Hovedmeny

å kjøre 2cv 4??

Startet av roger jamne, søndag 17 mai 2009 @ 19:36:10

« forrige - neste »

jwh

#15
Sitatmin cv er en 73 mod 2cv4 om det var den du tenkte på...
Ja, det var din bil jeg tenkte på. Jeg leste ditt åpningsinnlegg dithen at du hadde en 80-taller. Så feil kan man ta i farten  ;) , og så har jeg ikke vært innom din mayday lenk før nå.
Disse bilene gror langtfra på trær, men det var en tilsalgs i Sandefjord for ikke lenge siden, kanskje det kan være en mulighet for prøvekjøring, hvis du ikke har kjøpt den ....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

roger jamne

Sitat fra: jwh på tirsdag 19 mai 2009 @ 14:14:13
Sitatmin cv er en 73 mod 2cv4 om det var den du tenkte på...
Ja, det var din bil jeg tenkte på. Jeg leste ditt åpningsinnlegg dithen at du hadde en 80-taller. Så feil kan man ta i farten  ;) , og så har jeg ikke vært innom din mayday lenk før nå.
Disse bilene gror langtfra på trær, men det var en tilsalgs i Sandefjord for ikke lenge siden, kanskje det kan være en mulighet for prøvekjøring, hvis du ikke har kjøpt den ....

det er den jeg har kjøpt det tenker jeg ;D ;D

jwh

#17
Ja, jeg luktet jo den...., og her har du hatt uflaks (så langt). Jeg husker prisforlangende på bilen, og ikke for å rippe opp i mulige såre følelser - men her mener jeg du har betalt for en bil som iallefall burde fungere slik at du kom hjem..... minst. Hva har selger å si til elendet ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

roger jamne

jeg har ikke snakket med selger i etterkant..
han sa ifra at det er maaaaasse å gjøre med den og selges som dele/rep objekt, mulig det ikke er samme bil vi snakker om??en rød og brun en

Jurgh

#19
Sitat fra: jwh på tirsdag 19 mai 2009 @ 15:25:16
Ja, jeg luktet jo den...., og her har du hatt uflaks (så langt). Jeg husker prisforlangende på bilen, og ikke for å rippe opp i mulige såre følelser - men her mener jeg du har betalt for en bil som iallefall burde fungere slik at du kom hjem..... minst. Hva har selger å si til elendet ?


Mr. H; Ikke begynn med dette igjen nå!  På en bil som er over 30 år gammel må man regne med at det er noen ting å ordne.  Dersom ikke annet er avtalt kjøpes de uten garanti, uansett prisforlangende.  

Helt urelatert: Motoren raste forresten på den røde Porschen du siklet på for noen år siden rett etter den ble solgt nå sist gang også.  Møtte den havarert langs E-18 ved Drammen.

jwh

Sitat fra: roger jamne på tirsdag 19 mai 2009 @ 15:35:30
jeg har ikke snakket med selger i etterkant..
han sa ifra at det er maaaaasse å gjøre med den og selges som dele/rep objekt, mulig det ikke er samme bil vi snakker om??en rød og brun en

Meget mulig at vi ikke snakker om samme bil, og uansett så høres det ut som om selger langtfra har oversolgt vogna, så "hang in there".

Til Jurgh:  Din sutrekopp  ;D


Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Mulig Roger kun står ovenfor en pakning som er tørr/defekt. Verdi sånn ca. 100,-. Neppe selgers ansvar at Roger skrur fraverandre bilen før han finner feilen?

For og si det slik; De som kjøper en 30 år gammel uregistrert bil, som ikke går og hvor selger gir klart uttrykk for at her er det mye å gjøre, og som blir overrasket over at den faktisk ikke går, burde kansje begynne med noe annet en, nettopp gamle biler som ikke går!?

All sympati til Roger, men "der" hvor han "er" akkurat, nå har vi alle vært! Surt, jobb- og pengemessig, ja det skjønner jeg!

Pål B.


Otto

Jeg vet ikke noe om bilene, men i fjor var det en tråd hvor det ble antydet at det var 2 stk 73-mod 2CV4 i Sandefjor til salgs?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

roger jamne

jaja,men er ved godt mot..lærer mye på veien ;D
takk til alle som har vært med å bidratt med deler og tips, også til de utenom forum..
som jeg har sagt før så holder jeg fast ved at 2cv samfunnet er noe eget (positivt ment).
det er vel noe liggnendes som skulle vært i det vanlige samfunnet ::)

Poirot

Sitat fra: Pål B på tirsdag 19 mai 2009 @ 11:14:59
2CV 6 motor på 2CV 4 gearkasse er en dårlig løsning. Du får en bil som er "sterkere" på alle gear, men du får også med deg ulempene med det høye turtallet. Skal du bytte - så bytt alt. Og husk tverrpotta under gearkassen  ;)



Pål B.

Så det ER kurant å koble en 2CV 6-motor på ei 2CV 4-gearkasse? Er det "bolt-on" eller er det noe som må bearbeides...?
(Tenker jo allerede på neste Islands-tur... ;-))
Bedre med 2CV enn bare èn!

Pål B

#25
Bolt on - itt'no problem. Pinneboter på blokk, diam. på svinghjul, clutch, alt passer. For en islands tur er sikkert utvekslingen ideel. Ut i fra dine bilder ser behovet for krefter søtrre ut en behovet for fart........

Pål B.