Hovedmeny

2cv på YouTube.com

Startet av Max Wiggo, tirsdag 12 sep 2006 @ 01:07:16

« forrige - neste »

EirikJ

De snakker Fransk, ok, men litt uti får man se fra produksonslokalene til 2CV/Mehari Club Cassis.

Turbo m6 - Reportage 2CV MEHARI CLUB CASSIS 19 avril 2009
Citroënnlig hilsen Eirik

EirikJ

#46
Rochefort

Actu24 - 60 ans de 2CV à Rochefort



Velo Solex, DS and 2CV cruised New York Streets

Velo Solex pt. 7 Bastille Day 2009 NYC
Citroënnlig hilsen Eirik


pilster

Herlig innslag Eirik, passer bra nå som vi prekar om vinterkjøring andre steder på forumet  ;D ;D ;D

(Den andre er vel en fiat panda 4x4 !? )
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Max Wiggo

#49
Denne ligger ikke på YouTube, men jeg tar sjansen på å legge den inn i denne tråden likevel.

Denne videoen er fra verdenstreffet i Belgia i 1981:
http://fliiby.com/file/487314/hh1z60jrdg.html


Det er godt å se at ikke alt har forandret seg. Bortsett fra klær og hår, kunne dette vært hvilket som helst verdenstreff ;D Men krempai-dueller fra 2CV har jeg aldri vært med på.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

2CV med 2CV-motor utstyrt med turbo og intercooler fra Smart(bilen). Det er gjort flere vellykkede bygg med denne fremgangsmåten. Innsprøytning fra Megasquirt blir også brukt. (Om det er slik på akkurat denne bilen i filmen vet jeg ikke)

Slike turbobygg er antatt å gi rundt 60 hk fra en vanlig 2CV-motor. Ikke verst, og mere tåler ikke girkassen.

2CV TURBO INTERCOOLER (TESTRUN).wmv
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster

Sitat fra: EirikJ på søndag 04 apr 2010 @ 00:12:30
2CV med 2CV-motor utstyrt med turbo og intercooler fra Smart(bilen). Det er gjort flere vellykkede bygg med denne fremgangsmåten. Innsprøytning fra Megasquirt blir også brukt. (Om det er slik på akkurat denne bilen i filmen vet jeg ikke)

Slike turbobygg er antatt å gi rundt 60 hk fra en vanlig 2CV-motor. Ikke verst, og mere tåler ikke girkassen.
Herlig maskin :-)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Morten

Fantastisk!
Jeg vet det er harry, men jeg kan ikke annet enn å synes det er litt kult med dumpventil-lyd i en 2CV:)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

PerI

Hvis ikke dumpventil er nok, så sjekk 1 min 45 sek uti denne videoen :) Må være den sprekeste Acadiane på planeten vel? ;D

tractorpulling emmeloord 2008 compilatie
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

er det ikke en 2cv ca 2.25min ut i videoen......en sånn må skulle man hatt.
mvh
T
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)


EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

EirikJ

Denne filmen er litt gøy om man vil se vinduspussere "fra før i tiden", i aksjon ;) Måtte le litt da pusserne gikk saktere og saktere etter som farten minsket inn mot lyskrysset. Da bilen stoppet, stoppet pusser'ne  ;D
Han setter de på 1:49 ut i filmen, ikke dermed sagt at man ikke bør se hele..... Han bruker de litt manuelt før og etter.

Balade en AZLP de 1962
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Sitat fra: Max Wiggo på tirsdag 12 sep 2006 @ 01:07:16
Jeg surfet innom http://www.YouTube.com i kveld og fant at det der ligger en masse godbiter i form av videosnutter med 2cv i hovedrollen. Blant annet har BBCs TopGear deltatt i 24 timers baneløp med 2cv

2CV 24HR Race on TOP GEAR ny link siden den gamle ikke fungerer lengre, men samme gamle morro :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

henrysyrdahl sør

fint å se dette race i irland, laget som vant no. 13 var ECAS 2cv parts , en av dem var han som driver ecas, ROY Eastwood.
håper at du finner flere innlegg av denne sorten .