Hovedmeny

66-mod pluss Spot.

Startet av Alx, tirsdag 22 apr 2008 @ 07:38:52

« forrige - neste »

Alx

hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

jwh

#1
Helvete. 
Fyren la ut disse bilene her på forumet i vinter.  Med navn (uten tlf.nr). Det er mange Ø. Isaksen og jeg ga opp å finne han. Nå er det vel en liten horde på tråden - og å stå i kø gidder jeg ikke.  Også synd at han ikke har tatt ut gummimattene ifbm. lagring.   66'n ser meget brukbar ut, mens Spot'n trolig krever MYE jobb.  Hvis lot'n er verdt 30.000 (tvilsomt - men ikke umulig) så begynner "skrotet" vårt å få en viss verdi etterhvert....  Får bestille bankboks først som sist.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Om det blir telefonrush vites ikke, men begge ser ut til å ha rust. Spoten ser værst ut ja, men under baklyktene på 66-modellen ser det ikke bra ut.  Anseer derfor at begge er restaureringsobjekter. Har vel inntrykk av at de fleste som er ute etter 2cv gjerne vil ha en i orden og ikke et objekt? Eller tar jeg feil?

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

#3
Disse bilene har nok større interesse i veteran-sammenheng enn hos det jevne N2CVK-medlem.  Der er både betalingsviljen og mekkeevnen gjennomgående mer tilstede.  Sikkert også derfor han ga opp salgsfremstøtet her på forumet og valgte finn.no isteden.  Helst burde annonsen stått i Norsk Motorveteran, Classic Motor og Nostalgia. Da hadde telefonen ringt.  Det er mange som ikke skjønner det - heldigvis....

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei.Alx  :)
Dette hadde ikke jeg funnet fram til. Er "aldri2 på Finn.

"Shait" også at han aldri meldte seg tilbake i vinter. Har sendt ham en SMS. Kanskje det blir svar.

Enig med deg i vurdering av "rustbakterier", se i panserfestet på Spot'n. Der er det noen håndgrep å legge inn, sann mine ord.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei gutta!  ;D ;D ;D
Har fått kontakt med Ø.Isaksen. Skal reise til Hakadal i morgen.

ER det noe dere vil at jeg skal se etter? ???

Jeg tar med kamera og kan legge ut bilder etterpå (er litt usikker på hvordam jeg legger ut, .. men...). Spør ivei nå i kveld, så ser jeg i morgen. Jeg pakker litt verktøy, grasjejekk og kjeledress. Alle tips mottas.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

SitatAlle tips mottas

Legg igjen lommeboka hjemme!!  :P          (hvis du allerede har lite plass)
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei.
Jeg har kontakt med mannen, se under "Bilder bakfra av SPOT". Bilene står på Kongsberg, skal se dem på tirsdag. Vil du være med? tlf 4826 9800 inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei . ;D ;D ;D

Har vært på Kongsberg og sett på biler :D. SPOT og -66. Det ble en etter-jobb-tur i stadig bedre vær og med taket av. Møtte ingen A-modeller.

Spot'en har jeg skrevet om på tråden "SPOT på Elverum". Jeg tar -66'n her.

Det som på FINN-bildet så ut som rust er rød omlakkering som flasser. Bilen er opprinnelig lys gul/ beige. Bilen synes hel og fri for rust. Jeg var innom de fleste "vanlige" steder og kikket. Intet å spore i reservehjulsbrønnen, sunt metall. Lett overflaterust undfer føttene til sjåføren, intet på passasjersiden. Forsterkning tvers under gulvet på førersiden må? /bør skiftes. Bedre på høyre side. Ramma synes hel og uten bulker/ kjeks og er delvis fylt med sagkjedeolje. Motorrom og torpedovegg har jeg ikke sett.

Bilen trenger omfattende vask og rens, pluss utgraving av muselort. Alt glass/ plast var helt. Bilen synes å ha gått 117 000km om jeg husker rett (kan kanskje ha gått 100 til?), vanskelig for meg å avgjøre. Bilen har 425ccm motor med 18hk.

Øyvind (selger) virket veldig OK. :)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.