige - neste »

Pål B

Men, altså - det som nå følger er ikke aprilspøk. Mitsubishi presenterer i år sin el-bil, Miev. Teknisk sett går den Think en høy gang.
Ser jo litt "snål" ut, men det skal vel en el-bil gjøre. Men hva i all verden har dette med 2CV å gjøre?
Jo; PSA har kjøpt konseptet og bilen skal lanseres som hhv. Peugeot og Citroën.

Fortsatt ikke el-2CV men en fullblods el-bil pakket inn son en Citroën, og det er da "Noget"

Pål B.

PerI

Antar selv at det er en aprilspøk i form av en photoshop fra godeste "Hjulius" i Sverige :)

Fant det på et annet forum gjengitt som her.

-Per

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: Jurgh på onsdag 01 apr 2009 @ 15:02:42
Ja, ved å lansere en slik modell hadde nok Citroën raskt fått tilbake det frynsete ryktet de så lenge har forsøkt å komme seg bort fra, og som etter min mening ikke er helt ufortjent. 

Men Citroen's hos enkelte "frynsete" rykte, skyldes da ikke overskudd på kreativitet, men mangel på kvalitet!?!
Og en liten "NANO"-inspirert økonomibil trenger da ikke mangle kvalitet, selv om den blir utstyrt med Citroen-logo...?
(Og dagens Citroen-rykte; kjedelige Peugeot- og Mitsubishi!-kopier, er da ikke noe bedre, spør du meg!)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jurgh

Sitat fra: Poirot på onsdag 01 apr 2009 @ 19:01:58
Men Citroen's hos enkelte "frynsete" rykte, skyldes da ikke overskudd på kreativitet, men mangel på kvalitet!?!
Og en liten "NANO"-inspirert økonomibil trenger da ikke mangle kvalitet, selv om den blir utstyrt med Citroen-logo...?
(Og dagens Citroen-rykte; kjedelige Peugeot- og Mitsubishi!-kopier, er da ikke noe bedre, spør du meg!)

To the point, m'sieu, to the point.

..men nu for tiden er for mange ofte mange stjerner i NCAP synonymt med høy kvalitet; ergo mindre kudos til bilfabrikanter som leverer biler som gjør det dårlig i testene; og såvidt meg bekjent har ikke akkurat disse Nano og Tata og hva-de-nåheter scoret fullt hus.