Hovedmeny

Rattlås-tenningslås

Startet av Otto, lørdag 10 nov 2018 @ 14:13:26

« forrige - neste »

Otto

Jeg monterte rattlåsen med nytt deksel. Nå virker ikke tenningslåsen og annet som må ha tenningsstrøm for å virke, bl.a. starteren. Hva kan dette være?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jonaf


Otto

Ser hel ut, men jeg kan bytte. Men går strøm til startmotor over 16A sikringen. (bare 3 sikringer)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

Oppstod problemet da du skiftet tenningslås? Vet ikke hva du mener med deksel, men har du fått bryteren riktig montert? Den som sitter nederst på tenningslåset og som du kobler ledningene på? Ta den av og prøv å vri på innmaten med et lite skrujern, og se om du får liv i noe da?
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

#4
Jeg har ikke rørt tenningslåsen og bilen startet for 2 uker siden. Dekselet eller koppen som noen sier er det som skjuler de 2 «halvmånen» som festes til rattstammen og som rattlåsen fester i. Jeg skrudde fast «halmånene» med umbrakonøkkel om festet koppen med en liten skrue bak låsen. Nå virker ikke starter, vindusvisker, osv.
Spørs om det har skjedd noe med tenningslåsen når rattlåsen ble aktiv. Får demontere og se da. Alltid noe som ikke virker...
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

#5
Ikke noe poeng å demontere rattlåset. Det er ikke koblet til noe elektrisk. Du må konsentrere deg om det elektriske, og når vi snakker rattlås er det "bryteren" som sitter nederst på rattlåset, den som ledningene er koblet på.

Mulig vi blir forvirret av forskjellige uttrykk her. Her nevnes tenningslås, rattlås og jeg har nevnt bryteren. Altså tenningsbryteren.
Den du stikker nøkkelen i er en lås, bryteren sitter montert på låsen og har ledninger montert på seg. Den er festet med en metall klips formet som en C.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

#6
Mulig bryteren må byttes, evt prøve å sjekke ledninger først.
Men kan noe på bryteren blitt «ødelagt» av at rattlåsen er satt i funksjon?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

Godt Nytt År og gode nyheter ang. tenningsbryteren. Ledningene hadde løsnet og da virker som kjent ikke noe. :o
Nå er alt i orden. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil